Tack till alla våra trogna sponsorer som stöttar och håller Rejsa rullande
Nürburgring
24h 2006 - Datum spikat!
1, 2   >>
3412 besök totalt
Anders Dauner
Åkersberga
Här sen Nov 2002

Trådstartare
24h 2006 - Datum spikat!

om uppgifterna jag fått stämmer så slipper vi förhoppningsvis frysa nästa år.

14-18 Juni (med själva 24h 17-18/6) är de datum jag hört. Någon som hört något annat alt. kan bekräfta/dementera. Vore ju toppen om vi slapp vinterdäck den här gången.

Det är nästan så att jag tycker att det låter för bra för att vara sant. Dessutom så känns det som att det är lite tidigt för att spika datum för "gärdsgårdsevenemang" som 24h. Har Äckelstone redan bestämt datum för F1 tex.?

Här sen Nov 2002

Re: 24h 2006 - Utan snö?

Anders Dauner skrev:
om uppgifterna jag fått stämmer så slipper vi förhoppningsvis frysa nästa år.

14-18 Juni (med själva 24h 17-18/6) är de datum jag hört. Någon som hört något annat alt. kan bekräfta/dementera. Vore ju toppen om vi slapp vinterdäck den här gången.

Det är nästan så att jag tycker att det låter för bra för att vara sant. Dessutom så känns det som att det är lite tidigt för att spika datum för "gärsgårdsevenemang" som 24h. Har Äckelstone redan bestämt datum för F1 tex.?

Hoppas du har fel.... för vi kör tävling den helgen och det är synd om det krockar.

BMWTobbe

Här sen Aug 2003

Då ska man kanske ompröva det beslutet jag tog, huttrande i 3 grader, när jag satt på läktaren mitt i natten i år: Detta är f-nimej sista gången jag åker till 24 timmars på ringen...
Citera
RS 1800
Göteborg
Här sen Feb 2003

Kan någon bekräfta måste ju försöka få tag på hotell!!

Verkar som det finns preliminära datum för F1 2006 den dom är inte bekräftade eller godkända av FIA än, det datum som du nämner Anders hamnar mellan Kanadas och USAs GP, om det jag såg nu stämmer.

Åkersberga
Här sen Nov 2002

Trådstartare
RS 1800 skrev:
Kan någon bekräfta måste ju försöka få tag på hotell!!

Nej, jag kan iaf inte bekräfta. De här datumen dyker upp lite här och var. Jag vet dock inte var det kommer ifrån. För något officiellt kan iaf inte jag hitta.

Det märkliga är att det isf (om jag uppfattat allt rätt) krockar med LeMans igen.

Motala
Här sen Dec 2002

Jag skickade ett mail till Hotel Nordscheife och fick det här svaret nu.

I don't know if the 24 h race is at this time.
The calender is comming in Febuary.
Iam realy sorry, but my hotel is full at this time.
It is the same company like last year.
They book my whole hotel every year.

See you
Eddy

RS 1800
Göteborg
Här sen Feb 2003

I våras krockade det med Spaniens Grand Prix. Pratade precis med Johan och han hade idag hört med Tiergarten och Gerda och båda var fullbokade sen lång tid tillbaka.

Börjar bli lite nervös att man kanske inte får något rum nästa år. Kollade på Dorints hemsida och även där var det fullbokat, lite konstigt med Dorint för att det verkar alltid vara fullt oavsett vilken tidpunkt det är.

Göteborg
Här sen Feb 2003

Kikade lite ADAC 24h forum och där verkar man vetat om detta datum sedan mitten av maj iår.

Göteborg / Bromma
Här sen Mar 2003

Det är verkligen riktigt sjukt att man är ute i okober och man hittar inget
boende ändå

Mercedes-Benz 190E 2.5-16 -92
VW Golf mk2 GTi 8v 1985 GrpA
Citera
Sörpan
Slåtte
Här sen Nov 2002

Tält?

"Raksträckor är bara en transport till nästa kurva"
Citera
Cyberoid
Göteborg
Här sen Okt 2003

Jovani skrev:
boende ändå

Det är inte så illa som det verkar. Jag har två år i rad bokat boende bara en månad innan 24 timmars. Det går att hitta mindre gasthause som är lediga om man inte nödvändigtvis behöver ha gångavstånd till banan. Dorint och större hotellkomplex är naturligtvis uppbokade av teamen lååångt i förväg. Så avskräcks inte! Annars KAN man ju tälta........

