| Allt Nytt | Kalender | Racerbanor | Arrangörer | Forum | Varvtider/Loggar |

![]() |
Racingsimulatorer
RACE07: Race 4 @ Anderstorp, 10/12, kl 19.30
|
3291 besök totalt |
|
Dags för ett rejs i Sverige! Anderstorp med Radical SR3 205 bilarna. Namn på servern: rejsa.nu Lösen: vinter Antal varv: 2x13 Väder: Sol Tider enligt följande: 19.30 - 20.00 Practice 20.00 - 20.15 Hotlap Qual (1 varvs kval) 20.15 - 20.20 Warmup 20.20 - 20.40 Race 1 20.40 - 20.45 Warmup 20.45 - 21.05 Race 2 observera att det är en varvskval inget annat! Kör man fler varv blir det Gult kort. Ni som är reserver. Kika in 19.50 och är det inte 25 bilar inne så hoppa in. Ni behöver inte anmäla er här i tråden. Ni ordinarie som INTE kan vara med kan hojta till om det här. _________________ May the Downforce be with you Team Swedish Racing Mates |
|
uj uj Niklas blir svår att tas med idag... Körde träningsrace och en viss Niklas Maravic gjorde konstant tider under 1:30
.
Får vi se hur realistiskt Race är då jag hade AIn på 100 % då borde du ju fixa de här tiderna också. Själv orka man bara med en 30.3 på första 3 varven innan man krascha ut sig
_________________ Pär Öqvist |
|
Jaha var ju kul det här ett race i alla fall.
Skitkul första race trots att T2 blev helkonstig. Låg efter bromsa super tidigt var rent av tvungen att gasa på lite igen för att inte hela fältet skulle gasa förbi men då bromsa viktor långt tidigare än man räknat med också och då blev det sammanstötning. Vi låg väl bland de sista när vi väl kom iväg. Skitkul att jaga och sista varven låg man i en klunga med 4 bilar... Viktor missa lite så man både jaga och blev jagad samtidigt svettigt... Körde inte med hudden så hade ingen koll på hur många varv man hade kört så när man fick low fuel varning var det bara att hoppas och be för det var inte läge att spara på bensin. När man var på sitt andra varv efter att ha fått sin low fuel warning var man lagom kaxig men som tur var räckte det hem och man var bara 0,3 sek efter Nima till slut . Bilen var tydligen förstörd för i stort sett allt skulle bytas tydligen fjädring och splitter och hela köret.
Kort paus efter hämta andan blev lite för relaxed och när man väl kom ut så var man siste man... Panik lyckades peta i en växel så man rulla fram... Försöka få i backen får i 4an motorstopp... Undviker tjuvstart kanske för att man kom iväg så pass sent men då hade man tappat ett gäng placeringar låg nog sist eller näst sist. Vet inte riktigt vad som hände sen men man råkade köra av både en och två gånger och kom aldrig in i någon rytm alls... Som om man låg efter sedan den sena starten huja... Lite bortkastat för hade man kört normalt hade man nog kunnat fixa två andra platser Viktor var klart snabbast idag. _________________ Pär Öqvist |
|
F***n!!!
Jag ligger trea och relativt ensam så ett varv innan mål blir jag utslängd.... Står någon med steam ..... sedan kommer ett fråge formulär upp... jag kanske ska fylla det med svordomar... Skit också!!!
_________________ driver - Thomas Thuresson Porsche 964 C2 -90 |
|
Tråkigt Thomas! Jag låg bakom dig och såg att din bil bara frös till så jag anade att det var nåt med din dator.
Race 1 var underbart! Jag vann det!!! Det var inte igår! Det är så helskotta nervöst att ha någon bakom sig när man leder! oj oj
Sen i Race 2 så gick det sådär. Lite missar här och var men slutade trea iallafall. Det var nån svart bil som sladdade framför mig i mitten av rejset som jag inte hade en chans att undvik tyvärr. Sen var det nån som smällde in i mig efteråt. Men vad jag kunde se så kom alla iväg ordentligt. Skitkul ialla fall! Tack alla....
_________________ May the Downforce be with you Team Swedish Racing Mates |
|
första racet var katastrof, andra racet gick jätte bra ända tills incidenten Niklas menar, hade Jesper på behagligt avstånd bakom och så ser man den incidenten där så ska man smita förbi men lyckas bli avprejjad av nån som ville upp igen efter snurr, och Jesper kom förbi
, efter det gick allt åt skogen, men hamnade till slut på poängplats iaf, så det va inte så pjåkigt .
_________________ Viktor Starkman |
|
Är hyfsat nöjd. Var uppe och stötte på Niklas i början av första heatet men såg inga bra luckor. Sen kom Viktor ikapp och jag skickade lite hjärtlöst ut honom på expedition för att hitta dem
Men han lyckades inte heller, istället dök en fjärde bil upp i sällskapet och sen var kallabaliken igång... Vandrade ständigt mellan andra och fjärdeplatsen men pajjade ihop sistavarvet, så istället för chans på vinst blev det en "do or die"-satsning efter tredjeplatsen. Men Viktor såg mig komma, så det var lugnt när jag fortsatte ut i myllan. Lyckades hålla fjärde, men det var inte långt ifrån att jag tappade den med.
Andra heatet var en ren promenad i skogen. Viktor smet förbi på rakan och sen förbi de två framför oss. En av dem snurrade, den andra kom jag förbi, och sen tog jag någon halvsekund per varv på tredjeplatsen utan att ta några chanser. Tror inte jag var och knölade på någon den här gången, även om det var nära min bakspoiler några ggr. _________________ mvh Patrik Petersson Time Attack, är inte det bara en tidsträning? |
|
Race 1: Starten gick kanon, fick en lucka men bromsade väl lite väl tidigt efter rakan så fick en liten bump i baken så jag åkte av, sen började jakten. Varvet efter så står de en bil mitt på banan efter långa rakan som jag lyckas träffa rakt i sidan, efter de var inte styrningen helt okej, men var ändå körduglig. Försökte mig på några lite väl tappra omkörningsförsök vilket resluterade i lite blandade framgångar, men slutade ändå på en tredje plats
Race 2: Tog 1 placering direkt i starten från min 6e plats, tog ytterligare någon på långa rakan. Sen kommer jag inte ihåg riktigt hur jag tog mig upp i ledning, men på nåt sätt lyckades jag uppenbarligen , sen var de bara att tuffa på
Tack för kul racing, särskilt i race 1
_________________ mvh Viktor Pousette |
![]() |
Racingsimulatorer
|
3291 besök totalt |