Tack till alla våra trogna sponsorer som stöttar och håller Rejsa rullande
Allmänt banåkaforum
Rudskogen.
1, 2   >>
2667 besök totalt
Carl Arwidsson
Piteå, eller ja strax utanför är väl mer korrekt.
Här sen Nov 2002

Trådstartare
Rudskogen.

Är det någon här som har provat den banan? Hur är den? Den ser jäkligt kul ut iaf thumbs up Funderar nämligen på att köra där nästa helg. Är Gatebils träff nämligen, mer info på www.gatebil.no

Astra GSi 1,04:58 Kinnekullering
Citera
Fredrik - SLC

Här sen Nov 2002

Liten och tvär..... för en gatbil med inte allt för mycket pulver så är det säkert en jätterolig bana..... även lite nivåskillnader på den. Så den rekommenderas ett besök på helt klart.

Nisse Classon
Lidköping
Här sen Nov 2002

Håller med Fredrik!

Vi körde där för ett par år sedan och den var görkul! En lurig del är sista delen innan start/målrakan. Bromsning i kurva om jag inte minns helt fel och sedan en väldigt skarp vänster.

Golf 16V -88 1303S -73 Passat 280 R -18
Citera
Jani Hast
Trollhättan
Här sen Feb 2003

Re: Rudskogen.

Calle gsi skrev:
Är det någon här som har provat den banan? Hur är den? Den ser jäkligt kul ut iaf thumbs up Funderar nämligen på att köra där nästa helg. Är Gatebils träff nämligen, mer info på www.gatebil.no

Gillar du bli omkört av en Ford eller annat som driver bak på tvären så är den bana kul.

Men jag skulle inte rekomendera att köra där då Gatebil har träff.
Det är Bara för folk som vill visa upp att köra med ställ.

Stockholm
Här sen Nov 2002

Forumägare
Forumägare

Mycket trevlig bana (även om jag klantade mig redigt där en gång ). Jag gillar när det är kuperat! Åk på en märkesbilsträff om du inte är ute efter massor och massor av driftande o däcksrykande bilar. Vilket ju kan vara skoj på sitt sätt.

Stockholm
Här sen Nov 2002

Forumägare
Forumägare

Finns i en någorlunda version för GPL om man vill provköra först hemma ;-) Den passar INTE för 60-tals F1bilar dock...

Åmot
Här sen Maj 2003

Her finner du en del videoer fra Rudskogen m.fl:
http://home.c2i.net/hmhaga/track/

Let etter teksten "Rudskogen - NSK 10. June 2003 - Impreza GT vs Mitsubishi EVo vs BMW M3 vs Lotus Elise"

mvh,
orjan

Här sen Nov 2002

Trådstartare
Förresten, hur är banan mot bromsarna? Kan tänka mig att inbromsningen efter långa rakan tar ganska bra på bromsarna.

Citera
Magnus Thomé
Stockholm
Här sen Nov 2002

Forumägare
Forumägare

Det går en hel del uppåt i slutet på rakan vilket borde hjälpa?

Slåtte
Här sen Nov 2002

Däremot har du en lååång högersväng som leder ut på långa rakan, den äter vänster framdäck, Kvarnkurvan på Kinnekulle är ingenting mot den kurvan...

"Raksträckor är bara en transport till nästa kurva"
Citera
Carl Arwidsson
Här sen Nov 2002

Trådstartare
Sörpan skrev:
Däremot har du en lååång högersväng som leder ut på långa rakan, den äter vänster framdäck, Kvarnkurvan på Kinnekulle är ingenting mot den kurvan...

Ja den ser lurig ut, det är väl i den dom brukar ha brieesladkonkuransen (eller hur det nu stavas) i

Citera
Magnus Thomé
Stockholm
Här sen Nov 2002

Forumägare
Forumägare

Calle gsi skrev:
Sörpan skrev:

Ja den ser lurig ut, det är väl i den dom brukar ha brieesladkonkuransen (eller hur det nu stavas) i

Jepp. Så det inte sliter på vänster framdäck

Här sen Nov 2002

Trådstartare
Magnus Thomé skrev:
Calle gsi skrev:
Sörpan skrev:

Jepp. Så det inte sliter på vänster framdäck

Ja det är ju ett sätt att slippa slitage på framdäcken

Citera
Krögarn
Karlstad
Här sen Sep 2003

Vet någon hur publiktrycket brukar vara på Rudskogsträffen nu i September? Den som var tidigare i sommar var det väl så mycket folk på att man fick köa i flera timmar för att ens kunna parkera? Undrar bara om det är värt att åka dit och titta eller om en tur dit automatiskt innebär att man blir sittandes i köer i timmar?

