Tack till alla våra trogna sponsorer som stöttar och håller Rejsa rullande
Inför träffar
2007-05-26 Låååånglopp Tuvängen hyrkart
1, 2, 3   >>
6837 besök totalt
Björn
Tystberga
Här sen Mar 2004

Trådstartare

På RBC finalen i tisdags kom förslaget om ett långlopp på Tuvängen i Södertälje. Förslaget var givetvis 24-timmars men då det inte finns belysning funderar jag på tex. 18-timmars.

Racet skulle gå till på samma sätt som normala långlopp. Fritt antal förare, mekaniker och supportrar. Tankning görs av personalen på en bestämd plats men teamet bestämmer när.
Eventuell meckning görs av teamet själva på några av oss iordningställda meckplatser med support av personalen om det behövs (reservdelar finns på platsen).

Billarna preppareras av oss på banan innan racet med nya däck mm. Så allt är i toppskick och sedan lottas bilarna ut.

Detta är tänkt som en trevlig tillställning där grillarna är tända och ljuget på en hög nivå. Racet går givetvis ut på att vinna och inte att kämpaväl.

Prist för ett team att deltaga borde hamna på 10-15.000:- lite beroende på vad som skall ingå och hur långt det slutligen skall vara (jag har inte räknat så noga än).

Alla regler ovan är diskutabla och ett datum som inte krockar med för många andra aktiviteter vore kul att hitta. Datumet i rubriken är sommarsolståndet då det kan bli längst race så det är inte ett fast datum.

Kom med förslag om allt!

Ring mig på Tuvängen om ni funderar på något 08-550 181 60
Citera
AndersY
Täby
Här sen Feb 2003

Hur länge håller däcken?
Har ni regndäck, ifall det skulle regna?
Eller blir det som cadetti så att man får fortsätta på slicks, trots ösregn?

#24, #64, #88
Citera
Björn
Tystberga
Här sen Mar 2004

Trådstartare
Vi brukar åka ca 25timmar på på framhjulen och det dubbla bak. Rengdäck är för fegisar. Givetvis går det att fixa regndäck det har ju med priset att göra.
Citera
Dude
huddinge/sthlm
Här sen Jan 2003

<span style='color:red;font:bold'>Moderator</span>
Moderator

Patéförare kör inte när det regnar

Plymouth Cuda Conv -70
VaGinetta G20
Opel Speedster
Ford Cortina

Anders Bisting
Citera
P.P.
Kalmar
Här sen Nov 2002

Hjälpmoderator

Det är få saker som är roligare än hyrkart på slicks i hällregn här i världen

Time Attack, är inte det bara en tidsträning?
Citera
S.Ir lander
Sollentuna
Här sen Okt 2003

Re:

AndersY skrev:
Hur länge håller däcken?

Körde ett rejs i höstas på tuvis i regn. Det gick riktigt bra att köra hyrkartarna med slicks. thumbs up

Skulle vara kul och köra ett 18 timmars, men ännu ballare och köra 24H
Belysning måste ju gå och ordna på nått vis.

Tystberga
Här sen Mar 2004

Trådstartare
Det kanske skall tillhöra teamens utmaning att fixa lyse som enkelt monteras när det blir mörkt? Pannlampa med massor av dioder, stor lampa med batterilåda någon stanns, generator som med remmar spänns fast mot bakaxeln, cykelbelysning med generator på hjulet eller?
Citera
Erik Selim Lundkvist
Farsta Strand
Här sen Dec 2003

Re:

S.Irlander skrev:
AndersY skrev:
Hur länge håller däcken?

Körde ett rejs i höstas på tuvis i regn. Det gick riktigt bra att köra hyrkartarna med slicks. thumbs up

Skulle vara kul och köra ett 18 timmars, men ännu ballare och köra 24H
Belysning måste ju gå och ordna på nått vis.

orienteringspannlampa.

Malmö
Här sen Feb 2004

Hur funkar det om man väger lite (decitonklubben)? Jag har kört på banan vid ett tillfälle och överhettade bakdäcken efter 15-20 varv tyvärr.

Tystberga
Här sen Mar 2004

Trådstartare
Däcken vi åker, på förutom att vi körde slut på de däck vi fick med bilarna förra våren, är Bridgestone YDS vilka klassas som ekonomidäck som håller länge och tål mycke värme. Nästa steg om de ska tåla mer är plastpuckar typ Raptor eller något annat som i min mening inte klassar in som däck men många hyrkartanläggningar använder och inte går att åka i regn.

Bör tillägga att jag med minna 85-90kg inte har haft några sådanna problem trots några långa stint.
Citera
Björn
Tystberga
Här sen Mar 2004

Trådstartare
Har någon ett bra förslag på lämplig lördag för racet?
Citera
Björn
Tystberga
Här sen Mar 2004

Trådstartare
Jag har hittat en dag tror jag? den 26:e Maj Flera team är preliminärt anmälda så först till kvarn... Tittar för närvarande på vad det skulle kosta att ha någon där som håller med mat. Räknat lite på det och vi är garanterat inklusive mat under 15.000:- per bil. Men kan fortfarande inte säga exakt.

