Allt Nytt | Kalender | Racerbanor | Arrangörer | Forum | Varvtider/Loggar |
![]() |
Allmänt banåkaforum
![]() |
1, 2, 3, 4, 5 >> 7041 besök totalt |
eller 2,0 FSI... ![]() _________________ ///Mvh Sören Hall (fd Kristensson) "Raksträckor är bara en transport till nästa kurva" |
||||||||
Återigen denna negativa inställning om VAG!
Gallardon hade inte funnits om Audi inte funnits med. Gläds istället åt att en Lambo nuförtiden startar när man vrider på nyckeln! Phaetonen är väl inte heller bra eftersom det är en VW. _________________ /Niße Golf 16V -88 1303S -73 Passat 280 R -18 |
||||||||
Instämmer totalt! Vidare ser jag inget som helst fel på W12'an, du får gärna förklara för mig vad som är så förargeligt med den skapelsen Maz ![]() |
||||||||
Folk här har väl mestadels en förkärlek för BMW eller Porsche att döma av en majoritet av VAG-bashande inlägg. Snudd på larvigt vinklat i många fall, faktiskt. Vad har folk emot VAG, och deras 1.8T-motor? Det är trots allt en motor som på många sätt har legat långt före de flesta andra tillverkares, rent teknologiskt, under större delen av sin existens...vilket bla reflekteras i antalet utmärkelser och priser den fått för sin design. Att den sedan är oerhört lättrimmad borde väl dessutom tilltala majoriteten på det här forumet? ![]() _________________ ![]() |
||||||||
Deras märke Seat marknadsförs som temperamentsfullt, men det försvann i mina ögon när de bytte ut 2.0:an i Ibiza Cupra mot just 1.8T. Detta är alltså inget försök att klanka ner på VAG utan helt enkelt mina synpunkter i ämnet. Det finns en anledning (eller flera) att jag valt bort deras produkter. Jag rekommenderar dem dock till folk som vill ha bra vardagsbilar för dagliga transporter mellan A och B. _________________ Man kan inte ha samma bil hela livet! |
||||||||
Men, det beror väl mer på motorstyrningen än något annat?
Kanske det, men bevisligen oerhört ekonomiskt sunt! Det är ju ingen slump att VAG är en av de mest välmående bilkoncernerna för tillfället... För den delen ryktas det ju om en Lupo R18 med just 1.8T-motorn. Då i 180hk-utförande. Låter det trist också? ![]() Dessutom, bör väl tilläggas, att det är få biltillverkare som sätter olika motorer i sina olika modeller enbart för att vara kreativa. Snarare är det ju en fråga om målgrupper, tillgång och efterfrågan osv...dvs normala sunda marknadskrafter som råder. Kanske lite tråkigt, det kan jag hålla med om (finns ju ett skäl till att inte jag heller kör VAG ![]()
Självklart har alla rätt till en åsikt i ämnet. Jag delar den dock inte med dig i just det här fallet - kanske beroende på att jag bla kört ett flertal 1.8T-bestyckade bilar som definitivt inte kvalar in under benämningen "tråkig karaktär". ![]() _________________ ![]() |
||||||||
Messersschmitt mode on! ![]() Countach! _________________ Johan Lundberg *BBDB* Ex Marcos 2T EX Marcos 1600 GT Nu Lotus Elise S1 KR1 |
||||||||
Vad det nu har i den här tråden att göra, men jag kan berätta att Audi om några gick med hög blick och självförtroende på IAA.
BMW folket fick nog mest ta emot bassning för att den nya 5-serien är så ful. Den nya X5:an var ingen höjdare heller. 6-serien får väl duga. Lamborghini hade en otroligt stor och smaskig monter, likaså Bugatti och Bentley. _________________ Erik B Såld: Megane RS Cup 250 |
||||||||
Jag köpte en andrabil av märket VAG just för deras tråkiga karaktär (en Golf 1.8 GL)
Den tråkiga karaktären ska hjälpa mig att hålla bränsle och däckkostnad nere i jobbarpendlandet, motorn inspirerar inte alls till varvande. Jag har även kört Audi 100 2.3E -93 samma karaktär Audi A4 2.0 -03 Samma karaktär Beträffande körda Audi så har dom dessutom oöverträffad dålig känsla i ratt och pedaler av alla bilar jag kört. Men det är ju trots allt inte räserbilar jag kört utan dom lär vara anpassade för vardagskörning _________________ Brukshäcksarsenalen: Citroën Xsara Picasso 1,8 -05 Opel Vectra 1,8 -09 |
||||||||
Eftersom jag väl på något sätt är skyldig till att dra upp ämnet VAG i samband med Lambo i den här tråden: Jo, det är ju positivt att en Lamborghini numer fungerar (antar jag att den gör i alla fall). Så länge den fortfarande ÄR en Lamborghini. I samma ögonblick den får en VW motor, vilken som helst, det kvittar om det är W16 eller XX20 och hur bra dessa än är, så stryks den från min lista över bilar jag kan tänka mej att köpa om jag mot förmodan skulle bli rik. Bugatti VAR ett bilmärke som en gång i världen byggde otroligt fina bilar. Och borde så förbli. Det man håller på med nu är närmast likskändning. och Bentley? Där har jag nog ingen åsikt, inte alls min typ av bil. och, ja, Gajardon lät verkligen fantaskt bra ![]() JohanR _________________ Johan Rådlund |
||||||||
Gallardon byggs till stor del vägg i vägg med RS6:an i Neckarsulm, om det nu skulle vara negativt? Det är iaf "made in Italy" om du frågar Audi. om Audis S- och RS-bilar kommer med Lamborghinimotorer då? ![]() Audi kommer lämna biturbo-konceptet sa de personer jag talade med, det är styrelsebeslut på det. _________________ Erik B Såld: Megane RS Cup 250 |
||||||||
Min farsa hade en Golf kombi 1.8T, jag tyckte den hade tråkig karaktär, enormt vridmomentshopp mellan 1700-2000 rpm som gjorde den ryckig att köra och andnöd på toppen. Kanske hade funkat bättre med annan programvara? _________________ Pär Hylander |
||||||||
Hur ställer du dig då exempelvis till bilar som Radical (kör ju med japanska motorcykelmotorer), eller Koenigsegg (är väl en Ford-motor i den om jag inte är helt ute och cyklar), eller Spyker (med Audi-motor)? Är de sämre/mindre intressanta bilar pga sina motorval? Huvudsaken är väl att bilen går och låter som förväntas av respektive märke - inte vilket företag som ritat motorn? ![]()
Förklara gärna närmare vad du menar med detta. ![]() _________________ ![]() |
||||||||
![]() ![]() ![]() _________________ ![]() |
||||||||
Ja 90hk.. ville peka på tråkig karaktär över all min VAG erfarenhet (de 3 nämnda bilarna) _________________ Brukshäcksarsenalen: Citroën Xsara Picasso 1,8 -05 Opel Vectra 1,8 -09 |
||||||||
![]() |
Allmänt banåkaforum
![]() |
1, 2, 3, 4, 5 >> 7041 besök totalt |