Tack till alla våra trogna sponsorer som stöttar och håller Rejsa rullande
Allmänt banåkaforum
Preliminärbokade banor 2008
1, 2, 3, 4   >>
11604 besök totalt
Måns Ulveståhl
Stockholm
Här sen Jul 2004

Trådstartare

Det gäller att vara ute i tid så vi har försökt hjälpa nästa säsongs styrelse med förbokningar av banor inför 2008.
Preliminärt enbart. Årsmötet och tillträdande styrelse har sista ordet.

Licensutbildning Sviestad/Mantorp
Mantorp (Vårträffen)
Gelleråsen
Falkenberg
Rudskogen
Ring Knutstorp (Sommarträffen, två dgr)
Emmaboda Superstage (cupbilar vs gatbilar)
Anderstorp
Nürburgring (Fransson pillar på något för intresserade medlemmar - inget klubbarrangemang)

Örebro
Här sen Dec 2005

Kul att vi åker på fler banor och fler helger nästa år thumbs up Vilka datum är det som är bokade (om än preliminärt än så länge)?

Stockholm
Här sen Nov 2002

Det ser ut som ett roligt schema!

Här sen Apr 2005

Re:

Jonteman skrev:
Kul att vi åker på fler banor och fler helger nästa år thumbs up Vilka datum är det som är bokade (om än preliminärt än så länge)?

Start 10 Maj på Mantorp
Knutan 2-3 Aug
Final 4 okt Anderstorp
28 Juli Superstage

Dessa datum är spikade och ändras bara om folkrace gänget inkräktar på våra datum. Vissa STCC datum är redan spikade, men vissa är kvar. Dock så ser det ut till att bli nästan omöjligt att åka på Gelleråsen 2008 pga att de utökat sammarbetet med SMC... -tråkigt på en sådan kul bana. Jag får kasta om lite i kalendern och komma med ett nytt förslag till styrelsen under nov.

Vejbystrand
Här sen Dec 2002

Gelleråsen måste vara med!! Är ju en av de roligaste banorna.. (den har varit väldigt snäll mot mig med )

Nyköping
Här sen Jun 2005

Re:

Arne skrev:
Gelleråsen måste vara med!! Är ju en av de roligaste banorna.. (den har varit väldigt snäll mot mig med )

Men du är ju nästan aldrig med längre

Gelleråsen MÅSTE bara vara med >

Facebook/Stålheim Motorsport
BMW 700 Sport Coupé - 60
M3 E36 Modsport I #57, BMW cup #7
Citera
Patrik Skoog

Här sen Apr 2005

Re:

Arne skrev:

Japp, är min favoritbana med!
Det finns 1 lördag under 2008 mellan april-oktober som inte är 100% bokad och det är den 12 Juli som Ducati klubben har prel bokat. Jag skall ringa Mike om 2v, har de inte spikat då så är den vår. Men det ser väldigt mörkt ut om vi inte vill åka i slutet av oktober..

Vejbystrand
Här sen Dec 2002

Antar att det inte finns nån söndag ledig då heller?

Här sen Apr 2005

Re:

Arne skrev:
Antar att det inte finns nån söndag ledig då heller?

Nej...

Jönköping
Här sen Sep 2005

Gelleråsen vore synd att missa thumbs down vi (Patrik) gör vårt bästa för att fixa det

Linköping
Här sen Jun 2004

Ser ju kanonkul ut...

Jag trodde ju kanske att man skulle vara utan bil nästa sommar, men nu har det ju ordnat till sig nu...

Racern:
Citera
Flesh
Nyköping
Här sen Mar 2004

Re:

Bistec skrev:
Ser ju kanonkul ut...

Jag trodde ju kanske att man skulle vara utan bil nästa sommar, men nu har det ju ordnat till sig nu...

Du hinner säkert byta ett par ggr till, byter ju bil oftare än vi byter däck på tävlingsbilen

Citera
Bistec
Linköping
Här sen Jun 2004

Re:

Flesh skrev:
Bistec skrev:
Ser ju kanonkul ut...

Du hinner säkert byta ett par ggr till, byter ju bil oftare än vi byter däck på tävlingsbilen

Moooahahahahahahahahaha.......

Racern:
Citera
Armskogh
Örebro
Här sen Dec 2005

Re:

[quote="Putrix"]
Citat:

Det finns 1 lördag under 2008 mellan april-oktober som inte är 100% bokad och det är den 12 Juli som Ducati klubben har prel bokat. Jag skall ringa Mike om 2v, har de inte spikat då så är den vår. Men det ser väldigt mörkt ut om vi inte vill åka i slutet av oktober..

