Allt Nytt | Kalender | Racerbanor | Arrangörer | Forum | Varvtider/Loggar |
![]() |
Allmänt banåkaforum
![]() |
1, 2 >> 2667 besök totalt |
Carl Arwidsson
Piteå, eller ja strax utanför är väl mer korrekt. ![]() Inlägg: 794 Trådstartare
Rudskogen.
Är det någon här som har provat den banan? Hur är den? Den ser jäkligt kul ut iaf ![]() ![]() _________________ Carl Arwidsson Astra GSi 1,04:58 Kinnekullering ![]() |
||||||
Liten och tvär..... för en gatbil med inte allt för mycket pulver så är det säkert en jätterolig bana..... även lite nivåskillnader på den. Så den rekommenderas ett besök på helt klart.
|
||||||
Håller med Fredrik!
Vi körde där för ett par år sedan och den var görkul! En lurig del är sista delen innan start/målrakan. Bromsning i kurva om jag inte minns helt fel och sedan en väldigt skarp vänster. _________________ /Niße Golf 16V -88 1303S -73 Passat 280 R -18 |
||||||
Re: Rudskogen.
Gillar du bli omkört av en Ford eller annat som driver bak på tvären så är den bana kul. Men jag skulle inte rekomendera att köra där då Gatebil har träff. Det är Bara för folk som vill visa upp att köra med ställ. _________________ // Jani Hast |
||||||
Mycket trevlig bana (även om jag klantade mig redigt där en gång
![]() _________________ ![]() |
||||||
Her finner du en del videoer fra Rudskogen m.fl:
http://home.c2i.net/hmhaga/track/ Let etter teksten "Rudskogen - NSK 10. June 2003 - Impreza GT vs Mitsubishi EVo vs BMW M3 vs Lotus Elise" ![]() mvh, orjan _________________ Orjan Sandland |
||||||
Däremot har du en lååång högersväng som leder ut på långa rakan, den äter vänster framdäck, Kvarnkurvan på Kinnekulle är ingenting mot den kurvan...
![]() _________________ ///Mvh Sören Hall (fd Kristensson) "Raksträckor är bara en transport till nästa kurva" |
||||||
Carl Arwidsson
Piteå, eller ja strax utanför är väl mer korrekt. ![]() Inlägg: 794 Trådstartare
Ja den ser lurig ut, det är väl i den dom brukar ha brieesladkonkuransen (eller hur det nu stavas) i ![]() _________________ Carl Arwidsson Astra GSi 1,04:58 Kinnekullering ![]() |
||||||
Jepp. Så det inte sliter på vänster framdäck ![]() ![]() ![]() ![]() _________________ ![]() |
||||||
Carl Arwidsson
Ja det är ju ett sätt att slippa slitage på framdäcken ![]() _________________ Carl Arwidsson Astra GSi 1,04:58 Kinnekullering ![]() |
||||||
Vet någon hur publiktrycket brukar vara på Rudskogsträffen nu i September? Den som var tidigare i sommar var det väl så mycket folk på att man fick köa i flera timmar för att ens kunna parkera? Undrar bara om det är värt att åka dit och titta eller om en tur dit automatiskt innebär att man blir sittandes i köer i timmar?
_________________ ______________ Andreas Nyström |
||||||
Carl Arwidsson
Så där nu är jag hemma igen, Fy fasen vad kul vi har haft det i helgen
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() En närmare beskrivning tillsammans med 500bilder och några filmer och ljudklipp kommer att komma upp senare i veckan. _________________ Carl Arwidsson Astra GSi 1,04:58 Kinnekullering ![]() |
||||||
Har lite bilder på dig när du kör. Ska bara fixa lite med datorn så jag kan lägga upp dom oxå. _________________ // Jani Hast |
||||||
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() Så rolig bana var det, härlig bit från långa rakan till start/målrakan.. där tog man igen mycket tid.... Med Astran var vi f.ö. den enda bil som de visade målflaggan för... efter att vi hade kört konstant i ca 50 minuter ![]() ![]() ![]() De sa att de flaggar inte av några körpass, utan "folk kör in i depån efter 5-6 varv för då känner de att det är nog" som de sa.. de trodde väl inte att 2 svenskar i en något banpreppad Astra skulle köra långlopp... ![]() _________________ Fredrik Boivie ![]() Kör nu Lotus Elise S1, tidigare Westfield & Opel Speedster |
||||||
Carl Arwidsson
Tackar, bilder är alltid kul. ![]() ![]() _________________ Carl Arwidsson Astra GSi 1,04:58 Kinnekullering ![]() |
||||||
Väntar med spänning på bilderna. Var själv och kollade och det var mycket roligt att se.
Visst "vilda västern" körning utan dess like men de är kul med lite lek ibland också! Cleana spårval är ju inte alltid publikfriande. Bra stämning, bra speaker. Säkerheten är väl kanske inte alltid på topp, t.ex. under "breddsladdningstävlingen" så satt folk på ställen som jag skulle bedömt som farliga. _________________ /Andreas Karlsson Camaro V8TC |
||||||
Det var ju mycket 'show' och publikfrieri på hög nivå
![]() ![]() När det gäller säkerhetstänkade och banåka så ligger dom aningens efter känns det som, speciellt publikmässigt. Calle: Lite nyfiken bara, var det några speciella saker dom kikade på när bilen besiktigades inför körningen? Den såg ju riktigt trevlig ut på banan bilen din. ![]() _________________ Peter Karlsson |
||||||
Carl Arwidsson
Tackar ![]() Dom kollade så att det inte fanns några lösa saker och att motorn inte läckte och sånt. Kommer inte ihåg om dom kollade bromsvätskan. Men dom kollade under huven iaf. _________________ Carl Arwidsson Astra GSi 1,04:58 Kinnekullering ![]() |
||||||
![]() |
Allmänt banåkaforum
![]() |
1, 2 >> 2667 besök totalt |