Allt Nytt | Kalender | Racerbanor | Arrangörer | Forum | Varvtider/Loggar |
![]() |
Allmänt banåkaforum
![]() |
1, 2 >> 2267 besök totalt |
1:a April
Har ni några motorrelaterade 1:a aprilskämt? Jag har hittat följande: http://www.motorsport2000.de/ ![]() För er som fattar tyska ännu sämre än jag, så går det ut på att FIA bestämt att Nürburgrings gamla Nordschleife skall användas som testbana för F1. ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() _________________ Peeter Pahv Ringenfantast, som numer leker med en Mini JCW -08. ![]() |
||
Från www.forza-motorsport.se
Todt + Peugeot = F1 [1/4 00:43] Ferraris nuvarande stallchef, fransmannen Jean Todt, kommer inte att förlänga sitt kontrakt efter 2004 utan kommer istället att starta ett eget F1-stall under namnet Grenouille-Peugeot. De tidigare F1-förarna Jean Alesi och Alain Prost är två andra kända franska F1-profiler som kommer att medverka i det nya stallet. Alesi skall främst ägna sig åt testning och framtagning av den nya bilen, tillsammans med den nuvarande Champ Cars-föraren Sebastien Bourdais, som väntas bli det nya stallets försteförare. Prosts främsta uppgift blir kund- och sponsorkontakter, men även hans kännedom om sitt gamla stall värdesätts då Grenouille-Peugeot kommer att hålla till i Prost-stallets gamla lokaler i närheten av Magny Cours. Allt detta avslöjas av den kände franske finansmannen Jean-Claude Clouseau, som blir Jean Todts delägare i stallet och vars företag Grenouille även ger namn åt stallet: – Jag blev upprörd över den arroganta amerikanska behandlingen av världen, speciellt Frankrike, i samband med Irakkriget och då jag är ett stort motorsportfan, samt läst om det förestående helamerikanska Formel 1-stallet under ledning av Dan Gurney, så fick jag idén till ett helfranskt F1-stall. – Jag ringde därefter min gamle vän Jean Todt som efter lite betänklighet sade ja till att bli stallchef för och delägare i det nya stallet. – Vi har hela tiden fortsatt att ta fram och utprova nya F1-motorer, även efter att vi tillfälligt avslutade vårt engagemang i Formel 1, avslöjar Peugeots chef för F1-verksamheten, Dr. Tromper d'Avril. – Vi hade bland de starkaste motorerna i mitten på 90-talet och jag är övertygad om att vi kommer att ha det igen. Källa: Pressmeddelande, Jean-Claude Clouseau - Grenouille Ytterligare en från Forza: Toyota TF103 på NK - uppdaterad [1/4 07:07] Förra veckan skrev vi på Forza om Toyotas besök på NK i Stockholm. Missa nu inte flytten av TF103 idag kl 16.00. Bilen kommer att köras av den förre Toyota-föraren Mika Salo som kommer på blixtvisit till Stockholm. Enligt uppgift har halva vägbanan på sträckan Hamngatan utanför NK via Kungsträdgårdsgatan och Strömbron och slottet spärrats av. Bilen ska sedan via Söderleden och Huddingevägen köras hela vägen bort till mässan i Älvsjö där den ska ställas ut på Stockholms Bilsalong som öppnar på torsdag i denna vecka. Ett unikt tillfälle att få se och framförallt höra en riktig F1-racer i verkligheten. _________________ ///Mvh Sören Hall (fd Kristensson) "Raksträckor är bara en transport till nästa kurva" |
||
Saab utmanar med 309 hk
http://www.bilsport.se/artikel_bild_ _________________ Erik B Såld: Megane RS Cup 250 |
||
Speedparts som specialiserat sig på trim till Saabar har följande... Hade varit kul om det vore sant dock
![]() http://www.speedparts.se/prod/uppgra _________________ M a t s K l i n g l ö f MGB GT 1967 |
||
Mats Friberg:
http://www.wmsbrg.com/saab/kerhonkso http://www.wmsbrg.com/saab/kerhonkso Någon har iallafall snickrat ihopp något dylikt ![]() _________________ Johan Sjölinder |
||
Hmm... slående likheter faktiskt! Det är väl mest det med Saabs Trionic 8 som avslöjar då ![]() _________________ M a t s K l i n g l ö f MGB GT 1967 |
||
Motoransvarige för "Tvåtaktsavdelningen" av "mitt" raceteam, STM, har redan byggt SAAB:ar med reedventiler, avstämda expantionskammrar osv osv...
![]() Över 90 hk ur 850cc, enkelknasare, följandes Appendix K (?), historisk racing Grp.2... ![]() ![]() "Herrejössesmaskinen" med moderna förgasare osv osv tar man ut över 130hk ur... Låter inte alls kul....inte ett dugg! ![]() ![]() ![]() Ni kan ju se efter själva föresten: http://www.classicsaabracing.com/tri |
||
_________________ "Full fart; spar tid." /Igino Cazzola Blandar italienskt, tyskt och engelskt i en härlig gröt. |
||
|
||
Usch den var vidrig! ![]() Jag ryser i hela kroppen!!! Tänk att bli fotograferad av varenda bil man kör om i 200+ Häftiga böter och no more körkort på livstid... ![]() ![]() _________________ Peeter Pahv Ringenfantast, som numer leker med en Mini JCW -08. ![]() |
||
_________________ /Mats Strandberg onemanracing.com BMW 330i -05 |
||
_________________ Erik B Såld: Megane RS Cup 250 |
||
Iofs inte bilrelaterat:
http://pcforalla.idg.se/ArticlePages Tyvärr är denna inte ett skämt: http://www.danmobility.se/product.as _________________ Erik B Såld: Megane RS Cup 250 |
||
Sånadär såg jag på massor av bilar när jag var i Australien i vintras. Tänkte vaf*n har alla knutit fast ett snöre i bilen för ![]() ![]() _________________ /Mvh M|cke F@.gner |
||
De "där nere" är ganska efter mao ![]() _________________ /Mvh M|cke F@.gner |
||
Dom här kommer få ett uppsving om SBF menar allvar när dom säger att dom vill att alla Endurance-bilar ska både vara jordade mellan tankanläggning och bil OCH mellan bil och mark. Då är ju dom faktiskt enkla att montera och automatiska. Fast jag har inte fått svar än, men troligen blir det så. |
||
![]() |
Allmänt banåkaforum
![]() |
1, 2 >> 2267 besök totalt |