| Allt Nytt | Kalender | Racerbanor | Arrangörer | Forum | Varvtider/Loggar |

![]() |
Racingsimulatorer
Äntligen!!! M3 Challenge till F1C ute!!!!
|
3172 besök totalt |
|
Jaha då var ROCS's säsong 3 räddad! Ladda ner modden här: http://nameless.no-brakes.com/m3chal EDIT: Nu har jag det och den är kanon!!! _________________ May the Downforce be with you Team Swedish Racing Mates |
||
|
Får ni problem med att datorn kraschar i race, men fungerar bra i test day, så gör så här:
Loaded up the mod and it CTD so I loaded up Filemon and repeated to see where the problem was coming from. It was coming from the ETCC Guest Drivers folder so i investigated further by removing that folder, lowered the car count in the config and plr files to 22, tried it again and it worked fine. Upon further digging I found the issue. Here is the fix: 1. In the ETCC Guest Drivers folder, open up ETCC_12.veh and change the following line: GenString=M312gpxa to GenString=M323gpxa and then save the file. 2. Now rename that file from ETCC_12.veh to ETCC_23.veh 3. Finally, rename the ETCC_12Icon.bmp file to ETCC_23Icon.bmp This should correct any CTD issues caused by these files. Great job by all those involved. _________________ May the Downforce be with you Team Swedish Racing Mates |
||
|
_________________ May the Downforce be with you Team Swedish Racing Mates |
||
|
Något mysko är det med Spa och M3 Challenge. Undvik denna bana till patchen kommer ut.
För övrigt har jag nu testat modden och jag tycker att den är skitkul!!!! 14 M3'or på startgridden i ett onlinerace....
Magnus: Nu får du skaffa ett nytt grafikkort!!!! _________________ May the Downforce be with you Team Swedish Racing Mates |
||
|
Det låter mycket intressant! Ska se om min nuvarande dator pallar spelet eller om jag måste vänta till nya burken införskaffas.... Är det bra känsla i bilarna o så?
|
||
|
Ja jag tycker det! Körde nyss 1,28,8 på långa Mantorp med BMWn...
Allt beror ju på vad man jämför med, det går ju betydligt långsammare än de F1-bilar jag kört nu under sommaren... Jag tycker att det vore skitkul och köra en M3-säsong.... Jag har kört några AI-race och de var skitkul. Det blir lite tätare rejs när alla bilar är av samma sort. Då blir det ju bara körskickligheten samt inställningarna på bilarna som avgör. Saker de inkluderat; bilhorn, billjus, tändning, handbroms, glödande bromsskivor, backfire... (dock inga analoga mätare...) Jag tycker inte spelet är mer grafikkrävande än GTR-2002. Har man haft en dator som klarat av det så klarar den även av detta tror jag. Annar är det bara och sänka lite på inställningarna. _________________ May the Downforce be with you Team Swedish Racing Mates |
||
|
Har testat några varv. Verkar lovande!
Men jag har ett par frågor: Hur ändrar man bil (eller snarare stall eller lackering)? Går det inte att ändra utväxlingen? Lite mindre inställningsmöjligheter i setupen än på GTR/F1, men det känns nästan skönt. Borde kunna bli jämna roliga race.
_________________ /Ove Mörk |
||
|
Jag är stenhårt på på en säsong med er här i M3. Körde också 1.28 på Mantorp
om du skall ändra team så går du in i Player Profile i huvudmenyn och sedan edit profile så får du välja team där. Utväxlingen lyckades inte jag heller hitta var man ändrar (om det ens går). _________________ Christian Waltgård |
||
|
ove: Man byter bil på första sidan. Tryck på hjälmen. Tryck på hjälmen i nästa bild också.
Det som gjort modden har medvetet gjort så att man inte kan ändra utväxlingen. Det tillsammans med att det inte går att göra så mycket ändringar har de medvetet gjort för att det ska bli tätare rejs. om ca en vecka kommer en patch som innehåller lite felrättningar. _________________ May the Downforce be with you Team Swedish Racing Mates |
||
|
Jag tror att de kan bli kul och köra en serie med m3 moddet men jag tycker att de går lite sakta, känns juh som att bilen står stilla ibland. Kan juh iofs ha och göra med att jag har kört en hel del f1c nu de senaste 2 veckorna, går juh lite snabbare.
Jag testade de juh givetvis också mantorp och jag körde på 1.26.5 _________________ mvh Viktor Pousette |
||
|
_________________ May the Downforce be with you Team Swedish Racing Mates |
||
|
om ni inte har sett bilder på de kommande ETCC moddet till F1C så finns de här, ser ut att bli j'vligt bra
http://revolution.drivingitalia.net/ _________________ mvh Viktor Pousette |
||
|
Supertack Niklas
Skit att jag måste åka och jobba om 45 minuter...jag vill hinna köra...suck! Har just installerat och testat i lite på Mantorp och F1C versonen av nordschlife. Mycket underhållande måste jag säga. Detta bådar gott. _________________ Micael Johannssen Lotus Exige Cup240 Lotus Elise 111s -99 Westfield SE |
||
Ett mod där jag får köra Vovlo måste vara bra
_________________ Micael Johannssen Lotus Exige Cup240 Lotus Elise 111s -99 Westfield SE |
||
|
Japp det gör det!!!
http://www.flatout-racing.net/~bluei Tryck sen på Mantorp Park F12002... _________________ May the Downforce be with you Team Swedish Racing Mates |
||
Tackar!
_________________ /Mvh M|cke F@.gner |
||
|
Jaghar ju aldrig kört på mantorp i verkligheten så att säga men jag tyckte den var fasligt kort den banan.
Finns det några andra svenska banor till GTR2002 eller F1C som man kan dra ner? _________________ Nu Porsche 996 Turbo. Tidigare: Audi RS4 B5 Audi S2 |
||
![]() |
Racingsimulatorer
|
3172 besök totalt |