Tack till alla våra trogna sponsorer som stöttar och håller Rejsa rullande
Nürburgring
Påsken 2003 på ringen (stooora bilder)
1, 2   >>
4929 besök totalt
Anders Dauner
Åkersberga
Här sen Nov 2002
Inlägg: 1946


Trådstartare
Med risk för att bli halshuggen av Magnus (och modemägare)...

Maskerade bilar fotograferade under skärtorsdagen. Någon som vet vad det är vi ser på bilderna?










_________________
Anders Dauner
Citera
Anders Dauner
Åkersberga
Här sen Nov 2002
Inlägg: 1946


Trådstartare
Icke-maskerad bil...






_________________
Anders Dauner
Citera
johann
Stockholm
Här sen Nov 2002
Inlägg: 4121



Ngn sa att den maskerade bilen var den nya ML. Jag såg den på macken och har fortfarande ingen aning.

Den vita bilen är en ngt äldre MB, närmare bestämt en sånt där kompressormonster från 30-talet.
Citera
Anders Dauner
Åkersberga
Här sen Nov 2002
Inlägg: 1946


Trådstartare
GT3-MR? Dekaltrimmat eller någon händig tuner som varit i farten?



_________________
Anders Dauner
Citera
Anders Dauner
Åkersberga
Här sen Nov 2002
Inlägg: 1946


Trådstartare
johann skrev:
Ngn sa att den maskerade bilen var den nya ML. Jag såg den på macken och har fortfarande ingen aning.

Den vita bilen är en ngt äldre MB, närmare bestämt en sånt där kompressormonster från 30-talet.

Jag tyckte att den ena av de maskerade maskerade bilarna såg ut som en touring-variant av E60. Någon annan påstod sig ha sett en maskerad X3. Vad som har fastnad på mina bilder har jag ingen dock aning om.

Menar du att den vita bilen inte är någon ny spännande sak från Stuttgart? Trodde nästan att jag hade scoop där... Notera även de groteskt stora bromstrummorna med kylflänsar. thumbs up

Edit: bild #2 skulle mycket väl kunna vara en ML. Bilen på bild #5 har dock väldigt mycket BMW-design över aktern. Kan det vara X3:an?

_________________
Anders Dauner
Citera
ThomasT
Nacka - Saltängen
Här sen Dec 2002
Inlägg: 4696



Bild #2 gissar jag på BMW X3

Bild #3 är i allafall BMW 1-serie

_________________
driver - Thomas Thuresson
Porsche 964 C2 -90
Citera
Anders Dauner
Åkersberga
Här sen Nov 2002
Inlägg: 1946


Trådstartare
Gatlegal Radical med plats för två...


_________________
Anders Dauner
Citera
Anders Dauner
Åkersberga
Här sen Nov 2002
Inlägg: 1946


Trådstartare
Att man kunde bygga racebil av en Alpina B3 3.0 var iaf inget som imponerade på min sambo.




_________________
Anders Dauner
Citera
Anders Dauner
Åkersberga
Här sen Nov 2002
Inlägg: 1946


Trådstartare
Mercedes E190 Evo ser man sällan på våra vägar.




_________________
Anders Dauner
Citera
Andreas Lidström
Mantorp
Här sen Nov 2002
Inlägg: 8281



X3 och 1-serie.

1:a bilden kan vara nya 3:an oxå... tror det...

_________________
E36/8
www.cornerweight.se
Citera
johann
Stockholm
Här sen Nov 2002
Inlägg: 4121



Anders Dauner skrev:
johann skrev:
Ngn sa att den maskerade bilen var den nya ML. Jag såg den på macken och har fortfarande ingen aning.

Den vita bilen är en ngt äldre MB, närmare bestämt en sånt där kompressormonster från 30-talet.

Jag tyckte att den ena av de maskerade maskerade bilarna såg ut som en touring-variant av E60. Någon annan påstod sig ha sett en maskerad X3. Vad som har fastnad på mina bilder har jag ingen dock aning om.

Menar du att den vita bilen inte är någon ny spännande sak från Stuttgart? Trodde nästan att jag hade scoop där... Notera även de groteskt stora bromstrummorna med kylflänsar. thumbs up

Edit: bild #2 skulle mycket väl kunna vara en ML. Bilen på bild #5 har dock väldigt mycket BMW-design över aktern. Kan det vara X3:an?


Kollade lite slarvigt #1 och #4 är ML, #3 & #5 är E60 Touring och #2 är förmodligen X3.
Citera
Anders Dauner
Åkersberga
Här sen Nov 2002
Inlägg: 1946


Trådstartare
Ännu en maskerad testbil, eller bara överbliven rekvesita från Star Trek?


_________________
Anders Dauner
Citera
johann
Stockholm
Här sen Nov 2002
Inlägg: 4121



AL skrev:
X3 och 1-serie.

1:a bilden kan vara nya 3:an oxå... tror det...


Hur kan du få det till det?

