Allt Nytt | Kalender | Racerbanor | Arrangörer | Forum | Varvtider/Loggar |
![]() |
Allmänt banåkaforum
![]() |
1, 2, 3, 4 >> 7537 besök totalt |
Lite smått OT - vart kommer era "nick" ifrån
Mitt är ju enkelt, jag råkar ju vara döpt till just det jag har som användarnamn här... Men ni andra som har ett annat användarnamn här det det som prästen sa när ni var små, var har ni tagit era nick ifrån? Eller var kommer inspirationen ifrån? *nyfiken* _________________ Pär Hylander |
||||
|
||||
Det är från läääänge sen, eftersom man oftast bara kan skriva in tre teckan (eller kunde back in the days) i highscore listan i dataspel och flipper så var jag tvungen att korta ner Mats och då blev det MaZ...
Enkelt. ![]() _________________ /Mats Strandberg onemanracing.com BMW 330i -05 |
||||
En gång i världen var jag en ganska flitig skribent på Racing Bar.
Det jag förespråkade mest var att byta reglemente i STCC till Super Production. Dethär måste varit 1999 eller så. "På min sida" i debatten hade jag då min nuvarande teamchef Bosse L som började skriva under med BL. Så vad var mer naturligt än att kalla sig AL då... ![]() Den tredje personen som "var med oss" var Peggen, men han bröt mönstret med att kalla sig för just Peggen... Fast han är förlåten och är numera även han teammedlem i STM och ska åka SLC med oss i år. Lustigt vad saker det kan hända bara för att man börjar skriva inlägg i en gästbok... ![]() |
||||
Fredrik - SLC är ju även det ganska självförklarande men det inte många vet, är att SLC står inte för Svenska Långdistans Cupen utan för Skoghags Lekstuge Club .....
![]() |
||||
Förespråka och förespråka.... mer tjata och mässa tyckte vi andra ![]() ![]() ![]() Fast du fick ju som du ville till slut, nöjd ![]() ![]() |
||||
Lite OT-varning. Betonghäckar kan aldrig få höra samma sak nog många gånger! ![]() om alla arrangörer lyssnade på de aktiva och vad de vill åka med vore livet betydligt trevligare. Man måste ju ha lite visioner och se långsiktigt. Vad jag minns finns det väl inte ett enda regelbeslut inom SLC där inte ALLA kunnat få vara med och säga sin åsikt... Ok, alla blir inte 100% nöjda, men ofta blir det den bästa lösningen. ![]() Kolla på ETAB. Varför finns inte den klassen idag tros... ![]() om jag är nöjd...Tja, det ser ju klart bra ut. ![]() Men man körde Super Touring minst 2 år för länge, den punkten viker jag mig inte på! ![]() |
||||
Hej
När jag började härja på Internet 1993 (pluggade i Forsmark) skulle man ha ett "nick" på IRC (detta var ju tiden innan det fanns speciellt mycket grafiska "sidor" på nätet), och eftersom jag gjorde allt för att plåga livet ur min Taunus med 2-liters "Pintomotor", som älskade att varva, blev mitt nick "Pinto". Så småningom blev nätet så rackarns poppis att "Pinto" började vara upptaget hela tiden - så då var det bara att hitta på nåt nytt. Eftersom jag är en blygsam natur blev det "The Real Pinto" ;-) Edit: Undertexten "In search of Maxwell's demon" kommer förresten från att ha läst några sidor av boken "Märk Världen", av Tor Norretranders. Där beskrivs en teori av en forskare, James Clerk Maxwell, som går ut på att man skulle kunna skapa energi om det gick att skilja snabba molekyler från långsamma i ett ämne. Som ni kanske vet rör sig molekylerna olika fort i ett ämne, och "medelhastigheten" ger temperaturen (och därmed energiinnehållet, typ). Om man hade två rum förbundna med en dörr, och öppnade dörren när en snabb molekyl kom farande från vänster, så att den hamnade i andra rummet, och vice