Allt Nytt | Kalender | Racerbanor | Arrangörer | Forum | Varvtider/Loggar |
![]() |
Elitracing (åskådarracing)
![]() |
1, 2 >> 4877 besök totalt |
F1 Monza 2006?
Ser nästan ut som om det inte blir Monza i år. Grannarna klagar på oljud... Sport1.de (på tyska) _________________ Niklas "Nillet" Olsson | Westfield SEIW = NILLET RACING = https://www.ellensagentur.se https://www.cancerstiftelsen.se |
||||
Ditt inlägg utryckte mina känslor på pricken ![]() Edit: och jag som tom döpt min katt efter banan ![]() _________________ Rachid Rachid |
||||
Har precis funderingar på att för första gången i mitt hittills ytterst fattiga liv åka och se F1, nämligen på Monza nu om ett par veckor. Nu hoppas jag att ingen misstycker om jag kapar denna tråd för mina funderingar:
1) Vad innebär "general admission (ståplats)"? Finns det områden jag inte kommer in till eller "bara" att jag måste stå och trängas med 100.000 andra åskådare på onumrerad ståplats? Är det värt att betala fyra gånger så mycket för att få en läktarplats? 2) Är det någon som har tips om vilken/vilka läktare som är speciellt bra på just Monza? 3) Brukar det finnas nån möjlighet att komma in "bakom kulisserna"? Hur funkar i så fall detta? Det skulle som sagt bli mitt allra första F1-lopp live och med tanke på vad det kostar kanske det inte blir speciellt ofta framöver heller, därför kan det säkert vara värt några extra hundralappar för att det ska bli en rikigt bra upplevelse. Jag är tacksam för all slags tips och information ni kan tänkas komma med! _________________ P e t e r D e g e r m a n |
||||
Utan läktarplats är det nästan omöjligt att hitta schysst tittarplats på Monza, så ja det är värt att lägga till läktarplats ....... iaf måste man ha koll på någon storbilds-skärm..... då Monza är ganska usel bana som publik annars, eftersom man inte ser så mycket mer än den kurvan man sitter vid...... men bäst är väl Lesmo eller Parabolica rent generellt... Näe det finns INGEN chans att komma in "bakom kulisserna" om du inte har väldigt bra kontakter eller lägger en hemskt massa pengar på det. Men för att få en "riktigt bra" upplevelse så räkna inte med extra hundra-lappar..... utan extra tusen eller tiotusenlappar..... men det vanliga upplevelsen är ![]() men vill du ha riktig VIP service räkna med att det kostar minst 50.000 för sån service...... |
||||
Det finns VIP-biljetter att köpa och där ingår "pitwalk", sprit, mat, VIP-läktare m.m. Sist jag kollade skulle de ha ca 20000:- för en sådan på Spa-Francorchamps.
General Admission är biljett in på området. Du kan stå var du vill. Du kommer inte in på någon läktare. Brukar finnas vissa områden som är markerade och mer lämpliga att stå på. När jag var på Monza så klättrade folk upp i träd bredvid läktaren. För att få en bra plats får du räkna med att vara på banan tidigt. _________________ Niklas "Nillet" Olsson | Westfield SEIW = NILLET RACING = https://www.ellensagentur.se https://www.cancerstiftelsen.se |
||||
Innebär det alltså att man med "ståplats" kan ställa sig i princip var som helst längs staketet utmed sträckan?
Sorry för mina säkert väldigt triviala frågor men jag vet inte ens hur det ser ut på plats... ![]() _________________ P e t e r D e g e r m a n |
||||
I princip ja.... men i realiteten nej...... för dom platser där man ser mer än en raka står det läktare på och framför dom kommer du inte och bakom ser du ingenting..... Och där du får plats så ser du förmodligen ingen storbildskärm, om du nu inte är där i väldigt god tid och tar ett träd...... för då ser man bra igen..... |
||||
Mellan läktarna kan det finnas plats att stå på. Vissa sträckor kan man stå längs staketet. Läktare på Monza På rakan mellan läktare vid VarianteAscari och läktare Parabolica finns ett "ståplatsområde". _________________ Niklas "Nillet" Olsson | Westfield SEIW = NILLET RACING = https://www.ellensagentur.se https://www.cancerstiftelsen.se |
||||
Frågan är väl hur bullergränserna ändrats. Jag vet inte om de gjort det, men en ökning av tillåtet buller a'la MotOGP kan säkert få vissa grannar att gå i taket. Och jag förstår dem faktiskt, i så fall. |
||||
Märkligt om dom skulle stoppa F1 på monza nu när dom gått ner till V8, jag tycker de är ett markant minskat ljud nu mot V10:orna. Nu senast när jag va i Ungern satt vi på start & målrakan 5 rader från banan & jag hade inga öronproppar, de gick bra ändå. (Sen kan ju det beror på att min hörsel blivit förstörd av för många F1 lopp också.. ![]() _________________ Rickard Fritz, Ferrari 308 QV GTS, Porsche GT4 omdöme får man av erfarenhet, erfarenhet får man av dåligt omdöme... |
||||
Vet inte om jag ska öppna en ny om F1 racet på Monza, eller om jag kan skriva i den här, men jag har en undran efter dagens träning.
Vem är Sebastian Vettel i en Sauber- BMW, som har varit snabbast på båda dagens träningar. ![]() _________________ Mvh Lennart Jarmyr! |
||||
En ny ung tysk kille på 19 år, lite av vad han har gjort:
http://www.sebastianvettel.de/ (På Tyska.) |
||||
Alonso får starta 10:a i dagens lopp efter ha bedömts att ha blockat Massa mot slutet av gårdagens kval:
http://www.autosport.com/news/report |
||||
Helt sanslös bestraffning > ![]() ![]() ![]() _________________ /Lars Aldebo Subaru BRZ |
||||
![]() |
Elitracing (åskådarracing)
![]() |
1, 2 >> 4877 besök totalt |