Allt Nytt | Kalender | Racerbanor | Arrangörer | Forum | Varvtider/Loggar |
![]() |
Allmänt banåkaforum
![]() |
1, 2, 3, 4 >> 11604 besök totalt |
Preliminärbokade banor 2008
Det gäller att vara ute i tid så vi har försökt hjälpa nästa säsongs styrelse med förbokningar av banor inför 2008. Preliminärt enbart. Årsmötet och tillträdande styrelse har sista ordet. Licensutbildning Sviestad/Mantorp Mantorp (Vårträffen) Gelleråsen Falkenberg Rudskogen Ring Knutstorp (Sommarträffen, två dgr) Emmaboda Superstage (cupbilar vs gatbilar) Anderstorp Nürburgring (Fransson pillar på något för intresserade medlemmar - inget klubbarrangemang) _________________ BMW MC-klubben |
||||
Re:
Start 10 Maj på Mantorp Knutan 2-3 Aug Final 4 okt Anderstorp 28 Juli Superstage Dessa datum är spikade och ändras bara om folkrace gänget inkräktar på våra datum. Vissa STCC datum är redan spikade, men vissa är kvar. Dock så ser det ut till att bli nästan omöjligt att åka på Gelleråsen 2008 pga att de utökat sammarbetet med SMC... -tråkigt på en sådan kul bana. Jag får kasta om lite i kalendern och komma med ett nytt förslag till styrelsen under nov. _________________ Patrik Skoog |
||||
Re:
Men du är ju nästan aldrig med längre ![]() Gelleråsen MÅSTE bara vara med > ![]() _________________ Rolf Stålheim Facebook/Stålheim Motorsport BMW 700 Sport Coupé - 60 M3 E36 Modsport I #57, BMW cup #7 |
||||
Re:
Japp, är min favoritbana med! Det finns 1 lördag under 2008 mellan april-oktober som inte är 100% bokad och det är den 12 Juli som Ducati klubben har prel bokat. Jag skall ringa Mike om 2v, har de inte spikat då så är den vår. Men det ser väldigt mörkt ut om vi inte vill åka i slutet av oktober.. ![]() ![]() _________________ Patrik Skoog |
||||
Re:
Du hinner säkert byta ett par ggr till, byter ju bil oftare än vi byter däck på tävlingsbilen ![]() _________________ Marcus Stålheim Vinnare BMW CUP klass special 2013 Etta 2010 Trea 2011 och Tvåa 2012 i klass Special |
||||
Re:
Moooahahahahahahahahaha....... ![]() ![]() _________________ / Martin Spetz Racern: |
||||
Re:
[quote="Putrix"]
Katastrof om vi inte får Gelleråsen! Låter lite konstigt att vi inte kan få en dag av ungefär 50 helgdagar... har BMW SC hamnat längst ned på prioritetslistan, eller vad har hänt? Vi kommunicerade väl redan i slutet av juni vilka banor vi ville åka på 2008...var vi för sent ute iaf? Är det dags att boka 2009 redan nu? _________________ Johan Armskogh |
||||
Re:
Ja, katastrof kan man väl säga. BMW SC är högt upp på listan, vi hade en prel från i Juni i år! 2009 har jag redan prelbokat ![]() De har ingått i ett 5 års avtal med SMC och sitter fast i detta avtal. Som det ser ut nu så har SMC 90% av alla helger, STCC 2st helger. Klubbracingen kan de inte ens åka på helger längre. Så är det, och lita på att jag ligger på som en ilsken E21ā _________________ Patrik Skoog |
||||
Kul att BMW-cup växer och har kreativa ideér på banor/tävlingar
![]()
Vi är ju några miator som gärna vill köra motsvarande det som ni gör i BMW-cup. Är det helt otänkbart att en miata-cup skulle få tillsamman med BMW-cup ? Eller är jag helt fel ute nu och överskrider gränser/upplägg ![]() om jag inte minns fel så gick Beetle-cup tillsammans med BMW ? /Joachim _________________ Joachim Osbeck Lotus Elise S2 111 |
||||
Re:
Naturligtvis är helgdagar klart bäst, men skulle man inte kunna tänka sig en vardag i juli om det inte går att få Gelleråsen på annat sätt. Under semesterveckorna borde ändå hyfsat många kunna komma även en vardag. Säkert blir det inte lika många som kan som på en helgdag, men i brist på bättre alternativ kanske man får acceptera nödlösningar, för det vore verkligen synd om det inte blir någon träff på Gelleråsen. _________________ Niklas Zetterling |
||||
Re:
Sammarbete med andra är svårt nu när SC måste ha en "egen" dag själv för att hinna med allt. Annars finns ju möjlighet att åka Cuppen med andra för många har kontaktat oss om vi vill åka med dem, men då missar vi alla gatbilar _________________ Patrik Skoog |
||||
Re:
Vi kan ju alltid testa att köra BMW Cup vid ett tillfälle tillsammans med någon annan om det skulle bli kort om banor. Självklart mest skoj om vi kan hålla ihop bankörning och Cup så mycket som möjligt. men som banåkare har man ju större möjligheter att åka vid fler tillfällen (med andra organisatörer) än vid enbart BMW SC's träffar. BMW Cup åkare har ju inte den möjligheten i samma utsträckning. Lycka till med banbokningarna ![]() _________________ Johan Armskogh |
||||
![]() |
Allmänt banåkaforum
![]() |
1, 2, 3, 4 >> 11604 besök totalt |