Tack till alla våra trogna sponsorer som stöttar och håller Rejsa rullande
Nürburgring
Ringen kursen våren 2006...
1, 2, 3   >>
4948 besök totalt
Puppan
El Stockholmo esta el SVINinge
Här sen Nov 2002

Trådstartare

Halloj allihopa

Jag tänkte försöka följa med till Scuderia kursen i Maj!
Jag och kamrat tänker åka ner med min tjänstebils släde(ST220) och träningsköra på turist körningen..

Tyvärr är själva kursen för dyr för mig nästa år nybliven far som jag är men jag råkade se att man kunde vara Co-driver till någon annan deltagare för en mer anständig summa vilket verkade mycket intressant, särskilt om jag får chans att åka med nån med fart och fläkt och lite kunskap om ringen. Detsamma gäller min kamrat!

Finns det nån eller några vänliga själar som kan tänka sig att ställa upp och låta mig eller min kamrat åka med som Co-driver?!
Jag tror jag lär mig lika mycket på att vara co-driver första gången som att köra själv!

Mvh
Pete
(Som visar upp sorgsna hundögon och tigger vid bordet ;-)

Erik B
Stockholm
Här sen Nov 2002

Namndispens
Namndispens

Jag kommer själv åka som beifahrer.

Tycker det borde kunna lösa sig. Ska kolla lite med folk och hör av mig om det dyker upp en plats eller två. Räkna dock inte med ett svar i helgen typ.

om inte annat får vi hänga i baren.

PS. Ser att vi joinade rejsa samma dag

sweanders
Malmö
Här sen Feb 2004

Re: Ringen kursen våren 2006...

Puppan skrev:
Halloj allihopa

Jag tänkte försöka följa med till Scuderia kursen i Maj!
Jag och kamrat tänker åka ner med min tjänstebils släde(ST220) och träningsköra på turist körningen..

Tyvärr är själva kursen för dyr för mig nästa år nybliven far som jag är men jag råkade se att man kunde vara Co-driver till någon annan deltagare för en mer anständig summa vilket verkade mycket intressant, särskilt om jag får chans att åka med nån med fart och fläkt och lite kunskap om ringen. Detsamma gäller min kamrat!

Finns det nån eller några vänliga själar som kan tänka sig att ställa upp och låta mig eller min kamrat åka med som Co-driver?!
Jag tror jag lär mig lika mycket på att vara co-driver första gången som att köra själv!

Mvh
Pete
(Som visar upp sorgsna hundögon och tigger vid bordet ;-)

Jag räknar med att ha råd att delta i vår, en dröm som går i uppfyllelse. Platsen som beifahrer är öppen..

Malmö
Här sen Feb 2004

Jag har hittat och skrivit ut formuläret men litar inte riktigt på min tyska, är det någon som i korta drag kan bryta ut de viktigaste detaljerna gällande betalningskrav och åtagande i samband med insändande av blanketten?

http://www.scuderia-hanseat.de/Scuderia_Hanseat.htm

stockholm
Här sen Maj 2004

Jag tänker oxå åka ner, kanske finns plats hos mig eller hos flertalet vänner som oxå åker.
Dock bör du ha en eller fler livsförsäkringar Puppan . Jag kanske är feg men jag tror inte jag skulle anmäla mig på ett forum att jag vill åka som co driver på ringen med folk som jag kanske inte känner Jag är nog en fegis som sagt. På ringen kan ju allt hända.

NYC
Här sen Jan 2003

RS6 skrev:
Jag är nog en fegis som sagt.

Eh, inte när jag åkte med!

Hoppas vi ses! Har ännu inte bestämt mig för att gå vårkursen eller att åka i anslutning (före eller efter) till kursen.

Qvarnis
Stockholm
Här sen Dec 2002

Det här blir ett kul gäng!

Runtuna
Här sen Maj 2004

Är det ingen förutom lilla jag som ska vänta till höstens kurs
Abz

Göte RS6 Sjögren
stockholm
Här sen Maj 2004

Morty skrev:
RS6 skrev:
Jag är nog en fegis som sagt.

Eh, inte när jag åkte med!

Hoppas vi ses! Har ännu inte bestämt mig för att gå vårkursen eller att åka i anslutning (före eller efter) till kursen.

Hej Mårten! Klart du ska med, sedan kan du ju köra i anslutning före och efter oxå

Skåne
Här sen Okt 2003

Abz skrev:
Är det ingen förutom lilla jag som ska vänta till höstens kurs
Abz

Jodå, stort gäng som ska ner till höstens kurs

Philip Lundh
Citera
carreracup
Ystad
Här sen Maj 2004

Japp höstkursen... samt besök på våren .

Spa med autotrack eller julicher på våren ,
Polen och gotland imellan + 5-10 andra track days....fattas bara bilen.

Borås
Här sen Jul 2004

Vi kommer ett gäng till vårkursen, och kl 16:15-17:15 blir det rekordtest med RG. Utan regn denna gång hoppas vi.
Skulle tro 6-7 bilar som kommer köra i RingRunnersgruppen från vårt gäng och några av förarna har inte co-drivers. Jag kan lyssna.

http://www.facebook.com/loaded.se
Citera
Qvarnis
Stockholm
Här sen Dec 2002

gladiatorn skrev:
Vi kommer ett gäng till vårkursen, och kl 16:15-17:15 blir det rekordtest med RG. Utan regn denna gång hoppas vi.
Skulle tro 6-7 bilar som kommer köra i RingRunnersgruppen från vårt gäng och några av förarna har inte co-drivers. Jag kan lyssna.

