Allt Nytt | Kalender | Racerbanor | Arrangörer | Forum | Varvtider/Loggar |
![]() |
Allmänt banåkaforum
![]() |
1, 2, 3 >> 4582 besök totalt |
|
||||||||||||||||||||||||
Jag tänkte gå genom livet utan att ha sett den/dom. Precis som med Batman-filmerna. Fast i det senare fallet så är det min lilla protest mot marknadsföringen av dom.
_________________ /Niße Golf 16V -88 1303S -73 Passat 280 R -18 |
||||||||||||||||||||||||
den första blev ju ett fenomen alldels på egen hand, utan massa reklam, och då gör man ju självklart en till i sann hollwood-anda. Men filmerna har inte så mycket med racing och göra , det är mest en 1½ h lång rapp-video flashy cars flashy chicks falshy music
|
||||||||||||||||||||||||
håller med fullständigt!! otroligt att det går att skapa så fula bilar med postorderprylar. _________________ M.v.h Nils Olofsson |
||||||||||||||||||||||||
Självklart, jag har även sett Driven och Days of Thunder. Tyvärr så blir man lika besviken varje gång.... Det är bara att inse att de bilfilmer som finns görs inte för entusiaster...
_________________ driver - Thomas Thuresson Porsche 964 C2 -90 |
||||||||||||||||||||||||
Jepp. Mvh/ Micke _________________ Mvh/Micke Regnell ![]() |
||||||||||||||||||||||||
Grand Prix tycker jag är klart bra, om än lite lång kanske. Det var bättre förr... Driven var verkligen usel. Men de borde visa CART-mekanikerna hur lätt det egentligen är att starta en champcar. Tydligen bara att trycka på knappen i en utställningslokal och åka iväg med fullt järn direkt. _________________ /Anders Ytterström #24, #64, #88 |
||||||||||||||||||||||||
Självklart har jag sett både TFTF och 2F2F
![]() Riktigt trevliga filmer om ni frågar mig! Man kanske borde ta o belägra sig efter det där uttalandet? ![]() Nej men det är kul iome att det återspeglar motokultur i väst... självfallet med västs karakteristiska sätt att inte kunna hålla saker till verklighet utan som man säger där i väst "blow things out of proportion". Fast som rejsfilm är juh då båda filmerna helt värdelösa, för att inte tala om handlingsmässigt ![]() |
||||||||||||||||||||||||
Det där var ju en "har du slutat slå din fru?"-fråga nästan.
Hyrde den första för att få skratta åt en kalkonrulle. Men den var liksom dålig på fel sätt så jag kände mest bara obehag. Men några "pärlor" fanns det ju. Det där med grenröret och nån teknisk grej till som jag inte kommer ihåg. Sen måste det ju vara historiens "får i ulvakläder" de kör. 20-30 sekunder till 402 m är ju inte mycket att hänga i julgran! ![]() Sen är ju Vin Diesel helt underbart kass förstås. Med rätt manus skulle han lätt kunna sänka en rulle till under "Plan 9 from outer space"-nivå, men tyvärr fick han inte riktigt den chansen denna gång. _________________ Per Hansson https://stockholm.hjarnkoll.se/ambassador/per-hansson/ (har bytt ä -> e som i folkbokföring och pass) |
||||||||||||||||||||||||
Jag tog tid under första filmen, 402meter avklarades på inte mindre än 2minuter och 3sekunder... Går fan snabbare att gå den sträckan i vanligt promenadtempo (jag tvekar på att större delen av forumbesökarna vet vad promenad är;)) |
||||||||||||||||||||||||
Jag tror att jag hört talas om det någon gång!?! ![]() Är det inte sånt man får ledbesvär av?!? ![]() _________________ Peeter Pahv Ringenfantast, som numer leker med en Mini JCW -08. ![]() |
||||||||||||||||||||||||
Hehe, precis rätt sak! Jag måste medge att sedan jag köpt bil har jag inte ens orkat promenera till Hallunda centrum(som ligger 1km exakt från min dörr) för att posta ett brev ![]() |
||||||||||||||||||||||||
![]() _________________ Per Hansson https://stockholm.hjarnkoll.se/ambassador/per-hansson/ (har bytt ä -> e som i folkbokföring och pass) |
||||||||||||||||||||||||
[quote="Pär Hansson"]
Men några "pärlor" fanns det ju. Det där med grenröret och nån teknisk grej till som jag inte kommer ihåg. Sen måste det ju vara historiens "får i ulvakläder" de kör. 20-30 sekunder till 402 m är ju inte mycket att hänga i julgran! ![]() Sen att den svenska översättaren varit bakfull eller likande då han har översatt "quarter mil" till 500 meter gillar jag starkt ![]() _________________ // Jani Hast |
||||||||||||||||||||||||
På IMDb finns en del destruktiv kritik till filmen: http://us.imdb.com/title/tt0232500/b
"I don't know what cave they found Vin Diesel in, but whoever unearthed him should put him back." _________________ Per Hansson https://stockholm.hjarnkoll.se/ambassador/per-hansson/ (har bytt ä -> e som i folkbokföring och pass) |
||||||||||||||||||||||||
1:an var småmysig sådär, med lite lagom popcorn-faktor....2:an var bara för mycket, nu är det bara neon, lustgaspys och dekaler....och brudar.
och varför var de tvungna att sabba de fina raggarbilarna? ![]() och en Mitsu Eclipse låter INTE Subaruboxer - alls. ![]() /J - skyr krimskrams på bilar som pesten |
||||||||||||||||||||||||
Jag har inte sett någon av dessa, även om den första gick på canal+ nu under våren (?)
jag uppskattar bilar och företeelser som är raka motsatsen till dessa bilar, att verka men inte synas, det kan man inte beskylla dessa WestWing och candylackade riskokare ![]() Nej, tacka vet jag Flåklypa Grand Prix ![]() ![]() ...Reodor Felgen, sicken hjälte ![]() _________________ //Robban Livsnjutare, inte bara med hjälp av bilar... http://robsonsblogg.blogspot.se/ |
||||||||||||||||||||||||
![]() |
Allmänt banåkaforum
![]() |
1, 2, 3 >> 4582 besök totalt |