Allt Nytt | Kalender | Racerbanor | Arrangörer | Forum | Varvtider/Loggar |
![]() |
Inför träffar
![]() |
1, 2, 3, 4 >> 7542 besök totalt |
RBC 2006/2007
Har så smått börjat fundera på formerna för vinterns RBC. Det kan bli en och annan förändring i upplägget. Jag vill ju gärna se de stora elefanterna dansa tillsammans med oss läktarchaufförer, helt i enlighet med den ursprungliga idén. En salig blandning av glada amatörer som kommer direkt från gatan, aktiva racers på varierande nivå och ett antal veteraner som inte tröttnat på att leka. Kanske får köra med kvotering för att få den rätta mixen! Som sagt, funderingar pågår. En sak är i all fall klar. RBC lever vidare. Reservera följande tisdagkvällar i höst för ett par timmars underhållning, 24 oktober, 14 november och 12 december. Tar gärna emot tankar och idéer för att till sist med generalens rätt kunna fatta ett enväldigt beslut. Jag är också glad om så många som möjligt som vill vara med hör av sig till mig med ett mail. Finns det några som varit med tidigare och inte vill åka mer, är jag också glad över att få ett mail om orsaken. Allt för att skapa en så bra omgång av RBC som möjligt. För övrigt tycks tjuvträningen på söndagkvällar vara i full gång redan nu. _________________ Lars Wiezell RBC-general mm som oftare skriver i min facebookgrupp rbcracing |
||||||
Troligtvis ![]() Frun har slutat arbeta på Tisdagkvällarna ![]() _________________ Dodge pickup -58 Dodge Dart -67 Plymouth Cuda -71 Plymouth Cuda Conv -70 VaGinetta G20 Opel Speedster Ford Cortina Anders Bisting |
||||||
om Du kikar i den här tråden https://rejsa.nu/forum/viewtopic.php ![]() Söker Du på RBC hittar Du fler trådar om samma ämne. Söndagkvällar vid åttatiden är det oftast några RBC-åkare på plats för tjuvträning. De som inte tränar snackar. Välkommen att hänga på. _________________ Lars Wiezell RBC-general mm som oftare skriver i min facebookgrupp rbcracing |
||||||
Härligt! Bara att ladda med revbensskydd och öronproppar.... _________________ Lars Wiezell RBC-general mm som oftare skriver i min facebookgrupp rbcracing |
||||||
Anmälningarna till vinterns första omgång av Racing Bar Cup - RBC - börjar droppa in.
Vi kör som förr med första race den 24 oktober. Platsen är Racetown, kassan öppnar 19.00, förarmöte 19.30 och sedan åker vi. Pris 500:- Nytt för året är en klass för de breda pojkarna, de som hävdar att vikten är av största vikt. Sumoklassen vänder sig till alla med matchvikt på över 100 kilo och kör med oss andra, men får en egen liten tabell. Anmälan genom ett mail eller pm till mig. RBC-Generalen _________________ Lars Wiezell RBC-general mm som oftare skriver i min facebookgrupp rbcracing |
||||||
God höst Herr General!
Vore det inte kul att köra på vikt i stället för gamla/nya meriter? Upp till 80kg, upp till 100kg, 100+. Eller nått, om inte bara för att röra till det. Du kanske får sänka mittgruppen lite så du hamnar där ![]() ![]() Skall försöka dyka upp om det är på udda veckor så min fru kan ta de små monstren. ![]() _________________ Björn Ågren 75räser "stödlänk": https://rejsa.nu/forum/viewtopic.php?t=52875&start=0 156an https://rejsa.nu/forum/viewtopic.php?t=74988&highlight= |
||||||
I morgon kväll är det premiär för vinterns upplaga av RBC!
Det har grymtats en del om olika klasser och därför har Generalen enväldigt fattat ett beslut. På den tiden det begav sig inrättade Vingresor ( Leon Nordin) en produkt som hette Club 33. den vände sig till ungdomar mellan 18 och 33. Snor namnet och låter ungtupparna åka i denna klass. Vi överåriga slåss som vanligt i klassen Distingerade gentlemen. Klassen är givetvis öppen även för kvinnor, men som de gentlemen vi utger oss för att vara frågar vi inte efter ålder på damerna. Dessutom kommer tungviktarna, 100+, att köra i Sumoklassen. Söndagskvällens tjuvträning var välbesökt och snabb. Själv känner jag att jag måste äta upp mig rejält för att ha en chans i någon klass. Även om tillströmningen av deltagare ökat markant, finns det fortfarande utrymme för fler deltagare. Skicka helst ett mail till mig, men spontanister är också välkomna. Kassan öppnar 19.00, förarmöte 19.30 och sen gasar vi. _________________ Lars Wiezell RBC-general mm som oftare skriver i min facebookgrupp rbcracing |
||||||
Tänkte tjata litet till om RBC. Ikväll är detdags för höstens premiär. Vi kör som vanligt på Racetown enligt vedertaget schema. Kassan öppnar kl 19.00, förarmöte 19.30 och sedan kör vi.
