Tack till alla våra trogna sponsorer som stöttar och håller Rejsa rullande
Bilder o videos
Film:Incar film från Rejmeknixen(rally)
1, 2   >>
3468 besök totalt
Schumi
Örebro
Här sen Feb 2004
Inlägg: 2278


Trådstartare
Film:Incar film från Rejmeknixen(rally)

Har uppdaterat kompisens rallysida med en film från hela SS1.Kolla filmen här:
http://wse63815.ta22.talkactive.net/upload/rejmeknixen.WMV

och här om ni vill se bilder och fler filmer: www.hoffesrallyteam.se

_________________
Jörgen Erlandsson
Våra bilder & filmer: www.schumis-foto.se
Citera
Schumi
Örebro
Här sen Feb 2004
Inlägg: 2278


Trådstartare
Har uppdaterat med en incar film till från SS2 och samma tävling,här är länken: http://wse63815.ta22.talkactive.net/upload/rejmeknixen2.WMV

_________________
Jörgen Erlandsson
Våra bilder & filmer: www.schumis-foto.se
Citera
Daniel Steiner
Sjöbo
Här sen Apr 2003
Inlägg: 4244

Hjälpmoderator

Han kör bra Daniel
Har väl gått rätt bra i år över huvudtaget?

Hur blev det med ny bil?

_________________
Daniel Steiner
Citera
Schumi
Örebro
Här sen Feb 2004
Inlägg: 2278


Trådstartare
Tjena Daniel,det har gått riktigt bra efter försommaren.Höjdpunkten var nog i Norge,tror han fick tillbaka självförtroendet skapligt mycket där Har varit mycket strul med drivaxlar som small av med jämna mellanrum och några avåkningar.Nya bilen ska det börjas med på allvar i stort sett när som helst,tror han kör sista rallyt i morrn sen ställer han nog gammelbilen

_________________
Jörgen Erlandsson
Våra bilder & filmer: www.schumis-foto.se
Citera
Andreas Lidström
Mantorp
Här sen Nov 2002
Inlägg: 8281



Snyggt kört, detdär gör jag iiiinte om. Än mer klar över varför jag aldrig kommer bil vass i rally...

Men en fråga, utan kritik hoppas jag ni kan läsa.

FWD gör ju att det rycker i ratten en del och på grus vandrar väl bilen fram å tbx mest hela tiden.
Men ändå tycker jag mig se ett "onödigt ryckande" i styret. Ser lite osäkert ut...
Vill minnas att "de stora pojkarna" har betydligt mer distinkta rattröelser???
Nu åker dom nåååågot annerlunda bilar men ändå...

Ser det ut så för de flesta som åker rally i våra svenska skogar och det är jag som bara är petig.

om man studerar datalogging från racing kan man se att den som rattar minst och långsammast har den bilen som oftast är bäst balanserad. Kanske bara är jag som är för van vid racing?

Som sagt, ingen kritik, bara nyfiken på att lära mig mer om rally.

_________________
E36/8
www.cornerweight.se
Citera
Schumi
Örebro
Här sen Feb 2004
Inlägg: 2278


Trådstartare
Jag håller med dig Andreas,men en sak vet jag om Daniels körning i Rejmeknixen och det är att diffspärren var totalt slut men är numera renoverad inför Rikspokalen i morrn.Sellholm gjorde ett kanonjobb med den(som vanligt) så han fick den i tid thumbs up

_________________
Jörgen Erlandsson
Våra bilder & filmer: www.schumis-foto.se
Citera
Figgz
Göteborg
Här sen Dec 2002
Inlägg: 6729



Riktigt snygg körning! Rally är så underbart att titta på, tänk om man kunde köra så i skogen (avlyst såklart.. )

En Kadett är det också, extra skoj. Vad är det för spec på den?

_________________
Fredrik Boivie


Kör nu Lotus Exige S2, tidigare Westfield & andra Lotus
Citera
Andreas Lidström
Mantorp
Här sen Nov 2002
Inlägg: 8281



Schumi skrev:
Jag håller med dig Andreas,men en sak vet jag om Daniels körning i Rejmeknixen och det är att diffspärren var totalt slut men är numera renoverad inför Rikspokalen i morrn.Sellholm gjorde ett kanonjobb med den(som vanligt) så han fick den i tid thumbs up


oki, ja diffar som lever sitt eget liv vet jag hur det kan vara.
Vi har en Sellholm i Rejssaaben... Håller för vårat vrid, men är nog ganksa långt ifrån racingoptimerad.
Inte så finkännslig kan man milt uttrycka det.
Kan dock tänka mig att den i skogen inte tvekar på att det ständigt sprätter grus från båda drivhjulen...

