Allt Nytt | Kalender | Racerbanor | Arrangörer | Forum | Varvtider/Loggar |
![]() |
Allmänt banåkaforum
![]() |
1, 2, 3 >> 5 besök senaste veckan (9534 totalt) |
Kensons Ultima GTR TT
Kikade lite i Bilsport idag trevligt repotage om sveriges mest extrema gatbil ![]() Snabbare i SS än Itsfun porschen trots att den gick på r-däck ![]() Bara för att gratulera herr Kenson till en grym bil ![]() köra den fullt ut &så ![]() ![]() _________________ Michael Bäck BMW 328is -84 BmwCup #50 ![]() |
||||||||
Re: Kensons Ultima GTR TT
Herr Q körde på slick. och kenson 1.17,12 är inte bra utan tok bra. _________________ // Jani Hast |
||||||||
Re: Kensons Ultima GTR TT
Kanske formulerade mig lite tokigt menade att kensons var snabbare trots att den gick på r-däck ![]() _________________ Michael Bäck BMW 328is -84 BmwCup #50 ![]() |
||||||||
nä-nä det finns massor me fina bilder i Bilsport, kanonreporte!
![]() Jag har en känsla av att bilen är mer än en handfull att hantera, jag vet att jag har fullt upp med grasklipparn med pankaks fyran, f..n va de svänger, man e alla gånger bara o nafsar i kanten på vad som e möjligt. Ultiman är en jädrans ball bil och ett kvalitets-kit som vi vill se fler av. _________________ Arto Rajakangas miles per gallon ![]() ![]() ![]() |
||||||||
Tack för alla glad tillrop
![]() Jag är väldigt nöjd med bilen i det stora hela. Chassi är inte speciellt high tech och A-armarna är alldeldes för korta och stöddämparna är för dåliga och Highspecs bromsok suger och jänkemotor kan man ju inte ha heller... men tydligen funkar det ganska bra ändå ![]() Jodå det är fullt upp nu när jag försöker lära mig bilen men även den biten börjar falla på plats tycker jag. Igår åkte jag 1.27,1 på Mantorp mitt i "rusningstrafiken" ![]() Superstagetiden tror jag faktiskt går att slipa en hel del på men det är ju inte det som är vitsen med "Gullaboupplägget". Jag och Tony kom dit med bilen så som vi själva ställt in den på garagegolvet och testat lite på Gotland. Inga justeringar gjordes på plats och Gullabo hade inget han ville förändra (skulle vara det där med sekventiell växellåda då...). Pang, två varv kördes och sedan åkte vi hem, nästan lite chockade faktiskt. ![]() Ang reportaget i bilsport så tycker man ju alltid att det finns så mycket mer att säga om allt men det är ju inte lätt att summera 4-5 års projekt på några få sidor. Jag tyckte dock Gunnar gjorde det riktigt bra. Jag hoppas att även de "renaste rejspuritanerna" sväljer stoltheten och går och köper en Bilsport när den kommer i butikerna på torsdag ![]() _________________ Mikael Kenson Ultima GTR-TT |
||||||||
Re:
Tjöpa? Jag tvingas läsa den på arbetstid. ![]() Gratulerar till reportaget - jag dreglade, så mina kollegor får en skrynklig tidning att bläddra i. |
||||||||
Re:
![]() Gratulerar till en snabb kärra! ![]() Jag var faktiskt på Gotland Ring samma dag som du var (om än bara i tio minuter och utan bil). Smet fram och kollade lite på bilen och den var verkligen imponerande! ![]() |
||||||||
Instämmer i gratulationerna
![]() Såg bilen för första gången live igår på Mantorp och den ser verkligen imponerande ut! ![]() |
||||||||
|
||||||||
Fan ibland undrar man om man inte valt fel yrke...
Jag menar här finns ju bildbevis på att en del har som yrke att swisha omkring och leka med roliga bilar hela dagarna OCH alltså får nån sorts lön också för "besväret"..! ![]() _________________ Mvh // Niklas L |
||||||||
Re:
oftast genom dörren ![]() ![]() _________________ Mikael Kenson Ultima GTR-TT |
||||||||
Re:
Kommer det en testkörning i Motorjournalen? Grattis till SS tiden (och en grym bil)! |
||||||||
Re:
Tack jo det kommer testkörning i MJ (om nu Peter och Co inte bestämmer sig för att den var för usel för att visa på TV så klart.) _________________ Mikael Kenson Ultima GTR-TT |
||||||||
Re:
Denna säsong ??? _________________ Michael Bäck BMW 328is -84 BmwCup #50 ![]() |
||||||||
![]() |
Allmänt banåkaforum
![]() |
1, 2, 3 >> 5 besök senaste veckan (9534 totalt) |