Allt Nytt | Kalender | Racerbanor | Arrangörer | Forum | Varvtider/Loggar |
![]() |
Inför träffar
![]() |
1, 2 >> 3486 besök totalt |
2007-05-07 Sturup Raceway Kvällsträning
Kvällsträning med Svedala MK Shake down?? ![]() ![]() ![]() ![]() http://www.svedalamotorklubb.se/inde / Bengt Metz _________________ Bengt Metz Caterham Superlight Såld 227hkr 226Nm Zetec DOHC Quaife type 9 synkad Roadsport C 2003-2005 Roadsport B 2006 Roadsport A 2007-2017 |
||
Re:
Förra året delades olicencierade och licencierade förare upp i respektive grupper. Då kostade det 300kr om man inte var medlem + ev "prova-på-licens" ca 100kr om man inte har licens. _________________ Anna Eriksmo Porsche 911 SC -82 Mercedes Benz C180 -07 |
||
Kör sport2000(kart) annars, men är ruskigt sugen på att prova å köra lite större bana, nu undrar jag: Är det någon idé att komma med en gatreggad fiesta(150hk)?
![]() Vill ju inte vara en ![]() _________________ Magnus Med ST |
||
Re:
Med tanke på att du kör kart så har du koll på vad som gäller på en bana (samt flaggor) Det är mer än vad en nybörjare kan. Min bil är (miata med 116hk) tyvärr inte klar så jag kan inte köra men kommer gärna och kollar. Vad du kör för bil och hur många hästkrafter den har är inte relevant. Kör och ha kul samt utveckla dig och bilen efterhand. _________________ Anders Bladh Vespa PX 200 -83 Vespa P200 -80 Mazda MX-5 -91 Mitsubishi Pajero -15 Honda Accord 2,4 -10 |
||
|
||
Re:
När SVKG körde på Falkenberg senast kostade hyran 15 papp för tre timmar och vi gick precis jämnt upp (minus inräknat SBF's kostnader för PR-licenserna). Vill man köra lite friare träning med mindre trafik så kanske man vill ha mindre än tex 40 ekipage igång totalt. Men Sturup hoppas jag är lite billigare än 15 för tretimmarsträning. |
||
Re:
Hittar inga priser på sidan längre men priset har tydligen gått upp en del inför 2007. Har hört siffror på 55k för en heldag, vilket ju är en del.. _________________ ![]() |
||
Re:
När jag har varit med så har det varit 3 grupper som kört en kvart åt gången, så ca 1h effektiv körning. _________________ ![]() |
||
I fjor betalde klubben inte så mycket i banhyra, iallafall vad jag fick höra. Men det är ju inte första gången jag har fel, eller hur Dennis K?
Som en jämförelse, på fredag kör jag på Kinnekulle en hel dag för mindre än hälften av de 700 som, i bästa fall, en timme kostar här. PCSR:s funktionärskörning kostar 500:- för en hel dag. Det blir en liten roadtrip, Kinnekulle på fredagen och Gelleråsen på lördagen. Jag har tyckt det var trevligt att köra på Sturup, trevlig personal, men man får tittar på vad som erbjuds på marknaden och då är 700:- för en timme lite i överkant. _________________ Mats Johannesson Jag vet inte alltid vad jag pratar om, men jag vet att jag har rätt. http://easec.blogspot.com/ |
||
Körtid
Hej Fredrik Larsson Jag vet inte vad du har för tidigare erfarenhet av bankörning men ett antal 15-20 minuterspass passar de flesta alldeles bra Redan vid dessa tillfällen brukar antalet bilar tunna av mot slutet av träningstiden Standardbilar brukar rätt snart få problem med bromsarna, bromsen börjar bli mjuk, andra fel som är vanliga, kylvätskan blir varm ev läckage från kylare mm Jag tror inte många standardbilar går så värst långa pass i taget Svedala MK är en SBF ansluten klubb som håller sig till de regler som finns dvs man blandar inte bilar hur som helst, därför blir det olika grupper / Bengt Metz Välkommen och testa _________________ Bengt Metz Caterham Superlight Såld 227hkr 226Nm Zetec DOHC Quaife type 9 synkad Roadsport C 2003-2005 Roadsport B 2006 Roadsport A 2007-2017 |
||
Re: Körtid
Nu vet inte jag vad du har för erfarenhet av "standardbilar" Bengt, men min BettanIII gick riktigt bra sista passet på ett regntungt Mantorp, när de flesta Porschar redan hade åkt hem. För korta pass på träningen, bilen och föraren hinner ju inte få upp värmen innan passet är slut. På Sturup är de flesta "standardbilar" ganska så rejält ombyggda. Eller är det så Bengt att du inte tror att Porsche Turbo, 360 Modena och CSL inte skulle klara av att köra hela kvällen lång på Sturup? _________________ Mats Johannesson Jag vet inte alltid vad jag pratar om, men jag vet att jag har rätt. http://easec.blogspot.com/ |
||
Vilka bilar håller inte för att köras ? Alltså bilar som kör på banmöten. Jag har kört upp till 1 timmes pass i 30 graders värme utan att min bil kroknade, trots att enda modifieringen är r-däck.
Jag skulle gärna villja veta vad banan kostat för denna kvällen, fortfarande ingen som vet ? _________________ Cédric Nyberg Porsche 924 Turbo Toyota GT86 Formel Vee Veemax MKIVB 1970 www.instagram.com/garagecedric/ |
||
![]() |
Inför träffar
![]() |
1, 2 >> 3486 besök totalt |