| Allt Nytt | Kalender | Racerbanor | Arrangörer | Forum | Varvtider/Loggar |

![]() |
Racingsimulatorer
Varvtider på Monza?
|
4011 besök totalt |
|
2:01.2 Har Sai satt med Seat leon, Sai är en av de absolut snabbaste killarna i race. Med Alfa 159, som är betydligt snabbare än Seat, har Sai kört 1:58.737 så jag förstår att du är skeptisk till vinnartiden 1:59,7, det är jag i alla fall, kan inte tänka mig att han höll sig på banan med den tiden i en Seat Antar att sai kan äka lite snabbare med seat idag,.
skulle vara kul att få se en replay...... |
||||
|
_________________ Rickard Javanainen #18 Renault Junior Cup http://www.driverdb.com/racingdriver11109.html |
||||
|
_________________ Roland Johansson [SRM]Rolle www.racingmates.se Missa inte SRMs Tisdagsrejs varje tisdag Probably the friendliest team in the world |
||||
|
Körde 6 varv nyss, 3 med cutting och 3 utan.
Bästa varv med cutting (som spelet tillåter) 1.58.590 (bästa jag gjort). Bästa varv utan cutting 2.01.173 Går dock att kapa lite på den här tiden då bilen inte kändes stabil i kurvorna.
_________________ Kent Karlén Blue Flag Racing team SSR TCC Div1 - Säsong 1 - 5:a RD TCC mini 2007 - 10:a RD WTCC08 - Team med Mikael Larsson - 3:a |
||||
|
_________________ Rickard Javanainen #18 Renault Junior Cup http://www.driverdb.com/racingdriver11109.html |
||||
|
Förstår inte varför ni är så upprörda över tiden. Jag installerade precis RACE igen efter ett långt uppehåll, satte 2.02.5 på mitt första flygande varv med seaten. Renare spår och tillrättade bilinställningar så har jag lätt 2 sekunder på den tiden, och jag är inte någon fartfantom!
_________________ Tomas Landin |
||||
|
enligt Hellsten som är toppförare i GTR2, han är bekant med vinnaren och såg då de körde, värsta geningarna överallt. De hade väl tränat på att gena vars det funka.
själv kunde han inte gena så grovt som vinnaren och de andra gjorde. Jag och många andra "seriösa" simracers kan inte tokgena, sitter alltid i bakhuve att ha ett par däck på banan. TomasL, skulle vara kul att se dig köra 2:00.5 med seat, syltas grabb som är vass, kör med alfa som är klart snabbare och se vad han har för tid. sen förstås visst fasen går det med bra setup och mye träning få en 1.59 tid med Seat. Det är säkert inte omöjligt. Men som sagt, med taskigt configgad lånedator, halvtaskig ratt och heltaskig setup då är 1.59 otroligt bra, i princip omöjligt bra, så visst massor med geningar då funkar det, men är inge snyggt. |
||||
|
Re:
Ja, det är sant iofs, "fel" utrustning gör ju mycket för att påverka tiden negativt. Men jag körde som sagt 2.02.5 på ett "orent" varv, och vet att åtminstone bromsbalansen var ställd alldeles för långt fram. 2 sek kanske var en överdrift, men det fanns mycket tid att hämta utan problem. _________________ Tomas Landin |
||||
|
Såg denna lita på rpmnet.org:
1:57.731 heny 1:57.819 Neo[RPM] 1:57.891 Sander H 1:58.442 TheStig[RPM] 1:58.737 SAi 1:58.936 Pureownage[RPM] 1:59.166 WoOFER[RPM] 1:59.184 Maximus 1.59.273 {StigS}GreasedL 1:59.427 JimbobQ 1:59.493 {StigS}Memoo 1:59.6xx #46Vale 1:59.800 Suvv 1:59.944 Robert 2:00.455 Scyp[RPM] 2:00.488 Ryan-H 2:00.750 spoon[RPM] 2:00.8xx v.vukmirovich 2:01.175 Racemaus[RPM] _________________ May the Downforce be with you Team Swedish Racing Mates |
||||
|
oj, vilken intressant vändning den här tråden tog. Jag hade ingen aning om vinnar tiden.
Men nu vet jag.... Jag bara undrade hur kass jag var när jag var och provade hos min lokala PC city butik. Jag har aldrig spelat spelet förut, inte något annat simbin spel heller för övrigt. Ja , jag äger inte ens en spel pc
Men pratandes med polare samtidigt och efter fem varv så hade jag dagens (den dagen alltså) 3:dje tid. Och då undrade jag bara hur det stod till med körandet här i Täby. Med tanke på att min tid var 2:14:?? Så jag har en del tränande framför mig ser jag
Hoppas jag får ihop en spelburk snart
_________________ Karl Pettersson |
||||
|
|
||||
|
Eftersom jag kör mot de här grabbar i RPM så vet jag vilka bilar de använder.
Jag nämner några här. heny - Seat Neo - Honda Sander- Alfa 156 TheStig - Alfa 156 Sai - BMW Kenta _________________ Kent Karlén Blue Flag Racing team SSR TCC Div1 - Säsong 1 - 5:a RD TCC mini 2007 - 10:a RD WTCC08 - Team med Mikael Larsson - 3:a |
||||
|
Re:
vet du vilken seat heny kör?? _________________ Rickard Javanainen #18 Renault Junior Cup http://www.driverdb.com/racingdriver11109.html |
||||
|
Re:
Seat nr: 10 (Peter Terting) _________________ Kent Karlén Blue Flag Racing team SSR TCC Div1 - Säsong 1 - 5:a RD TCC mini 2007 - 10:a RD WTCC08 - Team med Mikael Larsson - 3:a |
||||
|
||||
|
Han har de snabba inställningarna!
Det skulle vara kul att få en ghostfil från nån av dessa killar. Då skulle man enkelt kunna jämföra sitt eget varv mot deras. _________________ May the Downforce be with you Team Swedish Racing Mates |
||||
|
||||
![]() |
Racingsimulatorer
Varvtider på Monza?
|
4011 besök totalt |