Intresserad av att dela på kostnaderna för hyra av banan på rekordkörningen och låta oss testa ensamma på banan tillsammans med er? Vi lovar att inte vara ivägen!

Wimbach
Här sen Aug 2004

sweanders skrev:
Jag har hittat och skrivit ut formuläret men litar inte riktigt på min tyska, är det någon som i korta drag kan bryta ut de viktigaste detaljerna gällande betalningskrav och åtagande i samband med insändande av blanketten?

Jag antar att det stycke du menar är följande:
Bei einer Abmeldung bis 10 Tage vor Lehrgansbeginn werden _ 150,- Kostenanteil einbehalten, bei Ummeldung auf einen folgenden Lehrgang werden _ 100,- als Kostenanteil einbehalten. Nach diesen Terminen verfallen _ 300,- bei Rücktritt, Nichtteilnahme oder Ausfall. Anzahlungen, die über _ 300,- hinausgehen, werden bei Abmeldung oder Ausfall von uns zurückerstattet.

om du avanmäler dig innan 10 dagar före kursstart behåller Scuderian 150 Euro. Omanmäler du dig till en senare kurs behåller de 100 Euro. Efter 10-dagarsgränsen före kursstart behåller de 300 Euro, dvs de pengar du måste betala i förskott för att kunna anmäla dig, i princip oavsett vad du gör. Har du däremot betalat mer än 300 Euro så får du tillbaka det överskjutande beloppet. Hoppas det var detta du undrade över?

stockholm
Här sen Maj 2004

carreracup skrev:

Nicklas vad blir det för bil?
Pratade som hastigast med Gustav och han nämde då något alternativ till julicher, jag antar att det är autotrack? Som jag minns det var julicher väl dyrt? När går den, är sugen att hänga på om det inte krockar med scuderian.

stockholm
Här sen Maj 2004

gladiatorn skrev:

Kul att ni testar igen, som du vet håller jag thumbs up

Skåne
Här sen Okt 2003

RS6 skrev:
carreracup skrev:

Nicklas vad blir det för bil?
Pratade som hastigast med Gustav och han nämde då något alternativ till julicher, jag antar att det är autotrack? Som jag minns det var julicher väl dyrt? När går den, är sugen att hänga på om det inte krockar med scuderian.

Julicher är helt klart att rekommendera thumbs up

Philip Lundh
Citera
Puppan
Här sen Nov 2002

Trådstartare
Va glad jag blir att så många kan tänka sig en "co-driver"...
Alla som erbjudigt sig att kolla får gärna göra det då vi är tre trevliga killar som gärna vill åka!

Mvh
Pete

Puppan
Här sen Nov 2002

Trådstartare
Erik B skrev:
Jag kommer själv åka som beifahrer.

Tycker det borde kunna lösa sig. Ska kolla lite med folk och hör av mig om det dyker upp en plats eller två. Räkna dock inte med ett svar i helgen typ.

om inte annat får vi hänga i baren.

PS. Ser att vi joinade rejsa samma dag

Haha
Åker man med nån annan behöver man kanske en styrketår vid avslutat dagsverke!
Kolla gärna!

/Pete

Puppan
Här sen Nov 2002

Trådstartare
Re: Ringen kursen våren 2006...

sweanders skrev:

Jag räknar med att ha råd att delta i vår, en dröm som går i uppfyllelse. Platsen som beifahrer är öppen..

ok det låter kanonskoj tro inte att jag är avundsjuk, jag är nämligen JÄTTEAVUNDSJUK på att du har råd att åka kursen i vår

Bra att veta att en ledig plats finns, tack!

Mvh
Peter

Puppan
Här sen Nov 2002

Trådstartare
RS6 skrev:
Jag tänker oxå åka ner, kanske finns plats hos mig eller hos flertalet vänner som oxå åker.
Dock bör du ha en eller fler livsförsäkringar Puppan . Jag kanske är feg men jag tror inte jag skulle anmäla mig på ett forum att jag vill åka som co driver på ringen med folk som jag kanske inte känner Jag är nog en fegis som sagt. På ringen kan ju allt hända.

Haha "På Ringen kan allt hända" GULP...... Har du bur ?

Men å andra sidan har jag inte råd att köra själv så då får man väl ta chansen att njuta av fart och fläkt med någon annan när det bjuds tillfälle!

Jag är inte feg jag vågar åka..
Jag är inte feg jag vågar åka...
Jag är inte feg jag vågar åka....
Jag är inte feg jag vågar åka.....
Jag är inte feg jag vågar åka......
Jag är inte feg jag vågar åka.......
Jag är inte feg jag vågar åka........
Jag är inte feg jag vågar åka.........

Funkar det för Stig Helmer så funkar det för mig!!

Nürburgring
1, 2, 3   >>
4948 besök totalt
Tack till alla våra trogna sponsorer som stöttar och håller Rejsa rullande