Allt Nytt | Kalender | Racerbanor | Arrangörer | Forum | Varvtider/Loggar |
![]() |
Inför träffar
![]() |
1, 2 >> 4928 besök totalt |
2006-03-12 Gokart Serie Göteborg (Majorna)
På måndag 22/1 börjar GOKarting Majorna Öppna Tävling. En serie som går över våren Upplägget burkar vara 5 min träning 9 min kval 11 min race Med A,B,C,D finaler beroende på hur många som kommer. Kostar 250:- (kan vara höjt ) Många som kör är grymt snabba ( och lätta ![]() Är grymt kul och rekommenderas verkligen som uppvärming inför sommarens race/ban aktiviteter ![]() Hoppas fler rejsa folk dyker upp ![]() http://www.gokarting.nu/ _________________ Joachim Osbeck Lotus Elise S2 111 |
||||
Första deltävling avklarad
http://www.gokarting.nu/oppen_tavlin Själv satte jag person bästa på kvalet ( 33.59 ) och fick tillsammans med Jonas pole-position, gav dock den till Jonas ![]() Riktigt kul att kunna sätta en sån bra tid trots mina 100 kg i karten, visar att det går att åka fort (med lite tur och bra kart dvs) även om man har vikt-handikap på 20-30 kg ![]() ![]() Kul att lite annat rejsa-folk kom och körde - ses vi nästa gång ? Andreas med personal roddar verkligen denna serie bra ![]() ![]() Nästa gång är: Måndag 29/1 _________________ Joachim Osbeck Lotus Elise S2 111 |
||||
Längre bak i C-final gick det också bra att fajtas. Jag och ojje bytte lite plats fram och tillbaka (i bredd i tre kurvor i rad utan kontakt).
![]() 34:50 som bästa under kvalet, banan verkar vara lite snabbare för de bästa jämfört med förra vintern så jag får väl se om jag kommer under 34 innan våren (33:99 som bästa förra vintern). Kanonsysselsättning under vintern, koncentration kurva efter kurva har man nytta av till sommaren. 9 måndagar kvar nu, sen är ju våren här (sägs det). ![]() Stort tack till Andreas & Co som sköter blåflaggandet med bravur. Hur ska man göra med såna här serier? Nytt topic för varje gång eller justera datumet på topic? Kanske skriva startdatum, slutdatum och veckodag (2007-01-22 - 2007-03-26, måndagar)? |
||||
Re:
Låter som enklaste lösningen. Tycker det hela låter intressant men jag har inte kört där innan och på hemsidan står det att man ska ha kört vid minst två tillfällen innan man kan delta i öppen tävling. Kan man komma förbi det tror ni eller ska man se till att köra ett par gånger först? _________________ Martin Öberg ![]() |
||||
Re:
Jag tror inte du behöver ha kört innan det är bara att komma, riktigt kul lovar jag ![]() Men det skadar jag aldrig att träna lite innan, många som kör där jagar ![]() ![]() _________________ Joachim Osbeck Lotus Elise S2 111 |
||||
Re:
![]() Att det är 15-20 pers som är inom sekunden från varvrekordet varje gång kan väl inte vara ett mått på jämnheten ![]() Har man bara kört kart öht några gånger så är det inga problem, banan är lätt att hitta runt på men pillig att få till perfekt. |
||||
Tyvärr kunde jag ju inte komma denna måndag. Kul att se att ni är taggade!
![]() ![]() _________________ H e n r i k P i h l #52 Modsport II |
||||
Re:
![]() |
||||
Ikväll är det dags igen
![]() Standardviktning med barnpizza 17:40 (ska bara hem och hämta hjälmen först) ... |
||||
Då var dagens race avklarat
![]() Riktigt kul med jämna tider, grymt snabba gubbar ![]() http://www.gokarting.nu/oppen_tavlin Som vanligt flöt allt på snyggt - t.o.m D-final idag. Bra jobb Majornas Gokart ![]() Hade en intressant B-final där jag jagade ikapp tät-klungan där jag låg och väntade på blå-flagg 10-15 varv. Den kom aldrig p.g.a jag hade missuppfattat reglerna lite om blå-flagg ![]() Jonas snabb och Niklas nere på 33 tider nu ![]() _________________ Joachim Osbeck Lotus Elise S2 111 |
||||
Re:
Det vore ju synd att persa på andra tävlingen så nu gäller det att få det som normtid också... 21st inom en sekund (8 inom halvsekunden) från varvrekord (33:12) är ju inte illa. ![]() |
||||
Måndag 5/2 är det dags igen, hoppas vi får se fler rejsa folk på Majornas. Garanterat kul - men som sagt det tar tid att lära sig att köra fort. Det som verkar löna sig bäst är att få en så bra kval-tid man kan och sen hålla jämna varvtider genomgående.
Finns nog inget billigare sätt att få 'ban-tid' i kroppen på ![]() /Joachim _________________ Joachim Osbeck Lotus Elise S2 111 |
||||
Re:
Bara att dyka upp ingen föranmälan el något allt gås igenom innan (nästan ![]() Bra att vara där runt 18.00 -18.15 så man inte missar instruktionerna. _________________ Joachim Osbeck Lotus Elise S2 111 |
||||
Dags på måndag igen
![]() ![]() Men det är lika kul att köra D-final också ![]() Mjuk-körning lönar sig verkligen och att luta sig utåt (mer än vad man tror ) i kruvorna. Svåraste partit tycker jag är chickanen innan rakan där det gäller att få med sig farten igenom ![]() _________________ Joachim Osbeck Lotus Elise S2 111 |
||||
Re:
Start första träning ca 18:30 A-finalen brukar vara klar 21:00-21:40 beroende på om det är tre eller fyra grupper. |
||||
![]() |
Inför träffar
![]() |
1, 2 >> 4928 besök totalt |