Katastrof om vi inte får Gelleråsen! Låter lite konstigt att vi inte kan få en dag av ungefär 50 helgdagar... har BMW SC hamnat längst ned på prioritetslistan, eller vad har hänt? Vi kommunicerade väl redan i slutet av juni vilka banor vi ville åka på 2008...var vi för sent ute iaf? Är det dags att boka 2009 redan nu?

Här sen Apr 2005

Re:

Jonteman skrev:
Katastrof om vi inte får Gelleråsen! Låter lite konstigt att vi inte kan få en dag av ungefär 50 helgdagar... har BMW SC hamnat längst ned på prioritetslistan, eller vad har hänt? Vi kommunicerade väl redan i slutet av juni vilka banor vi ville åka på 2008...var vi för sent ute iaf? Är det dags att boka 2009 redan nu?

Ja, katastrof kan man väl säga. BMW SC är högt upp på listan, vi hade en prel från i Juni i år! 2009 har jag redan prelbokat
De har ingått i ett 5 års avtal med SMC och sitter fast i detta avtal. Som det ser ut nu så har SMC 90% av alla helger, STCC 2st helger. Klubbracingen kan de inte ens åka på helger längre. Så är det, och lita på att jag ligger på som en ilsken E21ā

Göteborg
Här sen Aug 2004

Kul att BMW-cup växer och har kreativa ideér på banor/tävlingar thumbs up

Citat:
Emmaboda Superstage (cupbilar vs gatbilar)

Vi är ju några miator som gärna vill köra motsvarande det som ni gör i BMW-cup. Är det helt otänkbart att en miata-cup skulle få tillsamman med BMW-cup ?

Eller är jag helt fel ute nu och överskrider gränser/upplägg

om jag inte minns fel så gick Beetle-cup tillsammans med BMW ?

/Joachim

Måns Ulveståhl
Stockholm
Här sen Jul 2004

Trådstartare
Joachim,

Kontakta mig, tel# 070-2670364.

Uppsala
Här sen Maj 2005

Re:

Putrix skrev:

Ja, katastrof kan man väl säga. BMW SC är högt upp på listan, vi hade en prel från i Juni i år! 2009 har jag redan prelbokat
De har ingått i ett 5 års avtal med SMC och sitter fast i detta avtal. Som det ser ut nu så har SMC 90% av alla helger, STCC 2st helger. Klubbracingen kan de inte ens åka på helger längre. Så är det, och lita på att jag ligger på som en ilsken E21ā

Naturligtvis är helgdagar klart bäst, men skulle man inte kunna tänka sig en vardag i juli om det inte går att få Gelleråsen på annat sätt. Under semesterveckorna borde ändå hyfsat många kunna komma även en vardag. Säkert blir det inte lika många som kan som på en helgdag, men i brist på bättre alternativ kanske man får acceptera nödlösningar, för det vore verkligen synd om det inte blir någon träff på Gelleråsen.

Stockholm
Här sen Nov 2002

Re:

Putrix skrev:
Så är det, och lita på att jag ligger på som en ilsken E21ā

Det går inte att hyra av SMC istället då? Typ i 2:a hand?

Här sen Apr 2005

Re:

BTG skrev:
Putrix skrev:
Så är det, och lita på att jag ligger på som en ilsken E21ā

Det går inte att hyra av SMC istället då? Typ i 2:a hand?

Sammarbete med andra är svårt nu när SC måste ha en "egen" dag själv för att hinna med allt. Annars finns ju möjlighet att åka Cuppen med andra för många har kontaktat oss om vi vill åka med dem, men då missar vi alla gatbilar

Örebro
Här sen Dec 2005

Re:

Putrix skrev:

Sammarbete med andra är svårt nu när SC måste ha en "egen" dag själv för att hinna med allt. Annars finns ju möjlighet att åka Cuppen med andra för många har kontaktat oss om vi vill åka med dem, men då missar vi alla gatbilar

Vi kan ju alltid testa att köra BMW Cup vid ett tillfälle tillsammans med någon annan om det skulle bli kort om banor. Självklart mest skoj om vi kan hålla ihop bankörning och Cup så mycket som möjligt. men som banåkare har man ju större möjligheter att åka vid fler tillfällen (med andra organisatörer) än vid enbart BMW SC's träffar. BMW Cup åkare har ju inte den möjligheten i samma utsträckning.

Lycka till med banbokningarna

1, 2, 3, 4   >>
11604 besök totalt
Tack till alla våra trogna sponsorer som stöttar och håller Rejsa rullande