| Allt Nytt | Kalender | Racerbanor | Arrangörer | Forum | Varvtider/Loggar |

![]() |
Racingsimulatorer
Toca 3
|
2 besök senaste veckan (7194 totalt) |
|
Toca 3
Är det några här som har toca 3. Kanon kul spel, Det fins alla tänkbara fordon o banor,Bäst är nog Rally + Tally Cross Bilar o banor, ( om man gillar grussprut)
_________________ Ulf "Kavic" Carlsson Stockholm(Skogås) |
||
|
Håller med Kavic där...TOCA3 är inget GTR2 med superavancerad bilfysik, men absolut bra som lite avkoppling om man vill köra något annat som avkoppling.
Här kommer en lista över alla bilar man kan köra: Här är en lista över de bilar som går at köra i TOCA: Audi: A4 DTM Quattro sport Alpine: A110 1600 S Group 4 AMG-Mercedes: C-Klasse Ariel: Atom Baja Motocross BMW: M1 Group 4 Formula BMW BMW Williams: FW27 2005 Buick: GS455 Caterham: 7 Superlight Chevrolet: Corvette C5R Corvette L88 Sunray DX Silverado 04/05 Dallara: IndyCar Dodge: Charger Ford: Falcon BA Falcon AU Formula 1000: Formula 3: Formula Ford: Formula Palmer Audi: Gemballa: GTR 750 EVo GHE: GT Light Holden: Commodore VY Commodore VZ Commodore VX Honda: Ride-on Lawnmower 250EX Civic Type R S2000 NSX Civic 2006 Koenig: GT-D GT Lancia: Beta Montecarlo Turbo Stratos Lotus: Type 49 Marcos: Mantis Mari: MK9 Max Kart Mercedes-Benz: W196 W25 MG: XPower SV-R ZR Super 1600 Mitsubishi: Pajero Evolution Lancer Evolution IV Lancer Evolution VI Lancer Evolution VIII MR Group N Morgan: Aero 8 Mosler: MT 900R Nissan: 2004 Dakar Pick Up Nismo Fairlady Z S-tune Noble: M12 GTo 3R Opel: Vectra GTS V8 Palmer Jaguar: JP1 Panoz G-Force: IndyCar Pontiac: Firebird Formula 400 Renault: Clio Cup Clio Sport V6 STRANA: Super Truck Subaru: Impreza 22B STi Impreza N10 (Group N) TVR: T400R Turnham: Sandframe Ultima: GTR Can-Am Vauxhall: Monaro VX220 Turbo Volkswagen: Race-Touareg Beetle Baja Bug Williams: FW11b FW18 WSC: Sprint Car _________________ May the Downforce be with you Team Swedish Racing Mates |
||
|
jag fick aldrig till rattinställningarna på TOCA3:( kanske ni har något tips?
Hej förresten, har varit borta ett tag nu;) |
||
Tjena jont3, Ja det var ett tag sedan, Jag hade med stora problem med ratten i början, men nu funkar det bra, Men det skiljer väldigt mycket mellan olika bilar hur ratten fungerar, Alla bilar i offroad funkar kanon, Men vissa Racing klasser är lite fladdriga,Men Jag för min del kommer mest att köra Rally + Rallycross i det spelet, Mina ratt inställningar till svarta Momon, Wheel Linearity + 5 Saturation 70 Dead zone 5 Där har du nog en skaplig grund inställning,Sedan beror det kanske lite på vilken ratt man har o hur man vill ha det, _________________ Ulf "Kavic" Carlsson Stockholm(Skogås) |
||
|
Hallå J, kul att höra av dig....
Ratten kan man ställa in ganska mycket. Under options/Driver så kan man ställa in Force Feedback mm. Det finns också en Latency inställning. Neg- värden motsvarar att man bara behöver vrida ratten lite. Pos. värden då får man vrida ratten ganska mycket. Testa mellan 0 och +10 tex så märker man att det är rätt stor skillnad. Sen så finns det och en Advanced läge också där man kan ställa in Deadzone tex. _________________ May the Downforce be with you Team Swedish Racing Mates |
||
|
|
||
|
Söndag kväll kan jag (fram till ca 21).
Jag installerade TOCA3 åt Schumi ikväll och han är helsåld! Han håller på och slå 2,36 med ur-quattron på UK Stage 1 hehe
_________________ May the Downforce be with you Team Swedish Racing Mates |
||
Det förstår jag att han gör Schumi är en jäkel på rally, Mysko med ratten för dej jont3 _________________ Ulf "Kavic" Carlsson Stockholm(Skogås) |
||
|
tydligen har de problem med AMD
dual core , spelet höjer hastigheten ibland i en ms sen sänks den:( EDIT: sen jag laddade hem den senaste AMD dual core drivisen så funkar det sååå mycket bättre, nu börjar det kännas ok. Lite svajjig men det can väll va för jag kör clion. _________________ Jonas Åberg |
||
Jag har AMD men har inte märkt dom problemen, Däremot så har jag haft lite problem någon gång med att den hoppar mellan växlarna på vissa banor med vissa Bilar,Clion är lite svajig, Rally o Rallycross är mycket stadigare.Vi meddelar dej jont3 när det blir race, Söndag kväll blir det skulle jag tro, _________________ Ulf "Kavic" Carlsson Stockholm(Skogås) |
||
|
Hej Alla!!
Så det finns fler än jag som kör TOCA3 här på Rejsa. Fick uppfatningen att TOCA inte var riktigt rumsrent bland "riktiga" sim-spelsrejsers. (inget ont om dessa var menat) har testat GTR2 demon och är lite sugen på att slå till. Det jag har hört är att onlineracing är problematisk och dessutom ska kosta att köra?? nuts! Jag har kört TOCA spelen ända sedan det första kom ut, Toca Touring Car. Kanon! Nu är jag inne på 3:an och kör helst DTM men gör avstickar ibland så vi får väl se om vi träffas online
Jag hostar som Speedline.se inget lösen. Hoppas vi ses!!! Stefan _________________ Stefan Persson FeniX Motorsport |
||
|
Jo då Stefan det fins fler som tycker Toca 3 är kul avkoppling, Jag har mest kört Rally + Rallycross, Men har även testat lite racing,Men där tycker jag nog att det fins andra spel som är mycket bättre, b.la GTR, rfactor m.fl.Så du är välkommen att hoppa in när vi i SRM kör, Vi brukar skriva här i forumet när vi ska köra, o meddelar lösen om vi kör med det, Kolla gärna våran team sida, där fins det alltid meddelande när vi ska köra.
http://www.racingmates.se/html/enter _________________ Ulf "Kavic" Carlsson Stockholm(Skogås) |
||
Rejstime!!
Jag drar igång ett DTM nu kl:21.00 inget password. Speedline.se Jag vet inte om ni brukar ha TS eller liknande igång, själv har jag bara Skype som kan ligga i bakgrunden. Vi ses!!! Stefan _________________ Stefan Persson FeniX Motorsport |
||
![]() |
Racingsimulatorer
Toca 3
|
2 besök senaste veckan (7194 totalt) |