Allt Nytt | Kalender | Racerbanor | Arrangörer | Forum | Varvtider/Loggar |
![]() |
Inför träffar
![]() |
1, 2 >> 3502 besök totalt |
2008-05-10 MGCC KM1 på Sturup Raceway
2008-05-10 MGCC KM1 på Sturup Raceway Säsongen inleds med KM1 på Sturup Kolla på www.mgcc.nu Körningarna på Ljungbyhed har utgått och ersätts med en körning på Sturup 13/9 Totalt 4 KM blir det 2008 Klubb Mästerskapen är en öppen tävling för sportvagnar, RS bilar samt historiska sportvagnar Klasserna är Roadsport A Roadsport B Roadsport C RS samt Historic Tävlingarna kör helt enligt SBFs reglemente, dvs full säkerhet samt licens Endast medlemmar får tillgodoräkna sig poäng i KlubbMästerskapen, övriga kör utom tävlan Vinnare är det ekipage som har snabbaste träningstiden Två tidsträningar samt ett avslutande race brukar det vara Funktionärer behövs som vanligt Kontakta Bengt Metz bengt.metz@tele2.se 040 546729 kvällstid 0706548597 Mobil _________________ Bengt Metz Caterham Superlight Såld 227hkr 226Nm Zetec DOHC Quaife type 9 synkad Roadsport C 2003-2005 Roadsport B 2006 Roadsport A 2007-2017 |
||||
Eftersom jag inte äger en sportbil
![]() |
||||
Re:
Nej, det blir ingen körning på Ljungbyhed. _________________ Niklas "Nillet" Olsson | Westfield SEIW = NILLET RACING = https://www.ellensagentur.se https://www.cancerstiftelsen.se |
||||
Halooooo
Halooooo alla Trodde att det klart framgick av mitt inledningsinlägg att det inte blir några åk i ljungbyhed 13/9 tillkommer på Sturup mgcc.nu snart uppdaterad _________________ Bengt Metz Caterham Superlight Såld 227hkr 226Nm Zetec DOHC Quaife type 9 synkad Roadsport C 2003-2005 Roadsport B 2006 Roadsport A 2007-2017 |
||||
Re: Halooooo
Jo då de e bara jag som e lite trög o ville vara 100. Ses på Sturup! _________________ Carl Wrangel MK Indy Familjekombi Mondeo Golf 1,6 FSI |
||||
_________________ Edvin Persson #lifeisbetterinracesuits | Porsche 944 -84 | PCS - PCSR - MSCC | Min blogg: http://eddievarvstopp.se |
||||
Funkisar / tävlande
Hej Alla Funkisar behövs ![]() Inga fler som vill åka i en av södra Sveriges trevliga klubbtävlingar ![]() ![]() Se inledningsinlägget / Bengt Metz _________________ Bengt Metz Caterham Superlight Såld 227hkr 226Nm Zetec DOHC Quaife type 9 synkad Roadsport C 2003-2005 Roadsport B 2006 Roadsport A 2007-2017 |
||||
oj, det är några som anmält sig
![]() ![]() ![]() Det kommer nog bli rätt jämnt i C ser det ut som. Jag suger ju på Sturup men jag hoppas det går bra i.a.f. (några är väl lika ratt-rostiga som en annan ![]() ![]() Nu skall jag inte springa händelserna i förväg.. bilen står fortfarande utan bromsar och så är det den där detaljen med besiktningen.. ![]() ![]() ![]() Tack Magnus T. för uppdateringen av banåkarkalendern ![]() ![]() _________________ Edvin Persson #lifeisbetterinracesuits | Porsche 944 -84 | PCS - PCSR - MSCC | Min blogg: http://eddievarvstopp.se |
||||
Re: Funkisar / tävlande
Jo, jag kan vara funkis om jag får köra några varv på banan med min rexx.... ![]() |
||||
Re:
Eftersom du ska ansvara för förarnas säkerhet så är det nog inte lämpligt att du står och fotar... ![]() Men det är skitskoj iallafall!! ![]() |
||||
Korning
Alla Funkisar behövs Inga fler som vill åka i en av södra Sveriges trevliga klubbtävlingar Se inledningsinlägget / Bengt Metz _________________ Bengt Metz Caterham Superlight Såld 227hkr 226Nm Zetec DOHC Quaife type 9 synkad Roadsport C 2003-2005 Roadsport B 2006 Roadsport A 2007-2017 |
||||
Hej alla
Nu idag 5/5 är hela 36 bilar anmälda till premiärRacet KM1 på Sturup ![]() Anmäl dig du också ![]() Funkisar behövs fortfarande, se inledningsinlägget / Bengt Metz _________________ Bengt Metz Caterham Superlight Såld 227hkr 226Nm Zetec DOHC Quaife type 9 synkad Roadsport C 2003-2005 Roadsport B 2006 Roadsport A 2007-2017 |
||||
Strålande väder på gång ett rejält Roadsport C startfält
![]() ![]() ![]() Japaner Japaner Japaner...
_________________ Joachim Osbeck Lotus Elise S2 111 |
||||
Re:
Snacka om Miata Cup ![]() ![]() ![]() Hoppas att alla kommer till start, Dennis hade nått klydd med sin bil t.e.x. . Själv är jag nästan helt klar för start, skall bara bygga om kylningen till bromsarna lite ![]() Får passa på att påminna alla tävlande om att förbereda Vagndeklarationen och ha den redo innan ni besiktar bilen. Allt för att underlätta för besiktningmännen (det är många bilar som skall synas ![]() _________________ Edvin Persson #lifeisbetterinracesuits | Porsche 944 -84 | PCS - PCSR - MSCC | Min blogg: http://eddievarvstopp.se |
||||
Re:
![]() Kan man få beställa lite action av deltagarna? Inget plåtskrynklande, bara... ![]() ![]() _________________ -- |
||||
Re:
Du skall ha all heder för att du ställer upp och är funktionär ![]() _________________ Joachim Osbeck Lotus Elise S2 111 |
||||
Ingen i C behöver vara rädd för att komma sist... den platsen tar jag hand om
![]() Allt jag har lyckats med är att montera ihop bilen. Hur viktigt är det att hinna väga bilen innan start? Vikt har jag ![]() _________________ Anders Bladh Vespa PX 200 -83 Vespa P200 -80 Mazda MX-5 -91 Mitsubishi Pajero -15 Honda Accord 2,4 -10 |
||||
![]() |
Inför träffar
![]() |
1, 2 >> 3502 besök totalt |