Allt Nytt | Kalender | Racerbanor | Arrangörer | Forum | Varvtider/Loggar |
![]() |
Allmänt banåkaforum
![]() |
1, 2 >> 3998 besök totalt |
Köptips 40-50000sek
![]() ![]() Vad ska man titta efter för bil om man vill ha kul både raktfram o på bana (gärna lite bensinsnål också) Har sneglat lite mot Alfaromeo GTV6 (gillar modellen). Kom gärna med tips och råd hur jag ska få bilen rolig. Jag tänker inget på komfort utan allt ska ut o bilen ska lättas. Bur ska in, vill använda bilen på bandagar. Totalpriset ska gärna hamna kring 40-50000sek. _________________ Janne Andersson |
||||||||||
Re:
Tänkte såklart på aatt man ska importera från tyskland, riktigt billiga där. ![]() _________________ R0b1n F0rsb3rg "Full of sport mind & luxury feeling super potential in winter wheel iver" ______________________ |
||||||||||
|
||||||||||
Alfa75 3.0 om det ska gå fort rakt fram. En fin kostar ca:25.000:- sedan lite jobb så är den riktigt trevlig. Själv nöjer jag mig med 2.0ts som svänger bättre men axar sämre...
_________________ Björn Ågren 75räser "stödlänk": https://rejsa.nu/forum/viewtopic.php?t=52875&start=0 156an https://rejsa.nu/forum/viewtopic.php?t=74988&highlight= |
||||||||||
en 944 kanske ?
Finns ett par till salu i din prisklass. Finns en med rdäck och konisar på 944sverige.com, kanske något som skulle passa. _________________ Cédric Nyberg Porsche 924 Turbo Toyota GT86 Formel Vee Veemax MKIVB 1970 www.instagram.com/garagecedric/ |
||||||||||
Re:
Är inte 944:orna dyra i förs ? _________________ Janne Andersson |
||||||||||
Re:
Allt är relativt. Du bör kunna hitta för under 5 kkr för halvförsäkring. Inte gratis, men betydligt värre finns. EDIT: Det är denna cedric föreslår: https://rejsa.nu/forum/viewtopic.php _________________ Karl Birgander ![]() Porsche 944 S2 | BMW I3 REX | BMW 120iAM | BMW 320iM Cab E36 |
||||||||||
Re:
5 för halv??? ![]() |
||||||||||
Re:
Jag betalar 7,5 för halv i "centrala" kalmar. 26 år. Då har jag en S2 -90. Den är bara 1000 kr/år dyrare att försäkra än en BMW 318is med samma underlag... Gamla gubbar får billigare försäkringar ![]() ![]() _________________ Karl Birgander ![]() Porsche 944 S2 | BMW I3 REX | BMW 120iAM | BMW 320iM Cab E36 |
||||||||||
Re:
Räknas jag in i "Gamla gubbar" om jag är 39 år? _________________ Janne Andersson |
||||||||||
Re:
Japp! Har du äldre 944 än -88 så är det möjligt att entusiastförsäkra. Billigt! _________________ Karl Birgander ![]() Porsche 944 S2 | BMW I3 REX | BMW 120iAM | BMW 320iM Cab E36 |
||||||||||
Re:
!!!!Intressant!!!!! Eftersom modellerna Alfa GTV och Porsche 944 är "lite" lika så står man o väger!!?? Vilken har bäst förutsättningar?? Jag har inte någon erfarenhet av någon av modellerna!! Rost, hållbarhet, väghållning, pris på delar??? _________________ Janne Andersson |
||||||||||
944 håller lite bättre är mitt intryck och massor finns för att få dom att gå fortare.
Jag har inte kört någon äldre alfa, så där kan jag inte säga något. På de träffar jag kört där alfor deltagit har vi påsseägare mest tjötat i pauserna och alfor skruvat... ![]() Rost är hyffsat sällsynt. Helgalvad kaross. Men kolla ändå. Kolla priser på delar på www.utzon.se och/eller www.sanden.nu Regga dig gärna på www.944sverige.com också! ![]() _________________ Karl Birgander ![]() Porsche 944 S2 | BMW I3 REX | BMW 120iAM | BMW 320iM Cab E36 |
||||||||||
Tyckte det var lite häftigt bara... Jag skulle "bara" få betala 12' för en P 996 helår/helförs... Men 944 kanske har ett helt annat "dyrare" klientel? Jag är 34 |
||||||||||
Re:
Neh, köp en Miata, i slutändan vinner den i både kvalite och prestanda för pengen även om det blir dyrare i början |
||||||||||
Re:
996 är nog mer "vardagsbil" än 944. _________________ Karl Birgander ![]() Porsche 944 S2 | BMW I3 REX | BMW 120iAM | BMW 320iM Cab E36 |
||||||||||
Re:
En miata med JacksonRacing kompressor!! ![]() |
||||||||||
![]() |
Allmänt banåkaforum
![]() |
1, 2 >> 3998 besök totalt |