_________________
E36/8
www.cornerweight.se
Citera
Schumi
Örebro
Här sen Feb 2004
Inlägg: 2278


Trådstartare
Figgz skrev:
Riktigt snygg körning! Rally är så underbart att titta på, tänk om man kunde köra så i skogen (avlyst såklart.. )

En Kadett är det också, extra skoj. Vad är det för spec på den?


Etanol driven med dryga 200 kusar på driven.Vad som är gjort är jag inte riktigt säker på men det går nog inte att få ur så mycket mer .Skulle tro att det är en av dom värsta Opelmotorerna i Svedala för tillfället.

_________________
Jörgen Erlandsson
Våra bilder & filmer: www.schumis-foto.se
Citera
Andreas Lidström
Mantorp
Här sen Nov 2002
Inlägg: 8281



Schumi skrev:
Figgz skrev:
Riktigt snygg körning! Rally är så underbart att titta på, tänk om man kunde köra så i skogen (avlyst såklart.. )

En Kadett är det också, extra skoj. Vad är det för spec på den?


Etanol driven med dryga 200 kusar på driven.Vad som är gjort är jag inte riktigt säker på men det går nog inte att få ur så mycket mer .Skulle tro att det är en av dom värsta Opelmotorerna i Svedala för tillfället.


2 liters?

Innan du kommer med sånna uttalanden ska du nog göra en snabbsök på Filemon och Matex tex i SLC...
Vass är nog Hoffas maskin, men 200kh är väl inte ngn ovanlighet i en rallyGSi...det har dom ju i vilken Ascona B som...och detta är väl en 16v?

/AL - Petig och neggo idag.

_________________
E36/8
www.cornerweight.se
Citera
Schumi
Örebro
Här sen Feb 2004
Inlägg: 2278


Trådstartare
Andreas Lidström skrev:
Schumi skrev:
Figgz skrev:
Riktigt snygg körning! Rally är så underbart att titta på, tänk om man kunde köra så i skogen (avlyst såklart.. )

En Kadett är det också, extra skoj. Vad är det för spec på den?


Etanol driven med dryga 200 kusar på driven.Vad som är gjort är jag inte riktigt säker på men det går nog inte att få ur så mycket mer .Skulle tro att det är en av dom värsta Opelmotorerna i Svedala för tillfället.


2 liters?

Innan du kommer med sånna uttalanden ska du nog göra en snabbsök på Filemon och Matex tex i SLC...
Vass är nog Hoffas maskin, men 200kh är väl inte ngn ovanlighet i en rallyGSi...det har dom ju i vilken Ascona B som...och detta är väl en 16v?



/AL - Petig och neggo idag.


B-Asconorna har väl 2,4 liters nu för tiden eller???och Kadetterna nu för tiden i skogen ligger runt 185 hk.Insuget är inte frisläppt än men jag vet ej om det är det i SLC,kanske därav du undrar(som banraceräv)

_________________
Jörgen Erlandsson
Våra bilder & filmer: www.schumis-foto.se
Citera
hoffe

Här sen Jan 2005
Inlägg: 16



Angående Opel motorer så skulle jag kunna få ut ca 40 hk till med fyrspjäll och ett annat grenrör om det blir klassat.. Då blir det lika med en kit car i rally... Angående mycket rättryck så är det att diffen var slut och jag åker med ca 2,5 toe out...

_________________
Daniel Hoffmann
Citera
Andreas Lidström
Mantorp
Här sen Nov 2002
Inlägg: 8281



hoffe skrev:
Angående Opel motorer så skulle jag kunna få ut ca 40 hk till med fyrspjäll och ett annat grenrör om det blir klassat.. Då blir det lika med en kit car i rally... Angående mycket rättryck så är det att diffen var slut och jag åker med ca 2,5 toe out...


Tack för info! thumbs up

Trilskandes diffar och toe out vet jag allt för väl vad det är... 9mm ut bak på räsersaaben var inte optimalt...hur jag nu kan veta det.

Just det, mi åker efter gammla Grp.A i Grp.H numera ja...då är ju inte spjällen osv klassade. Missade det. My mistake! Hoppas du inte tog illa vid dig men jag blev nyfiken varför det rykte och 2liters ÅÅÅÅplar har jag sett nga som har närmre 300hk än 200 så jag blev lite av uttalandet.