#52 Modsport II
Citera
RS 1800
Göteborg
Här sen Feb 2003

Sörpan skrev:
Tält?

Kommer aldrig spendera några fler nätter i tält under 24-timmars, hotell annars stannar jag hemma.

Göteborg
Här sen Feb 2003

Cyberoid skrev:
Jovani skrev:
boende ändå

Det är inte så illa som det verkar. Jag har två år i rad bokat boende bara en månad innan 24 timmars. Det går att hitta mindre gasthause som är lediga om man inte nödvändigtvis behöver ha gångavstånd till banan. Dorint och större hotellkomplex är naturligtvis uppbokade av teamen lååångt i förväg. Så avskräcks inte! Annars KAN man ju tälta........

Har du några tips?

Göteborg
Här sen Okt 2003

RS 1800 skrev:
Cyberoid skrev:
Jovani skrev:
boende ändå

Har du några tips?

Hittar inte den sida med gasthause/pensionat som vi bokade på förra året.

Här finns dock en hel del pensionat i Nurburg: http://www.nuerburg.de/tourist-info/deutsch/pensionen.php

och lite större hotel: http://www.nurburgring.org.uk/where_to_stay.html

och även en ny sida där man kan söka på boende i området: http://www.nurburgring.org.uk/where_to_stay.html

http://www.wohlsein365.de/hocheifel-nuerburgring/ thumbs up

Hoppas det hjälper lite?

#52 Modsport II
Citera
Anders Dauner
Åkersberga
Här sen Nov 2002

Trådstartare
En bit på väg i gissningsleken...

Europas GP 2006 blir på Nürburgring den 7:e Maj och Tysklands GP på Hockenheim den 30:e Juli så det "spekulerade" datumet för 24h ser inte allt för omöjligt ut.

Göteborg
Här sen Feb 2003

Det enda som jag tycker är konstigt att man verkar ha vetat om det här datumen sedan i Maj förra året. Inte så konstigt att det inte finns några rum över

Åkersberga
Här sen Nov 2002

Trådstartare
ovanstående datum är numera spikat och bekräftat från officiellt håll.

Här sen Nov 2002

Anders Dauner skrev:
ovanstående datum är numera spikat och bekräftat från officiellt håll.

tycker jag personligen..... fast så är livet....det är fullt av krockar

RS 1800
Göteborg
Här sen Feb 2003

Det var ju synd. Tror faktiskt jag struntar i att åka ner, visserligen lite varmar i juni men, jag vill bo på hotell. > Fattar inte att folk vetat om detta sen i maj

Åkersberga
Här sen Nov 2002

Trådstartare
RS 1800 skrev:
Fattar inte att folk vetat om detta sen i maj

Folk har nog inte vetat 100%. Det spekuleras ju ganska tidigt i vilka datum som kan vara aktuella och vilka som kan vara rimliga. Redan innan datum för 24h spikas så florerar ju rykten om datum för F1 och Rock am ring osv. I slutändan blir det inte så många helger som kan komma ifråga för 24h, och en inte allt för vågad gissning är det finns de som bokar rum för flera alternativa helger iom att det inte kostar något att boka av.

Åkersberga
Här sen Nov 2002

Trådstartare
Fredrik - SLC skrev:
tycker jag personligen..... fast så är livet....det är fullt av krockar

Visst är det trist men det är ju förmodligen omöjligt att få ihop det så att det inte krockar någonstans. Och om man än en gång lägger Nürburgring 24h-rennen samma helg som 24h Du Mans så förmodar jag att man ger blanka f-n i om det körs SLC i Sverige den helgen. Man kanske rent av är lite desperata. Redan innan årets tävling så skämtade ju folk om vinterdäck och snökedjor, och när temperaturen kröp ner mot noll under natten så var det nog ingen som skrattade längre. Jag tror att man helt enkelt tar smällen med att det krockar med andra evenemang för att minimera de väderförhållanden som rådde i årets tävling.

Har du indikationer på att det är fler team som vill köra 24h på ringen nästa år?

24h 2006 - Datum spikat!
1, 2   >>
3412 besök totalt
Tack till alla våra trogna sponsorer som stöttar och håller Rejsa rullande