Allt Nytt | Kalender | Racerbanor | Arrangörer | Forum | Varvtider/Loggar |
![]() |
Elitracing (åskådarracing)
![]() |
1, 2 >> 3411 besök totalt |
_________________ ///Mvh Sören Hall (fd Kristensson) "Raksträckor är bara en transport till nästa kurva" |
||||
Va f-n??
Dom kunde väl tagit ngn annan....! Hur ska nya talanger kunna komma in när en massa "före-dettingar" ska få köra hela tiden. Dåligt. _________________ Anders Egeland - avdankad racerchaufför Kör mest barnvagn och mtb nu för tiden. |
||||
Fattar inte vad han har att göra i F1. Bortsett från några ljusa stunder så har han knappast rosat marknaden (tänker på tiden efter han blev världsmästare).
Hade han hetat Nåntingannatoynen så hade han rykt för länge sen.. Håller med Ege, in med nya spännande! ![]() _________________ Rachid Rachid |
||||
Skitsnack!
Ni verkar inte förstå Ville's storhet... Det här ska bli kul, riktigt kul. Han är en av profilerna i F1. När Massa (som Ville körde jämt med) visar sig snabbare än Skomakaren så kommer ni att förstå ![]() _________________ Jan Å |
||||
Massa var väl snabbare än Schumacher redan för något år sedan när han var testförare hos Ferrari (det var visserligen Luca Badoer också). Hoppas det blir fart på Ville i år, köra kan han ju, det har han bevisat tidigare. Annars hade Kovaleinen varit ett intressant alternativ för Sauber anser jag. _________________ /David Söderblom |
||||
han är ju inte gilles son för inget..
![]() han kan reda ut rätt otäcka ställ.. visst att räkan och alonso oxå är vassa där men jag TROR ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() jag tycker det ska bli kul att se f1 06 oxå ![]() _________________ //Björn Strömberg BMW Abuser |
||||
Roligt att se att fler inser vad Ville kan. Oavsett hur snabb bil han rattar ser man vilken grym känsla han har
![]() Sedan tycker jag det är befriande med någon som säger vad han tycker o går sina egna vägar. Kimi o Mika är andra sköna grabbar Man blir inte bäst av att kopiera andra ![]() Nico Rosberg i Williams är trevligt men vad hände med Kovaleinen? Han var ju snabbare (men utan ett namn) _________________ Jan Å |
||||
1994: 1'a i Cart-serien
1995: vinnare i Indy 500-loppet 1996: F1-vm 2'a, väldigt nära att bli världsmästare under sitt rookie-år i F1, Damon Hill fick en hård kamp om vm-titeln med teamkompisen det året. 1997: F1-mästare En racerförare med dessa meriter i bagaget kan väl knappast anses vara ointressant ![]() Jag ser iallafall fram emot F1 2006 ![]() _________________ /// Mvh Ferenc Papp ![]() |
||||
Ville är som sagt Gilles son som i sin tur var Ronnies största fan.
![]() Jag minns en omkörning Ville gjorde på Hill (antagligen det år Ville tog titeln). Hill hade kommit iväg som sjutton och Ville hade inte en chans på förstaplatsen utan låg och bevakade 2:a. Men några varvkvar till mål får Hill strul med bilen och Ville meddelas detta. Ville trampar då ner HELT och jagar som ett jävla djur för att hinna ifatt. Efter några varv är hela avståndet uppätet (Hill kom nog inte ens i mål?) för Hills bil går knappt. Det återstår då kanske fem varv eller så. Släpper Ville av för det? NEJ! Resultatet blir att Ville kommer ifatt Hill så snabbt att de håller på att kroka ihop. Hill försöker flytta på sig men hastighetsskillnaden gör att det blir "to little to late" så med halva bilen på gräset drar Ville förbi en stukad Hill i +200km/h. ![]() Ville var för föv den förste att lägga ut telemetrin från Eau Rouge där han visade att han minsann höll fullt. ![]() (Han slog vad med Frank W.) Hoppas bara att den blir "den gamle Ville" som kommer till banan... _________________ Mvh/Micke Regnell ![]() |
||||
Underbara grabbar, de som satsar.
Kimi slog till med snabbaste varvet på SISTA varvet under förra säsongen. Inte så taktiskt kanske men grymt kaxigt. ![]() Eller när han inte slog av tempot vid framdäcksvibrationerna. Allt skakade ju så han knappt såg nåt. Tuffa tag. Först i mål är det som gäller ![]() _________________ Jan Å |
||||
Nu blir det till att ta fram f1-historieböckerna
![]() Jag minns också den ovan nämnda incidenten mellan hill och ville. Som jag minns det, var det under 1996. Näst sista eller sista loppet. Hill fick problem med kopplingen och kunde inte hålla "järnet" var tvungen att släppa av. Incidenten som sådan inträffade när ville gjort ett (sista?) depåstopp, och vid depåutfarten formligen KASTAR sig ville ut på banan (dock utan att korsa vita linjen). Samtidigt som hill drar förbi. Jag försvarar såklart ingen enskild förare och minns inte heller alla detaljer till 100% (isf får jag slå upp, läsa och leta). Men jag TROR att det var vm-titeln som hägrade för ville, möjligheten att bli världsmästare under rookie-året. Jag minns säkert helt fel ![]() Ska kolla upp det ![]() _________________ /// Mvh Ferenc Papp ![]() |
||||
Hur kan du säga det? Han har ju inte haft några höjdarbilar... Låt oss vänta till vi ser hur det går mot nya team medlemmen o tills vi ser hur snabb Massa är mot MS. _________________ Jan Å |
||||
Det hade inte Alonso heller när han körde Minardi, och ändå imponerade han tio gånger mer på mig än vad JV har gjort de senaste 5åren. _________________ -- Audi A4 TSquattro |
||||
![]() ![]() ![]() Jag har "1996 F1 season review" på vhs, ett 4 h långt F1'96-sammandrag från eurosport. Rotade fram bandet och kollade igenom det. Jag har blandat ihop det där med depåstoppet med någon annan incident ![]() Loppet ifråga (som jag tänkte på) var estoril -96, ville gör först en ganska imponerande omkörning av schumacher på start/mål-rakan samtidigt som de två kommer ikapp och varvar en långsammare bil. Senare passerar ville även hill, detta sker dock i samband med villes sista depåstopp. Det är dock inte den allvarligare incidenten där ville och hill krokade ihop och en av bilarna körde en bit ut i gräset. Sorry ![]() _________________ /// Mvh Ferenc Papp ![]() |
||||
![]() |
Elitracing (åskådarracing)
![]() |
1, 2 >> 3411 besök totalt |