Allt Nytt | Kalender | Racerbanor | Arrangörer | Forum | Varvtider/Loggar |
![]() |
Inför träffar
![]() |
1, 2 >> 3597 besök totalt |
2008-05-19 Prova på körning Sviestad
Tänkte att man kunde lägga upp denna tråd lite tidigare än två dagar innan denna gång. Jag kommer köra. |
||||
Skiter sig Anderstorp den 15:e kanske man skulle satsa på det här istället. Ser ni en brunmetallic
![]() _________________ mvh Patrik Petersson Time Attack, är inte det bara en tidsträning? |
||||
Re:
Inte vara sån! ![]() Du kan köra detta OCKSÅ! ![]() _________________ Karl Birgander ![]() Porsche 944 S2 | BMW I3 REX | BMW 120iAM | BMW 320iM Cab E36 |
||||
Re:
350 om du har racinglicens. |
||||
Tänkte förlora min banåka-oskuld den 19:e men Herr Besiktningsman tyckte att jag inte borde åka bana när länkarmsinfästningen vänster fram bestod av rost och lera. Så jag får nog tillbringa helgen i garaget sen måste jag åka genom besiktningen igen.
Men jag kanske skulle ut och titta lite igen. _________________ Karl Vestgöte |
||||
Re:
Kommer PP så MÅSTE man ju nästan ner och kika och/eller köra! ![]() ![]() ![]() EDIT: Ska Karl köra? |
||||
Ser risigt ut just nu. Koppling/låda monterat, spakställ och annat görs nog klart ikväll. Sen skall remmar, rullar, vätskor, styrände, stolar, bälten, bromskylning, besiktning och annat fixas.
Karl har "bara" bromsar, däck och besök av sambo (ja, jag förstår att det lät konstigt, men hon praktiserar i Göteborg just nu) att hinna med, så det är nog inte så troligt det heller. _________________ mvh Patrik Petersson Time Attack, är inte det bara en tidsträning? |
||||
Låter lite körigt att få ihop det då kanske P.P.
Men hoppas det går ihop för dig och Karl iaf! ![]() Jag är lite sugen på att åka ner den 19:e trots skralt i kassen, det drar i körtarmen. Får väl se om man kan motstå eller inte. ![]() |
||||
om man inte har racing licens än då vad kostar det då att köra eller måste man ha den för att köra på prova på?? men har ju tävlingslednig B det borde ju säga att man kan en del iaf ??
_________________ Patrik Johansson Seat Toledo V5 A till B räser. |
||||
Re:
Kopierat från LMS hemsida: Info Prova på Bankörning, info Prova på bankörning i din egen takt med egen bil Tid Första utsläpp kl 17:00. Banan stänger kl 20:00. Du kan komma när du vill under den tiden. Vi släpper in bilar i depån så ofta vi kan. om det är många bilar kör vi 15 minuters pass. Pris 350 kr. Kör så mycket du vill. Om du inte har Racing, Rally, Karting, eller Folkracelicens så tillkommer 100 kr för PR-licensen. Regler Här kommer några enkla regler: Du måste ha Racing, Rally, Karting, eller Folkracelicens. Alternativet är att du tecknar en PR-licens på plats till självkostnadspris (100 kr). Vid start skall alla rutor vara stängda. Bilen ska vara skattad och besiktigad samt försäkrad. Inga passagerare får åka med. Vid körning i depåområdet gäller gåfart. Ta hänsyn till dom andra på banan och kör ej över din eller din bils förmåga. Man visar respekt för dom som kör fortare, kör åt sidan blinkar och släpper förbi på lämpligt ställe. Gör ej omkörningar på ställen där du ej har full uppsikt över banan eller vad som finns framför. Efter målflagg åker man ett lugnt varv för kylning av bromsarna. Efter ett avslutat pass skall bilen stå i depå i ca 10 minuter innan ny körning tillåts. om det sker en olycka eller du får problem med bilen på banan så sitt kvar i bilen tills funktionärer är på plats. OBS. All körning sker på egen risk och arrangörerna frånsäger sig allt ansvar för olyckor och för skador på materiel och person. Fordonet kommer att besiktas av funktionärer på plats. Besiktningen Körkort Hjälm Heltäckande klädsel Bälte Inga lösa föremål Däckmönster >1.6mm Batterifastsättning ok Slangar och läckage ok Skattemärke Bromsljus ok Startförbud vid underkänd besiktning. Övrigt Serveringen kommer att vara öppen. Där kommer det finnas Kaffe/Te, läsk och lättare tilltugg. Fyll i startblanketten hemma. Ladda ner den här: länk och ta med den till banan. Varmt välkomna! _________________ Mikael Ankler Exige V6 CUP 2013, Speedsters Turbo 2002 |
||||
![]() |
Inför träffar
![]() |
1, 2 >> 3597 besök totalt |