| Allt Nytt | Kalender | Racerbanor | Arrangörer | Forum | Varvtider/Loggar |

![]() |
Bilder o videos
Film:Incar film från Rejmeknixen(rally)
|
3468 besök totalt |
|
Film:Incar film från Rejmeknixen(rally)
Har uppdaterat kompisens rallysida med en film från hela SS1.Kolla filmen här: http://wse63815.ta22.talkactive.net/upload/rejmeknixen.WMV och här om ni vill se bilder och fler filmer: www.hoffesrallyteam.se |
||||||
|
Har uppdaterat med en incar film till från SS2 och samma tävling,här är länken: http://wse63815.ta22.talkactive.net/upload/rejmeknixen2.WMV
|
||||||
|
Tjena Daniel,det har gått riktigt bra efter försommaren.Höjdpunkten var nog i Norge,tror han fick tillbaka självförtroendet skapligt mycket där
Har varit mycket strul med drivaxlar som small av med jämna mellanrum och några avåkningar.Nya bilen ska det börjas med på allvar i stort sett när som helst,tror han kör sista rallyt i morrn sen ställer han nog gammelbilen
|
||||||
|
Snyggt kört, detdär gör jag iiiinte om. Än mer klar över varför jag aldrig kommer bil vass i rally...
Men en fråga, utan kritik hoppas jag ni kan läsa.
FWD gör ju att det rycker i ratten en del och på grus vandrar väl bilen fram å tbx mest hela tiden. Men ändå tycker jag mig se ett "onödigt ryckande" i styret. Ser lite osäkert ut... Vill minnas att "de stora pojkarna" har betydligt mer distinkta rattröelser??? Nu åker dom nåååågot annerlunda bilar men ändå... Ser det ut så för de flesta som åker rally i våra svenska skogar och det är jag som bara är petig. om man studerar datalogging från racing kan man se att den som rattar minst och långsammast har den bilen som oftast är bäst balanserad. Kanske bara är jag som är för van vid racing? Som sagt, ingen kritik, bara nyfiken på att lära mig mer om rally.
|
||||||
|
Jag håller med dig Andreas,men en sak vet jag om Daniels körning i Rejmeknixen och det är att diffspärren var totalt slut men är numera renoverad inför Rikspokalen i morrn.Sellholm gjorde ett kanonjobb med den(som vanligt) så han fick den i tid
|
||||||
|
Riktigt snygg körning! Rally är så underbart att titta på, tänk om man kunde köra så i skogen (avlyst såklart..
)
En Kadett är det också, extra skoj. Vad är det för spec på den? _________________ Fredrik Boivie
Kör nu Lotus Exige S2, tidigare Westfield & andra Lotus |
||||||
oki, ja diffar som lever sitt eget liv vet jag hur det kan vara. Vi har en Sellholm i Rejssaaben... Håller för vårat vrid, men är nog ganksa långt ifrån racingoptimerad. Inte så finkännslig kan man milt uttrycka det.
Kan dock tänka mig att den i skogen inte tvekar på att det ständigt sprätter grus från båda drivhjulen... |
||||||
Etanol driven med dryga 200 kusar på driven.Vad som är gjort är jag inte riktigt säker på men det går nog inte att få ur så mycket mer .Skulle tro att det är en av dom värsta Opelmotorerna i Svedala för tillfället.
|
||||||
2 liters? Innan du kommer med sånna uttalanden ska du nog göra en snabbsök på Filemon och Matex tex i SLC... Vass är nog Hoffas maskin, men 200kh är väl inte ngn ovanlighet i en rallyGSi...det har dom ju i vilken Ascona B som...och detta är väl en 16v? /AL - Petig och neggo idag.
|
||||||
B-Asconorna har väl 2,4 liters nu för tiden eller???och Kadetterna nu för tiden i skogen ligger runt 185 hk.Insuget är inte frisläppt än men jag vet ej om det är det i SLC,kanske därav du undrar(som banraceräv)
|
||||||
|
Angående Opel motorer så skulle jag kunna få ut ca 40 hk till med fyrspjäll och ett annat grenrör om det blir klassat.. Då blir det lika med en kit car i rally... Angående mycket rättryck så är det att diffen var slut och jag åker med ca 2,5 toe out...
_________________ Daniel Hoffmann |
||||||
Tack för info! Trilskandes diffar och toe out vet jag allt för väl vad det är... 9mm ut bak på räsersaaben var inte optimalt...hur jag nu kan veta det.
Just det, mi åker efter gammla Grp.A i Grp.H numera ja...då är ju inte spjällen osv klassade. Missade det. My mistake! Hoppas du inte tog illa vid dig men jag blev nyfiken varför det rykte och 2liters ÅÅÅÅplar har jag sett nga som har närmre 300hk än 200 så jag blev lite av uttalandet.
Halv OT: Minns Mtas Adielsson (?) från Göteborg tror jag. Han hade en Kadett Grp.A med ett "fabriksinsug" i kolfiber. Responsen i den maskinen var sådär sagolikt sjuk. Hördes nästa lika långt innan han kom som en gammal tvåtaktare. Minns inte exakt hur mkt insuget gjorde, men det var enorm skillnad som han sa. Dock bara enkelspjäll. |
||||||
Var tvungen att ringa och snacka med Hoffe så han svarade själv så nu vet du läget Andreas
|
||||||
|
jo han hade go sång i den.. men det är bara insugsbox man får ändra.. jag har en som stigs bil i hörby säljer.. prova att åk med 4cm toe out på saaben den går snabbare då.. men vill du ha en stadig bil så åk toe in.. men det ska ni prova själva ta en dag och prova lite olika inställningar.. jag vet eftersom jag åkt gokart i 7 år..
_________________ Daniel Hoffmann |
||||||
|
Ska bli kul att se och fota i morrn Hoffe!!!och sist men inte minst höra sången från kärran
|
||||||
|
3 bilder från Hoffes bil:
Bromsar fram
Motorblocket med kolvar från renoveringen
Bilen i action
|
||||||
|
200 på driven är inte illa alls... Fast då kommer vi snabbt in på snacket om "vilken bänk då" osv osv...
Dit vill jag inte då det är en återvändsgränd. Huvudsaken är att man har mer en konkurenterna.
Tackar för välmenande tips... Vad har du för chassikomponenter? |
||||||
![]() |
Bilder o videos
Film:Incar film från Rejmeknixen(rally)
|
3468 besök totalt |