Halv OT:
Minns Mtas Adielsson (?) från Göteborg tror jag. Han hade en Kadett Grp.A med ett "fabriksinsug" i kolfiber.
Responsen i den maskinen var sådär sagolikt sjuk. Hördes nästa lika långt innan han kom som en gammal tvåtaktare. Minns inte exakt hur mkt insuget gjorde, men det var enorm skillnad som han sa. Dock bara enkelspjäll.

_________________
E36/8
www.cornerweight.se
Citera
Schumi
Örebro
Här sen Feb 2004
Inlägg: 2278


Trådstartare
Andreas Lidström skrev:
hoffe skrev:
Angående Opel motorer så skulle jag kunna få ut ca 40 hk till med fyrspjäll och ett annat grenrör om det blir klassat.. Då blir det lika med en kit car i rally... Angående mycket rättryck så är det att diffen var slut och jag åker med ca 2,5 toe out...


Tack för info! thumbs up

Trilskandes diffar och toe out vet jag allt för väl vad det är... 9mm ut bak på räsersaaben var inte optimalt...hur jag nu kan veta det.

Just det, mi åker efter gammla Grp.A i Grp.H numera ja...då är ju inte spjällen osv klassade. Missade det. My mistake! Hoppas du inte tog illa vid dig men jag blev nyfiken varför det rykte och 2liters ÅÅÅÅplar har jag sett nga som har närmre 300hk än 200 så jag blev lite av uttalandet.

Halv OT:
Minns Mtas Adielsson (?) från Göteborg tror jag. Han hade en Kadett Grp.A med ett "fabriksinsug" i kolfiber.
Responsen i den maskinen var sådär sagolikt sjuk. Hördes nästa lika långt innan han kom som en gammal tvåtaktare. Minns inte exakt hur mkt insuget gjorde, men det var enorm skillnad som han sa. Dock bara enkelspjäll.


Var tvungen att ringa och snacka med Hoffe så han svarade själv så nu vet du läget Andreas thumbs up .Kommer bilder i morrn kväll eller i över morrn

_________________
Jörgen Erlandsson
Våra bilder & filmer: www.schumis-foto.se
Citera
hoffe

Här sen Jan 2005
Inlägg: 16



jo han hade go sång i den.. men det är bara insugsbox man får ändra.. jag har en som stigs bil i hörby säljer.. prova att åk med 4cm toe out på saaben den går snabbare då.. men vill du ha en stadig bil så åk toe in.. men det ska ni prova själva ta en dag och prova lite olika inställningar.. jag vet eftersom jag åkt gokart i 7 år..

_________________
Daniel Hoffmann
Citera
hoffe

Här sen Jan 2005
Inlägg: 16



en sak till har ju ca 200 hk på drivhjulen jag lovar att det spinner rätt bra med det.. vet inte många grpa oplar som har det

_________________
Daniel Hoffmann
Citera
Schumi
Örebro
Här sen Feb 2004
Inlägg: 2278


Trådstartare
Ska bli kul att se och fota i morrn Hoffe!!!och sist men inte minst höra sången från kärran

_________________
Jörgen Erlandsson
Våra bilder & filmer: www.schumis-foto.se
Citera
Schumi
Örebro
Här sen Feb 2004
Inlägg: 2278


Trådstartare
3 bilder från Hoffes bil:

Bromsar fram


Motorblocket med kolvar från renoveringen


Bilen i action

_________________
Jörgen Erlandsson
Våra bilder & filmer: www.schumis-foto.se
Citera
Bert Svensson
Ryd Småland
Här sen Nov 2002
Inlägg: 640



säger som Björn "nalle" johansson sa om den där insugningsgrejen i kolfiber trummhinnorna möttes nästan på mitten när man varade bortåt 9000rpm
Citera
Andreas Lidström
Mantorp
Här sen Nov 2002
Inlägg: 8281



200 på driven är inte illa alls... Fast då kommer vi snabbt in på snacket om "vilken bänk då" osv osv...
Dit vill jag inte då det är en återvändsgränd. Huvudsaken är att man har mer en konkurenterna.

Tackar för välmenande tips...

Vad har du för chassikomponenter?

_________________
E36/8
www.cornerweight.se
Citera
Alexi Törnqvist
Sigtuna
Här sen Nov 2003
Inlägg: 967



Såg roligt ut, men jag fattar inte hur man vågar gasa på sådär på en så smal liten grusväg där avåkningszonerna består av träd.
Citera
Bilder o videos
Film:Incar film från Rejmeknixen(rally)
1, 2   >>
3468 besök totalt
Tack till alla våra trogna sponsorer som stöttar och håller Rejsa rullande