versa, skulle temperaturen i ena rummet öka. Tänker man sig att dörren kan öppnas oändligt snabbt och har oändligt låg friktion, skulle man enligt Maxwells teori kunna skapa energi. Den som skulle sköta dörren skulle vara en "demon", utan massa och utan utsträckning i rymden. Problemet med teorin är att man har kommit fram till att information kostar energi - och för att kunna sköta dörren behöver demonen energi - så det skulle bli ett nollsummespel ändå. Jag skulle förstås ändå vilja hitta demonen - och sätta honom i arbete i Caprin. Då skulle jag kunna bli snabbast utan att det kostar något! :-D /Gustaf _________________ ---/In search of Maxwell's demon---/ Egentligen heter jag Gustaf Ulander - men therealpinto är väl vad folk känner till... SFRo-besiktningsman i Skellefteå |
||||
Utan att skämmas så erkänner jag att när jag var ca en decimeter hög och lirade dataspel så behövde man ju ett nick på 3 bokstäver till highscore-listorna. Jag tyckte då att Zed i Polisskolan-filmerna med sin manliga röst var en helskön figur! Varför inte kalla sig för zed!? Det har sedan hängt med vid en massa shoot-em-up-spelslirande mot polarna, chattande på IRC
![]() ![]() ![]() Tills dess att vår käre ledare Mao Tse Magnus personligen klagar på att jag inte använder mitt riktiga namn så tänker jag behålla mitt nick! ![]() |
||||
blev lite less ett par ggr för länge sedan av att en massa folk som jag träffat bara kände igen mig men fick aldrig stil på namnet.
kom ganska snart till insikt att man var ju inte bättre själv. utan brukade säga "den där snubben, du vet" när man snackade om folk man hade träffat. för att korta ned det så blev det på engelska. tro inte det har med keanu reeves tidiga roller att göra ![]() _________________ Dodge pickup -58 Dodge Dart -67 Plymouth Cuda -71 Plymouth Cuda Conv -70 VaGinetta G20 Opel Speedster Ford Cortina Anders Bisting |
||||
Kom från när jag lira nått spel för länge sedan och behövde ju komma på nånting och jag var lite förbannad för det inte gott så bra och jag drämde till tangentbordet och då kom nån ruta det gick att skriva i upp och hoopoo trillade in i den ungefär. Ok jag modifiera lite grann.
![]() _________________ Thomas Tegbäck |
||||
Re: Lite smått OT - vart kommer era "nick" ifrån
Mitt har hängt med sen första arbetet, typ 81-82 nån gång med ABC80(nån som är så gammal här så att du vet vad det är .... ![]() Det var ett internationellt företag så de två första bokstäverna SE är då sverige, AN är de två första bokstäverna i mitt förnamn, R är första bokstaven i mitt efternamn dvs SEANR. Väldigt osexigt ![]() _________________ DRM Corvette 2000 FRC/Anders Rosvall http://www.vette.se - Rototest, 4-hjulsinställning, Corner weight |
||||
Jaha.. Jag kallas i folkmun Eddie (t.o.m av min Mor). Själva nicket kom ifrån den tiden då jag körde en Renault 5 TS med 60 ystra hästkrafter. När jag och mina polare var ute och körde fick man hålla varvet och tempot uppe för att hänga med deras 100+hk monster
![]() _________________ Edvin Persson #lifeisbetterinracesuits | Porsche 944 -84 | PCS - PCSR - MSCC | Min blogg: http://eddievarvstopp.se |
||||
Tja, inget bilrelaterat men iaf: bland kompisar/vänner och bekanta är det ibland Ferenc men oftast Frasse. Byter man ut s`ena till z blir det lite fränare.
![]() Att det sedan är här på forumet eller nätet för övrigt som de flesta k. finns, är en annan femma... ![]() ![]() ![]() _________________ /// Mvh Ferenc Papp ![]() |
||||
![]() |
Allmänt banåkaforum
![]() |
1, 2, 3, 4 >> 7537 besök totalt |