Allt Nytt | Kalender | Racerbanor | Arrangörer | Forum | Varvtider/Loggar |
![]() |
Elitracing (åskådarracing)
![]() |
1, 2 >> 2264 besök totalt |
2006 Foster's Australian Grand Prix
Är det dåligt F1-intresse i år?? Motsvarande trådar har ju startats redan på onsdagen eller torsdagen innan loppet. Här är iallafall söndagens startuppställning:
_________________ /David Söderblom |
||
När (tidigt gissar jag) & på vilken kanal (ZTV gissar jag) sänds loppet?
Jag har börjat titta igen efter ett par års bortavaro, jag är själv lite förvånad över mitt beteende... _________________ Björn Larsson Life's to short for shortfillers. Lotus 7S1 -59 Lotus Elite -60 BMW E30 Baur TC2 -85 Sportscar F1000 van Diemen RF75 MG Midget -61 |
||
jepp, med repris klockan 13.00 på viasat sport 1 Det var ett händelserikt kval och många som provade fästet på gräsmattan. Bådar gott för ett spännade lopp imorgon. Synd bara att räkan och monty inte kunda klämma sig in mellan button och bröderna renault. _________________ David Olsson Lotus Elise SC |
||
Vaknade upp lagom till slutet på presskonferensen och blev lagom överaskad av att lillebror schumacher satt där. Har dom äntligen fått fart på Toyotan igen
![]() Såg även på avslutande tv-bilderna att det varit många avåkningar _________________ Jonas Zetterman Västerås Sonens Race Insta https://www.instagram.com/philiptangerstad63/ |
||
Nja. någon vidare fart var det inte på Toyotorna. Men dom höll ihop och det räckte till fina placeringar idag. I ett "normalt" race hade nog Ralf fått vara nöjd om han kom hem med poäng.
_________________ /Kristian Elisson |
||
![]() Såg nu att det inte var många som fullföljde loppet 1 Fernando Alonso Renault 57 1:34:27.870 2 Kimi Räikkönen McLaren-Mercedes 57 +1.8 secs 3 Ralf Schumacher Toyota 57 +24.8 secs 4 Nick Heidfeld Sauber-BMW 57 +31.0 secs 5 Giancarlo Fisichella Renault 57 +38.4 secs 6 Jacques Villeneuve Sauber-BMW 57 +49.5 secs 7 Rubens Barrichello Honda 57 +51.9 secs 8 Scott Speed STR-Cosworth 57 +53.8 secs 9 David Coulthard RBR-Ferrari 57 +53.9 secs 10 Jenson Button Honda 56 +1 Lap 11 Christijan Albers MF1-Toyota 56 +1 Lap 12 Takuma Sato Super Aguri-Honda 55 +2 Lap 13 Yuji Ide Super Aguri-Honda 54 +3 Lap Ret Juan Pablo Montoya McLaren-Mercedes 46 +11 Lap Ret Tiago Monteiro MF1-Toyota 39 Mechanical Ret Vitantonio Liuzzi STR-Cosworth 37 Accident Ret Michael Schumacher Ferrari 32 Accident Ret Mark Webber Williams-Cosworth 22 Transmission Ret Christian Klien RBR-Ferrari 4 Accident Ret Jarno Trulli Toyota 0 Accident Ret Nico Rosberg Williams-Cosworth 0 Accident damage Ret Felipe Massa Ferrari 0 Accident _________________ Jonas Zetterman Västerås Sonens Race Insta https://www.instagram.com/philiptangerstad63/ |
||
Tyckte i det stora hela att det var ett rätt avslaget lopp. Otroligt synd om Button! Sen vet jag inte om det var jag som var lite sömnig men Eje var väl lite segare än vanligt? Bara maler på och maler på... kom till saken!
_________________ Magnus Hagström Ford Focus ST 2016 Volvo V60 T6 Polestar |
||
Jag tyckte nog att det var lite överdrivet att ta ut SC på banan mest hela tiden. Om banan är blockerad kanske det är vettigt, men nån måtta får det ju vara.
När det gäller guppet som fällde MS och JPM tycker jag inte det är nåt större problem. Hade det stått en betongmur där hade de klarat kurvan och inte chansat på att åka så långt ut. _________________ Man kan inte ha samma bil hela livet! |
||
Undrar samma som acke, hon som ägde lägenheten man övernattade i efter en lång krogkväll var inte så himla sugen på att man skulle knäppa på ztv tio i sex imorse, försökte förklara för henne att man var tvungen att prioritera
![]() _________________ //Mikael Olsson, |
||
Scott Speed blev nedflyttad efteråt eftersom han körde om DC under gulflagg. Sen kryddade han tydligen med att använda fula ord när han förhördes om händelsen så han fick böta $5000.
_________________ Man kan inte ha samma bil hela livet! |
||
![]() |
Elitracing (åskådarracing)
![]() |
1, 2 >> 2264 besök totalt |