Alla BMW:s testbilar har M som första bokstav.
Citera
Anders Dauner
Åkersberga
Här sen Nov 2002
Inlägg: 1946


Trådstartare
johann skrev:
Kollade lite slarvigt #1 och #4 är ML, #3 & #5 är E60 Touring och #2 är förmodligen X3.
Där ser man. Jag är uppenbarligen urusel på att känna igen maskerade bilar. Inte ett rätt...
Nya SLK:n lyckades jag dock upptäcka (den var ju knappt maskerad), men den fastnade å andra sidan inte i min kamera.

_________________
Anders Dauner
Citera
Andreas Lidström
Mantorp
Här sen Nov 2002
Inlägg: 8281



johann skrev:
AL skrev:
X3 och 1-serie.

1:a bilden kan vara nya 3:an oxå... tror det...


Hur kan du få det till det?

Alla BMW:s testbilar har M som första bokstav.


Å hur %¤%¤# ska jag veta det...

Att den översta inte är en BMW kopplade det nu... Hjärnan är trött och jag bara reflekterade över att jag sett en liknande maskering på en bil i nya TV tror jag... Tänkte direkt på nya 3:an... Men det är nog en Merca va... Det var med ngn ny Merca i TV oxå med snudd liknande maskering.

_________________
E36/8
www.cornerweight.se
Citera
johann
Stockholm
Här sen Nov 2002
Inlägg: 4121



Anders Dauner skrev:
johann skrev:
Kollade lite slarvigt #1 och #4 är ML, #3 & #5 är E60 Touring och #2 är förmodligen X3.
Där ser man. Jag är uppenbarligen urusel på att känna igen maskerade bilar. Inte ett rätt...
Nya SLK:n lyckades jag dock upptäcka (den var ju knappt maskerad), men den fastnade å andra sidan inte i min kamera.


Jag stod ju och kollade rätt mkt på ons och to, men att det var en ML kunde jag ändå inte lista ut själv trots att jag stod 2 m ifrån den på macken.

E60 Touring kördes max hela tiden mkt kul att se.
Citera
johann
Stockholm
Här sen Nov 2002
Inlägg: 4121



AL skrev:
Å hur %¤%¤# ska jag veta det...

Att den översta inte är en BMW kopplade det nu... Hjärnan är trött och jag bara reflekterade över att jag sett en liknande maskering på en bil i nya TV tror jag... Tänkte direkt på nya 3:an... Men det är nog en Merca va... Det var med ngn ny Merca i TV oxå med snudd liknande maskering.


Åh jag som trodde du var BMW-entuatiast.

Meningen med maskering är ju att det skall vara svårt att se vad det är, uppenbarligen fungerar det.
Citera
Anders Dauner
Åkersberga
Här sen Nov 2002
Inlägg: 1946


Trådstartare
Ruf R Turbo.



Johan Provkör R Turbo. Eller kanske inte... Ratten sitter ju på fel sida.
Johan: kan vi få en liten reumé av provkörningen när du satt på rätt (fel) sida?


_________________
Anders Dauner
Citera
Anders Dauner
Åkersberga
Här sen Nov 2002
Inlägg: 1946


Trådstartare
Märkligt att folk flockas kring en dussinbil som F40. Tom min bil är ju tillverkad i färre exemplar.




_________________
Anders Dauner
Citera
johann
Stockholm
Här sen Nov 2002
Inlägg: 4121



Anders Dauner skrev:
Johan Provkör R Turbo. Eller kanske inte... Ratten sitter ju på fel sida.
Johan: kan vi få en liten reumé av provkörningen när du satt på rätt (fel) sida?


Draget är helt sjukt, gasade ur den på 3:an och 4:an och en bit in på 5:an några gånger och den är sjukt snabb. Trots det är den väldigt lättkörd. Chassit är lite mjukt för bankörning och jag skulle vilja ha den lite mindre understyrd men det är nog bara en fråga om inställningen av chassit. Bromsarna är som förväntat, perfekta. Hela bilen utstrålar en perfekt ingenjörsprodukt som samtidigt är ett konstverk och det märks att bilen byggts av personer med både hög kompetens och stor passion för sitt arbete. thumbs up

Tror att jag skulle kunna vara rätt snabb runt Ringen i den.
Citera
Andreas Lidström
Mantorp
Här sen Nov 2002
Inlägg: 8281



johann skrev:
AL skrev:
Å hur %¤%¤# ska jag veta det...

Att den översta inte är en BMW kopplade det nu... Hjärnan är trött och jag bara reflekterade över att jag sett en liknande maskering på en bil i nya TV tror jag... Tänkte direkt på nya 3:an... Men det är nog en Merca va... Det var med ngn ny Merca i TV oxå med snudd liknande maskering.


Åh jag som trodde du var BMW-entuatiast.

Meningen med maskering är ju att det skall vara svårt att se vad det är, uppenbarligen fungerar det.


När du säger det så har jag ju läst om M-märkningen på plåtarna...

_________________
E36/8
www.cornerweight.se
Citera
Nürburgring
Påsken 2003 på ringen (stooora bilder)
1, 2   >>
4929 besök totalt
Tack till alla våra trogna sponsorer som stöttar och håller Rejsa rullande