Carl Arwidsson
Här sen Nov 2002

Trådstartare
Så där nu är jag hemma igen, Fy fasen vad kul vi har haft det i helgen thumbs up :woot: thumbs up Totalt blev det över 150 varv på

En närmare beskrivning tillsammans med 500bilder och några filmer och ljudklipp kommer att komma upp senare i veckan.

Citera
Jani Hast
Trollhättan
Här sen Feb 2003

Calle gsi skrev:
Så där nu är jag hemma igen, Fy fasen vad kul vi har haft det i helgen thumbs up :woot: thumbs up Totalt blev det över 150 varv på

En närmare beskrivning tillsammans med 500bilder och några filmer och ljudklipp kommer att komma upp senare i veckan.

Har lite bilder på dig när du kör.
Ska bara fixa lite med datorn så jag kan lägga upp dom oxå.

Göteborg
Här sen Dec 2002

thumbs up

Så rolig bana var det, härlig bit från långa rakan till start/målrakan.. där tog man igen mycket tid....

Med Astran var vi f.ö. den enda bil som de visade målflaggan för... efter att vi hade kört konstant i ca 50 minuter så flaggade de av oss... nästan så man trodde att det skulle komma män i vita rockar med såna där mysiga krama-dig-själv tröjor och madrasserade rum...
De sa att de flaggar inte av några körpass, utan "folk kör in i depån efter 5-6 varv för då känner de att det är nog" som de sa.. de trodde väl inte att 2 svenskar i en något banpreppad Astra skulle köra långlopp...

Kör nu Lotus Elise S1, tidigare Westfield & Opel Speedster
Citera
Carl Arwidsson
Här sen Nov 2002

Trådstartare
Jani Hast skrev:
Har lite bilder på dig när du kör.
Ska bara fixa lite med datorn så jag kan lägga upp dom oxå.

Tackar, bilder är alltid kul. thumbs up

Citera
Karlsson
Vaggeryd
Här sen Jan 2003

Väntar med spänning på bilderna. Var själv och kollade och det var mycket roligt att se.
Visst "vilda västern" körning utan dess like men de är kul med lite lek ibland också! Cleana spårval är ju inte alltid publikfriande.

Bra stämning, bra speaker. Säkerheten är väl kanske inte alltid på topp, t.ex. under "breddsladdningstävlingen" så satt folk på ställen som jag skulle bedömt som farliga.

Barbapappa
Mölndal
Här sen Feb 2003

Det var ju mycket 'show' och publikfrieri på hög nivå Så mycket 'breisladd' har jag nog inte sett på bana tidigare, men det kan ju vara kul det med... Trist att det gick åt så många fina bilar bara

När det gäller säkerhetstänkade och banåka så ligger dom aningens efter känns det som, speciellt publikmässigt.

Calle: Lite nyfiken bara, var det några speciella saker dom kikade på när bilen besiktigades inför körningen? Den såg ju riktigt trevlig ut på banan bilen din. thumbs up

Här sen Nov 2002

Trådstartare
Barbapappa skrev:
Calle: Lite nyfiken bara, var det några speciella saker dom kikade på när bilen besiktigades inför körningen? Den såg ju riktigt trevlig ut på banan bilen din. thumbs up

Tackar

Dom kollade så att det inte fanns några lösa saker och att motorn inte läckte och sånt. Kommer inte ihåg om dom kollade bromsvätskan. Men dom kollade under huven iaf.

Citera
Allmänt banåkaforum
Rudskogen.
1, 2   >>
2667 besök totalt
Tack till alla våra trogna sponsorer som stöttar och håller Rejsa rullande