Allt Nytt | Kalender | Racerbanor | Arrangörer | Forum | Varvtider/Loggar |
![]() |
Racingsimulatorer
![]() |
1, 2, 3 ... 12, 13, 14 >> 31058 besök totalt |
RTCC liga/Rookie Touring Car Championship (aka newbies)
Har nu kört ett tag med STCC/GTR/RACE07 och min G25:a Tycker verkligen det är skitskoj och börjar oftare och oftare dra mig ut på nätet och möta andra. Något jag med sorg har märkt är att jag suger på detta och hamnar hopplöst efter dom flesta. Bilarna upplevs som svårkörda eller så har jag svårt att få in den här känslan som man har IRL så att säga. Jag tycker dom flesta flyger förbi mig trots att jag försöker hålla mig till vettiga spårval, i verkliga livet på banträffar är jag van vid det då jag ofta har 100 eller till och med 200 hästar mindre än många medförare men ofta i dessa race kör man ju med snarlika bilar gissar jag iallafall. Visst min setup är kanske fel men jag har labbat lite, provat att ladda befintliga filer men nja tveksamt om det har hjälpt speciellt nämvärt. Av denna anledning har jag inte hoppat på dom aktiviteter som förs via rejsa då jag upplever dom som väldigt seriösa och lite "för proffs" missförstå mig inte jag vill oxå vara seriös men det går brett ibland, jag kör av rätt ofta och jag kör in i folk även om det ALDRIG är med vilje. Min tanke var att det kanske finns andra här ute i cyberspace som känner likadant och vill börja lite lugnare för att sedan när vi blivit lite varmare i kläderna ta oss an svårare race? Finns det någon som känner igen sig och vill köra lite online så hade det varit skitskoj. Eller kanske någon av er som redan organiserar race här är sugna på en newbieliga eller något? Nu vill jag inte ni som kör i befintliga ligor skall tro att jag tycker ni är snobbiga eller för seriösa eller något utan det är jag som känner mig i vägen och jag vill kanske öva med andra som är på min egna nivå FÖRST för att sedan ta upp kampen med er andra. ![]() Mvh............ ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() _________________ ![]() NS 349/7.51.80/9.07.00 |
||
Låter ju trevligt, sitter själv på en 2mbps ADSL lina från Telia, är det någon som vet om det räcker för att hosta ett STCC lir eller kräver det mer bandbredd att hosta framför att joina? (borde väl vara så?)
Man kanske kunde börja med att köra ett par gånger i veckan på kvällstid? Själv passar det bättre ju senare det är då jag har familj som måste tas om hand innan och så vidare.. Förslag på lite mer konkret upplägg ?? _________________ ![]() NS 349/7.51.80/9.07.00 |
||
Jag är inte newbie, men jag kommer oftast i senare delen av starfältet ändå. Visst, jag kör ockås av för ofta och är för snäll när andra vill om, men det är väl så man lär sig!
Var inte blyg, ställ upp i de rejs som rejsa anordnar. Det kommer att gå bättre och bättre och vad jag märkt, är det inta snobbar som håller till här. Och du får gärna köra om mig eller tampas med mig. Kom igen nu!!! _________________ Ainis Noritis |
||
här borde jag med kvala in lätt
![]() jag har bredbandsbolaget 20mbit in och 2-3mbit ut.men hur man gör en liga etc,etc har jag ingen aning om men det går väll lära sig. har med familj så på kvällkvisten vore bra om man kunde köra. 20-21,00 nån gång. eller senare. och till Johan Sjöström tack för en mycket bra idé. _________________ Mikael Folke |
||
Bra ide!
![]() Men ni ska veta att alla är långt ifrån några proffs när vi kör i ligan. Det brukar vara ett stort spann på varvtiderna. Men om ni känner att ni vill köra lite online med varandra innan så är det så ni ska göra! _________________ May the Downforce be with you Team Swedish Racing Mates |
||
Re:
Ge tusan i och sälj det och haka på här det blir ju trevligt! Du har kapaciteten, att starta ett rejs är en baggis, istället för joina så hosta och ställ regler enligt vad vi kommer överens om. Hoppas såklart vi kunde bli ett gäng, trevligt att fler lever i min värld ; ) Jag kan oxå tänka mig 21.00 eller gärna ännu senare men är flexibel från och med 21 iallafall.. _________________ ![]() NS 349/7.51.80/9.07.00 |
||
Re:
Yes, M3 E30 the one and only ![]() BTW jag kör på 24 mb/s trådlöst, kommer jag lagga? ![]() och tider som passar mig är: sena kvällar (allt från 19:00 - 00:00) _________________ Emil Andersson BMW |
||
Låter intressant
måste bara installera STCC online då ja slängder in d som offline nu hehe men nog satan kommer man långt bak.. Ofta man gör sina småmisstag o själv alltid anser att min bil släpper i bakvagnen mkt mer än vad alla andras bilar gör när ja kör bla LFS online :P just say when and where, I'll be there ![]() _________________ /Niklas Rydh Mazda 3 MPS -2007 ~ 310hk ~ 500nm Västerås |
||
om EN av er kan tänka sig att vara admin för ligan (hela ligan) så skulle ni kunna få låna mig dedikerade Raceserver. PMa mig isåfall. Dock får vi se lite så att det inte krockar med några ligarejs.
_________________ May the Downforce be with you Team Swedish Racing Mates |
||
känner precis samma sak. för långsam å lite för dålig kontroll för att alltid undvika påkörningar.
så mao e ja gärna med kör. å dom lite äldre bilarna tycker ja också e kanon. kan även tänka mig bilarna från 76. _________________ per nilsson BMW M3 97 mazda mx5 93le (TURBO) |
||
Re:
Hur funkar d o va host o köra själv? vet inte om de drar mkt kraft o köra d på samma dator.. annars kulle ja ju kunna stå som för server för de mesta.. sitter på 100ner/10 upp lina av BBB här så ![]() ![]() ![]() _________________ /Niklas Rydh Mazda 3 MPS -2007 ~ 310hk ~ 500nm Västerås |
||
Niklas erbjudande låter lovande, har pm:at och väntar in lite svar. Finns det en dedikerad rejsa server behöver ingen offra sin hemmadator med allt vad det innebär (mycket eller lite)
.... ![]() _________________ ![]() NS 349/7.51.80/9.07.00 |
||
Re:
Du har precis fått svar! ![]() _________________ May the Downforce be with you Team Swedish Racing Mates |
||
![]() |
Racingsimulatorer
![]() |
1, 2, 3 ... 12, 13, 14 >> 31058 besök totalt |