Allt Nytt | Kalender | Racerbanor | Arrangörer | Forum | Varvtider/Loggar |
![]() |
Allmänt banåkaforum
![]() |
1, 2 >> 2430 besök totalt |
Re: Nästa generation BMW M-bilar?
Jag har förstås hört att de inte skulle göra någon M2 utan bara "118is". _________________ Man kan inte ha samma bil hela livet! |
||||
Nu börjar det likna nåt
![]() Men det känns lite som att åtminstånde M3:ans fälgar är lite photoshoppade. Minimal profil på däcken och 0 i fjädringsväg när man svänger. Men snyggt är det ![]() |
||||
Jo, alla bilder är dessvärre "photoshoppade" (skapade i datorn - förmodligen baserade på maskerade spionbilder). När jag träffade min BMW-handlare igår bekräftade han dock att både M3 (fyradörrars) och M4 (coupé) kommer, troligtvis redan 2006. Alltså redan ett år efter nya 3-serien. Konkurrensen från Audi och Mercedes pressar väl BMW... _________________ Henrik Andersson ![]() |
||||
Ja nu kanske man kan bli liiite lugnare. Verkar som om ledningen lyssnat på all klagosång över CB:s penndrag...
om nu dessa bilder visar lite av hur det kommer se ut. Men jag tror det. M4 är ju sjukt trevligt...likaså M3. Därdu Magnus, det får bli en ny bil för din del mao! Blir nog inte farligt dyr heller... ![]() ![]() Annars är jag oxå ivrig på nya 1 och 2 serien. Bara det att på de bilder man sett i tyska tidningar så är 1:an snyggare som 3-dörrars än vad coupén (2-serien) är... Vi får väl se om det blir så. För tänk om 1:an är snyggare, men man bara kan få 2:an som "M"! ![]() ![]() ![]() |
||||
Jaja, BMW får kalla den va de vill (utom M1) bara de bygger lätt och körglad M-maskin. Gärna med lite "omodern" chassisättnig som låter bilen bete sig som den bakhjulsdrivna, naturligtvis med diffbroms, bil det är.
Hmm, det verkar som alla modeller växer sig för stora med tiden. Till slut är lillebror bästa arvtagaren av det som hyllades. Bästa exemplet jag kommer på nu är nog Golf GTi och Polo. /Gunnar _________________ Gunnar Östlund "Jag kör för att det är kul, inte för att det ska se kul ut" |
||||
Mmmm. M1/M2 skulle kunna bli den första värdiga efterträdaren till M3 E30. Bara vikten hålls nere, men det är väl att hoppas för mycket? ![]() Idag måste tydligen en bil vara fullastad med lyxutrustning för att den skall vara säljbar?> ![]() _________________ Henrik Andersson ![]() |
||||
_________________ Edvin Persson #lifeisbetterinracesuits | Porsche 944 -84 | PCS - PCSR - MSCC | Min blogg: http://eddievarvstopp.se |
||||
De satsar både tekniskt och imagemässigt hårt på att hålla vikten nere i nya 5-serien. Så det bådar gott om att de fattat vad vi vill ha :-) _________________ ![]() |
||||
Håller med en del faktiskt. Fast om de kommer göra ett monster av M2:an så kanske den kan ta över från M3:an (M4:an?). M3 var ju från början fyrcylindrig och det verkar ju M2:an också bli. Kanske kan bli fint detta ändå. ![]() _________________ Claes Haglund Högspänning till vardags och högoktanigt till helgen |
||||
Varför skulle det vara fel med en V8 i en M3 ? Det går ju inte att göra en rak 6:a hur stor som helst.
M5`orna fick ju också V8-motorer från -97 (tror jag det var). V8 i M3 finns ju redan idag: M3 GTR! och det är alldeles säkert ingen dålig pjäs! ![]() Att sedan BMWMotorsport sjabblade och gjorde allting fel på 24-timmars på Nürburgring tidigare i år är en helt annan sak...... ![]() _________________ /// Mvh Ferenc Papp ![]() |
||||
Sen lär man ju inte göra en V8:a i en M3:a med samma tändföljd som i M5:an. Utan som i M3 GTR.
![]() ![]() Lätt och rapp! Inte alls fel. |
||||
De som klagar på V8:or i BMW har aldrig kört E39 M5 eller Z8. Har man gjort det vet man att BMW:s bästa V8:or är bättre än deras bästa 6:or. Förmodligen är V10:orna ännu bättre och V12:an i McLaren F1 är ett mästerverk. |
||||
Sant!! BMW förknippas lite väl ofta med de raka 6`orna, både på gott och ont. _________________ /// Mvh Ferenc Papp ![]() |
||||
![]() |
Allmänt banåkaforum
![]() |
1, 2 >> 2430 besök totalt |