| Allt Nytt | Kalender | Racerbanor | Arrangörer | Forum | Varvtider/Loggar |

![]() |
Allmänt banåkaforum
Bankalendern 2009
|
1, 2 >> 7055 besök totalt |
|
Bankalendern 2009
BMWSC hoppas att anrättningen smakar
16/5 Mantorp (säsongsstart) 30/5 Kinnekulle 4/7 Anderstorp 1-2/8 Ring Knutstorp (numera även för ACS) 19/9 Gelleråsen 10/10 Mantorp (säsongsfinal med avslutningsfest) Givetvis är ACS även denna säsong inbjudna till avslutningsfesten. BMWSC:s licensutbildning är preliminärt 15 maj i anknytning till säsongsstarten på Mantorp. EDIT: 1-2/8 Ring Knutstorp numera öppen även för ACS. _________________ BMW MC-klubben |
||||
|
Re: Bankalendern 2009
Fan va gött! Ingen som krockar med LE Mans 24H som det annars ofta gör! Längtar redan till Avslutningsfesten!!!!!!!!
_________________ Johan Rosenquist SDF ansvarig Audi ClubSport www.audiclubsport.se RosenquistAudiTTRACING www.rattracing.com www.guldgossarnaracing.se |
||||
|
Då skall vi se till att Audi Summermeet kommer i vägen!
Kan vi ine har en Införfest också? Lite uppvärmning? _________________
|
||||
|
Verkar kanon! Längtar redan. Snacka om heliga datum! Skönt att slippa bli förnedrad av Ulrich på hans favvo-bana, Sturup!
Undrar om Narin skruvar ihop någon bil som man kan FÖRSÖKA hänga - några kurvor ialla fall!?!!
_________________ Björn Risberg a.k.a. "TTerrier" Audi ClubSport Audi TT ClubSport-00 (Banåkarbil) Audi A4 TDI-11 (Snikåkarbil) Audi A6 2,0 TFSI Avant-08 (Barnåkarbil) |
||||
|
Re:
Jag är bara glad att slippa knutan.....
_________________ Henrik Jentzell aka Dark_Fraggel Audi S4:a med extra rödlök. Audi ClubSport |
||||
|
Låter som en härlig sommar väntar runt hörnet!
Jag som är ny ser fram emot att få träffa alla er "erfarna" Audi-ägare....
Är det alltså troligt den 15 maj som det kommer att vara licenskurs, tolkade jag det rätt? |
||||
|
2009
Preliminärt ser kalendern ut enligt följande:
16/5 Mantorp (säsongsstart ) 30/5 Kinnekulle 4/7 Anderstorp 19/9 Gelleråsen 10/10 Mantorp (säsongsfinal med avslutningsfest ) Välkommen till ett fantastiskt 2009! Styrelsen Audi ClubSport _________________
|
||||
|
Bra att första körningen Mantorp e flyttad till 16maj då förhoppningsvis krockar den inte med GotlandRing Stacc vilket det gjorde förra året, vilket e prio 1 då den banan e den bästa som finns i Sverige..
Då kanske det blir värt att betala ACS medlemskapet nästa år, Mantorp 2ggr o Gelleråsen 1gång o kanske Kinnekulle.. Övriga banor är alldeles för långt bort från Stockholm, tillräckligt med typ 30mils körning med hörselkåpor osv, samt ju kortare avstånd hem desto bättre vid ett ras... . _________________ Martin Ehrsson RS8
Äger 2st Urq 20v-90:or, RS8:a |
||||
|
Re:
Var inte orolig! Det brukar alltid finnas någon ACS-vän som hjälper en hem när det rasar, eller hur grabbar!??
_________________ Björn Risberg a.k.a. "TTerrier" Audi ClubSport Audi TT ClubSport-00 (Banåkarbil) Audi A4 TDI-11 (Snikåkarbil) Audi A6 2,0 TFSI Avant-08 (Barnåkarbil) |
||||
|
Re:
Det låter kanon! Får passa på att önska alla en riktigt God Jul och ett Gott Nytt År! |
||||
|
Underbart!
Då är måldatumet satt för bilen att vara färdig.
Man kan ju alltid åka till andra sidan stan och vara ett lika bra stöd för nya licensmedlemar som man själv fick. God Jul! _________________ Oscar "oggE" Björnson Audi S4 v8 4,2 -------------------------- Audi TTq "RIP" |
||||
|
Re:
Va, har du dödat TT'n? Förklaring kräves!!!!
hehe. nja den lever lever vidare men i annan regi, helt utanför min kontroll.
Påtryckningar hemmifrån och praktiska skäl gjorde att TTn byttes mot en större bil, en avant. DOCK till mitt försvar ska jag säga att jag inte blivit farsa, det är många som tror det.
Tyvärr vart det inte många bankörningar med TTn men jag hoppas jag inte kommer bli mindre besviken av vad S4:an presterar. _________________ Oscar "oggE" Björnson Audi S4 v8 4,2 -------------------------- Audi TTq "RIP" |
||||
|
För er som är sugna på att köra Knutstorp, så kommer GRC att erbjuda den möjligheten ca 1 gång per månad från mars till september! Alla Audibilar är förstås välkomna!
De exakta datumen kommer att annonseras ut på hemsidan inom några veckor! www.grc.as Sedan vill jag även gärna göra lite reklam för vinterkörning tillsammans med norska VW-Audi-klubben: https://rejsa.nu/forum/viewtopic.php?t=52441 Schkål!
|
||||
|
BMW Sport Clubs moderklubb BMW Club Schweden har bifallit önskan att låta ACS var med på den stora traditionella BMW-träffen på Ring Knutstorp under augustimånad.
Vi har ju under en längre tid haft ett utmärkt samarbete med ACS därav önskan. Vi hälsar våra "adoptivmedlemmar" välkomna
_________________ BMW MC-klubben |
||||
![]() |
Allmänt banåkaforum
Bankalendern 2009
|
1, 2 >> 7055 besök totalt |