| Allt Nytt | Kalender | Racerbanor | Arrangörer | Forum | Varvtider/Loggar |

![]() |
Racingsimulatorer
Säsong 8 av rejsa.nu's online liga - Anmälningstråd
|
3 besök senaste veckan (14674 totalt) |
|
Hej på er! Tänkte kolla om det fanns intresse av att köra en online-liga i rejsa.nu's regi? Säsong 7 körde vi ju med RACE06 och det funkade ju väldigt bra! Lite strul i början innan man kom underfund med hur STEAM funkade. Men sen flöt det på bra. Säsong 8 tänkte jag mig att köra RACE07 om det funkar bra. Jag har skaffat mig en dediserver som har funkat skitbra med rFactor så nu hoppas vi att det funkar bra med RACE07 oxå.
Jag hade tänkt mig köra lite testrejs under hösten för att starta igång någongån under nov-dec. Självklart om intresse finns! Så därför.....Finns det intresse? Skriv en rad här då! _________________ May the Downforce be with you Team Swedish Racing Mates |
||
|
racing
Hejsan! Nu när msls har kört sitt sista race för i år , så återstår endast den virituella världen
Hur gör man , vad krävs för grejjor
Jätte intresserad , för att hålla race abstinenesen på en någorlunda , kontrollerbar nivå!!!!
Mvh race rookie
_________________ Mattias Talonen |
||
|
Givetvis finns intresse!
Vilka serier ska köras då? WTCC06 + WTCC07 vore skojigast. Formel BMW m.m. som supportrace kanske? Någon som har testat om banor från GTR2 fungerar online? Vore ju så himla kul om vi kunde köra på Mantorp! _________________ Linus Pettersson Svenska Wankelregistret |
||
|
husaberg: Du behöver en dator, en ratt, en internetuppkoppling och ett spel, tex RACE07. Finns att köpa på nätet typ CDON.com eller på GAME-butikerna tex i Marieberg.
Klurax: Vet ej vilka serier. Det får vi se när vi kör testrejsen. _________________ May the Downforce be with you Team Swedish Racing Mates |
||
|
Jag är intresserad
Ska bara skaffat spelet först .....hade hoppats det dök upp på steam idag som utlovat men det lyser med sin frånvaro
|
||
|
Hur vore det om man körde WTCC 06 och 07-klasserna i en serie. Äldre bilar (BMW E46, SEAT Toledo, Alfa 156 GTA) får vara med i en "privatcup", alltså 2 serier på samma gång. Formel BMW, Radical etc. kunde man ju köra som spontana supportrace eller nåt?
Racen kunde vi köra med 2 race om 10 varv inkl. Obligatoriskt depåstopp i båda. Det upplägget har vi kört i Syncro-Racing hittills med stor framgång då alla är nöjda. _________________ Linus Pettersson Svenska Wankelregistret |
||
|
Jag är intresserad, vet dock inte om jag är så sugen på wtcc, har mest kört radical och efter att ha testat wtcc bilarna så känns de väldigt tråkiga och klumpiga i jämförelse.
_________________ Tobias Pettersson Kör Mazda RX-7 -84 BMW 325i M-Sport -06 |
||
|
Efter att ha kört Radical-205 och FBMW ikväll så kan jag säga att det lutar åt att det blir olika bilar under säsongen, typ Minis på mkt kort bana, Radical på Brno, F3000 på ovalen, Caterham på Zandvoort mm. Det vill säga lite special events under säsongen. Självklart blir det WTCC-bilarna också på en bra bana.
_________________ May the Downforce be with you Team Swedish Racing Mates |
||
|
Re:
hmm, undra hur jag ska hinna med och först lära mig alla banor och sen lära mig dom med alla olika bilar Jag är kass på bakhjulsdrift
|
||
|
Det kommer inte bli rejs varje vecka som förut utan varannan vecka ungefär, så det kommer finnas mer tid till träning.
Sen i god tid innan ligan startar kommer det stå vilka bilar som ska tävla på vilka banor. _________________ May the Downforce be with you Team Swedish Racing Mates |
||
![]() |
Racingsimulatorer
|
3 besök senaste veckan (14674 totalt) |