Önskas mat eller ska vi bara ställa fram så det finns grill och grillkol i tillräcklig mängd så får var och en fixa sitt

Vi åker 18timmar med start 04:00 och målgång 22:00 (solen upp 3:53, ner 21:38)

Nya däck, bromsklossar, drivrem samt helt genomgångna vid start.

Vi tar rätt på allt efter racet. Allt ingår med andra ord, bara ta hjälm och overall med om du har annars har vi.

Anmälan till mig på 08-550 181 60

Kan någon duktig snäll moderator ändra datum i rubriken?
Citera
Björn
Tystberga
Här sen Mar 2004

Trådstartare
Nu är priset klart 10.800:- för 18 timmar (600:-/timmen) billigare per timme än startavgiften i
5-papptesten. Vi fakturerar om någon önskar det som en personal eller kundaktivitet.

Mat för de som önskar om tillräckligt många vill ha blir 300:-/pers då ingår:
Frukost: Baugette eller liknande med yogurt.
Lunch: Någon form av gryta.
Middag: Troligtvis grillade ribbs.
Kvällsmacka: av något slag.
Maten görs av en kock så ni behöver inte vara oroliga att det blir motorolja i maten.
Även suportrar och övrigt löst folk får beställa mat.

Vi får se hur många fulla team som anmäler sig men ni som inte får ihop fullt team eller är ensamma ring och anmäl er till mig och säg hur mycket ni vill åka i timmar eller pengar så plockar vi ihop ett team eller två.

Anmälan på 08-550 181 60
Citera
matfo
Stockholm / Älvsjö
Här sen Mar 2005

Re:

Björn skrev:
Nu är priset klart 10.800:- för 18 timmar (600:-/timmen) billigare per timme än startavgiften i
5-papptesten. Vi fakturerar om någon önskar det som en personal eller kundaktivitet.

Vi får se hur många fulla team som anmäler sig men ni som inte får ihop fullt team eller är ensamma ring och anmäl er till mig och säg hur mycket ni vill åka i timmar eller pengar så plockar vi ihop ett team eller två.

Anmälan på 08-550 181 60
Hur många räknar du med att man bör vara i ett fullt team?
Försöker klura ut hur många som kan vara lämpligt men kommer inte fram till en vettig siffra

Citera
Björn
Tystberga
Här sen Mar 2004

Trådstartare
Antalet är fritt. Dude påstog att han skulle åka själv men det tror jag inte på att han orkar om han inte ska köra med käften.
Men lämpligt är nog att åka 2-4timmar var med ca:30min stint om man inte tävlar karting normalt eller åker väldigt mycke hyrkart. Tankning kommer att behövas ungefär var 1,5timme.
Citera
beatwise
Stallarholmen
Här sen Jan 2004

Re:

matfo skrev:
Björn skrev:

Anmälan på 08-550 181 60
Hur många räknar du med att man bör vara i ett fullt team?
Försöker klura ut hur många som kan vara lämpligt men kommer inte fram till en vettig siffra

Mats, vad sägs om ett CAR-lag? Jag är definitivt med! Jag tror man bör vara en 8-10 man eller nåt. Då behöver man inte sanera HELA budgeten men ändå få en jävla massa köra...

?!

Kul initiativ!

Alfa Romeo Alfasud TI 1,7 8V -78, #16 CAR Challenge (klass II)
www.carchallenge.se
Citera
Björn
Tystberga
Här sen Mar 2004

Trådstartare
Nu måste vi få ihop några team annars lägger jag ner 18-timmars. Förnärvarande har jag bara ett anmält team efter att två avhopp. Många snackar men inga anmälningar.
Citera
Björn Olander
Lomma
Här sen Jan 2003

Fick precis ett samtal av Stefan I. Och vi skåningar lovar komma med ett snabbt beslut. Ska även se om det är fler intresserade här nere.

/Björn

Porsche 944 TURBO
Citera
AndersY
Täby
Här sen Feb 2003

Re:

Björn skrev:
Nu måste vi få ihop några team annars lägger jag ner 18-timmars. Förnärvarande har jag bara ett anmält team efter att två avhopp. Många snackar men inga anmälningar.

Jag har frågat här på jobbet och de skickade ut en förfrågan idag, så vi får se hur många som kan tänkas vara intresserade.

#24, #64, #88
Citera
Erik Selim Lundkvist
Farsta Strand
Här sen Dec 2003

Re:

Björn skrev:

För min del får du gärna skjuta på det, vi SPVM har premiär på Kinnekulle den helgen.

Tystberga
Här sen Mar 2004

Trådstartare
Det kanske går att få ihop något då. Kontakta mig så fort ni vet. Är det någon som vill åka i ett ihopplockat team så anmäl er till mig och säg hur mycket ni vill åka för så ordnar jag det.
Citera
Inför träffar
1, 2, 3   >>
6837 besök totalt
Tack till alla våra trogna sponsorer som stöttar och håller Rejsa rullande