| Allt Nytt | Kalender | Racerbanor | Arrangörer | Forum | Varvtider/Loggar |

![]() |
Skruva banåkabil
Dämpar Kit Till Peugeot 205 Gti?
|
1, 2 >> 2836 besök totalt |
|
Hejsan undrar vilka dämpare ni skulle rekommendera ifrån AVo för att köra på bana och även på gatan? Går även bra med andra märken men helst Avo.Vill att ni skriver vilka ni tycker och kör på!
Fick höra att det är nån här på rejsa som jobbar på Avo som har en 205.a . Vill gärna att den personen hör av sig via ett PM till mig.
Mvh Dennis _________________ Dennis Gustavsson |
||||||
|
Du tänker nog på Pär Hansson.
Biltråd: https://rejsa.nu/forum/viewtopic.php PM: https://rejsa.nu/forum/privmsg.php?m _________________ Karl Birgander Porsche 944 S2 | BMW I3 REX | BMW 120iAM | BMW 320iM Cab E36 |
||||||
|
GTZ-kit fungerar både på bana och gata.. det tog ett tag för bakdämparna att "sätta sig" men väl därefter fungerar dom utmärkt..
Vill du så kan AVo bestycka om dom också.. framdämparna är ok men bakre kunde vara lite hårdare (dom "lägsta" klicken använder man inte alls, varken på gata eller bana) (fast egentligen så är det hårdare torsionsstav eller hjälpfjädrar av någon klurig konstruktion som behövs)
_________________ Brukshäcksarsenalen: Citroën Xsara Picasso 1,8 -05 Opel Vectra 1,8 -09 |
||||||
|
Re: Dämpar Kit Till Peugeot 205 Gti?
Varför är du så inne på AVo? Vad har de som attraherar dig?
/en som inte är det minsta nöjd med sina AVo:sar.
_________________ "Full fart; spar tid." /Igino Cazzola Blandar italienskt, tyskt och engelskt i en härlig gröt. |
||||||
Har jag sovit under en sten i ett decennium, eller? Sist jag kollade hette "De bästa" KONI/Bilstein/Öhlins. _________________ "Full fart; spar tid." /Igino Cazzola Blandar italienskt, tyskt och engelskt i en härlig gröt. |
||||||
|
ice har inte sovit under en sten utan vaknat på fel sida
AVo är bra dämpare för det pris de har, får många AVo-dämpare för en Öhlins och det gäller att få en dämpare som matchar resten av bilen. och hur många har kolla på det???? _________________ Johan Sjölinder |
||||||
Ett gaz kit med ställbara fjäderben fram och vanliga dämpare bak kostar 7372 kr _________________ :: Mikael Lindqvist |
||||||
och vi köpte SPAXPAX först från demon tweeks för 3500... ställbart runt om, man får vad man betalar för. Nya öhlinare kostar enl uppgift 19000 styck. _________________ Arne Lindgren |
||||||
Fast era öhlinar-fjäderben kan väl inte vara så lämpligt på gatan? Hemska tanke att åka med "stum"-chassi här i Linköping iallafall.
_________________ Brukshäcksarsenalen: Citroën Xsara Picasso 1,8 -05 Opel Vectra 1,8 -09 |
||||||
TrakSpax heter Spax:s bästa dämpare, kostar cirkus £300/st. _________________ "Full fart; spar tid." /Igino Cazzola Blandar italienskt, tyskt och engelskt i en härlig gröt. |
||||||
|
Jag tycker du ska prioritera en 25 mm krängare (bak) högst på listan, sedan stumma bakaxelfästen och därefter dämpare!
Detta är relativt ekonomiskt överkomliga uppgraderingar till skillnad mot grövre torsionsstavar som är otacksamt dyra. _________________
|
||||||
![]() |
Skruva banåkabil
|
1, 2 >> 2836 besök totalt |