Till prisbordet har våra sponsorer, Doro och krigsman.com, bidragit på ett generöst sätt. Vi bugar. Drygt tjugo förare är förhandsanmälda, men jag räknar med ytterligare ett gäng till kvällen. Glöm inte sumoklassen, minst en bred pojke är klar, en välväxt TV-profil kan komma att dyka upp och sedan finns det några till som mitt taktsinne fjörbjudit mig att fråga. I vart fall finns det alltid plats i RBC. Är det fullt, ordnas vi plats, så ta chansen att leka litet i glada vänners lag. Ta det för just detta, en lek, men en fruktansvärt rolig sådan. _________________ Lars Wiezell RBC-general mm som oftare skriver i min facebookgrupp rbcracing |
||||||
Har ungefär samma ursäkt som dude men även sträckt lilltåsnagel som någon utryckte det.
_________________ Björn Ågren 75räser "stödlänk": https://rejsa.nu/forum/viewtopic.php?t=52875&start=0 156an https://rejsa.nu/forum/viewtopic.php?t=74988&highlight= |
||||||
Premiären för vinterns upplaga av RBC är avklarad. Höll på att skriva överstökad men det hade kännts fel, eftersom hela övningen gick mycket städat till. Generalens inledande allvarsord anammades av de allra flesta deltagare, så trots mycket täta race var det justa tagt. Visst, någon järnsläpp förekom, men konstigt vore det nästan annars.
Ger mig själv godkänt efter att kvalat in i ruta fem i A-finalen. Lyckades ta Lestrup i starten och höll undan i två varv innan mästaren smidigt tog sig förbi. Kalle Dejemyr fick det jobbigare att passera men lyckades så småningom, hårt men fair. Hur de båda Marcus tog sig förbi avstår jag att kommentera.... Segrare i den nya klassen blev Fredrik Lestrup före Myran och Kalle Dejemyr. Bland de distingerade tog Peter Gutniak hem segern före en viss General följd av Stefan Irlander. Den efterfrågade Sumoklassen stod utan deltagare, även om någon smög i kulisserna. Ser fram emot nästa omgång och hoppas att några av de gamla rävarna som saknades ikväll kommer tillbaka. Radiobilstiden är förhoppningsvis över även nästa omgång. Till sist tack till Doro och krigsman.com för uppskattade bidrag till prisbordet och till Racetown för ett väl genomfört arrangemang ooch för att man bjöd alla på glass! Resultat RBC omgång 1 A-final 1. Fredrik Lestrup 2. Peter Myran Ahlsved 3. Peter Gutniak 4. Kalle Dejemyr 5. Marcus Palnér 6. Marcus Bergman 7. Lars Wiezell 8. Jesper Nilsson 9. Stefan Irlander 10. Jesper ojala B-final 1. Marcus Bergman 2. Kalle Dejemyr 3. Jesper Nilsson 4. Stefan Irlander ---------------------- 5. Fredrik Anth 6. Johan Skön 7. Andreas Sjödin 8. David Brantmo 9. Joen Hägglöf 10. Jonas Lange C-final 1. David Brantmo 2. Jonas Lange 3.Andreas Sjödin 4. Joen Hägglöf ------------------ 5. Micke Edlund 6. Daniel Lilltony Andersson 7. Gustav Wikman 8. Tomas Grunert 9. Tony Cunning 10. Andreas Öhlund _________________ Lars Wiezell RBC-general mm som oftare skriver i min facebookgrupp rbcracing |
||||||
RBC:s välgörare. LG på www.sportinformation.com, har nu lagt ut resultat och tabeller på Racing Bars bakficka.
Tack, LG! http://www.sportinformation.com/rbcr _________________ Lars Wiezell RBC-general mm som oftare skriver i min facebookgrupp rbcracing |
||||||
Kan svara åt lars.... det är en tidsträning (ca 10 minuter har jag för mig) och sen körs det 2 heat och sen finaler och om du är lyckosam så får du köra både C-,B- och A-final...... eller om du inte är så snabb , bara C-final ![]() |
||||||
Dags att anmäla sig till andra omgången till vinterns RBC! Tisdagen den 14 november åker vi igen.
Vi kör som vanligt på Racetown och tiderna är likaledes de vanliga. Kassan öppnar 19.00, förarmöte 19.30 och sen kör vi. Prix 500:- I år kör vi i tre klasser, Klubb 33, Distingerade gentlemen (fyllda 33 år) och Sumo (matchvikt 100+). I alla tre klasserna är damer givetvis välkomna. Inför första rundan hölls ett strängt förmaningstal om andan i RBC som ju präglas av vänlighet, omtanke och ett fruktansvärt tempo utan elaka påkörningar. Budskapet gick fram och det åktes i rasande fart utan incidenter och sura miner. Vi fortsätter på samma sätt och hoppas att några oldtimers ska söka sig tillbaka till vinterns roligaste racingnöje. RBC handlar egentligen bara om en sak, nämligen att ha kul. (Ja, extra kul är det förstås om man vinner.) Även denna omgång har Doro bidragit till prisbordet, vilket vi tackar Ulrik Nilsson för. Självklart ser vi gärna att fler vill bidra till att premiera pristagarna. Anmälan sker genom att skicka ett mail till lars.wiezell@eu-byran.se , hemskt gärna så snart som möjligt. Startlistan kommer att läggas ut på www.svartamasken.com efterhand som den växer till sig. Tabeller och resultat från första omgången finns på Racing Bars Bakficka på http://www.sportinformation.com/rbcr Väl mött den 14 november 2006 Lars RBC-General _________________ Lars Wiezell RBC-general mm som oftare skriver i min facebookgrupp rbcracing |
||||||
![]() |
Inför träffar
![]() |
1, 2, 3, 4 >> 7542 besök totalt |