Allt Nytt | Kalender | Racerbanor | Arrangörer | Forum | Varvtider/Loggar |
![]() |
Racingsimulatorer
![]() |
1, 2, 3, 4 >> 13646 besök totalt |
|
||
Re:
Det blev väl dyrt men ibland måste man skämma bort sig själv. Min gamla ratt är en Microsoft Sidewinder. Haft den i åtta år och den fungerar förträffligt men den känns sunkig och pedalerna är inge vidare. Habegäret tog över när jag såg första bilden på GT3-ratten med clubsport-pedalerna. Ja just det. Din fråga! Paketet ihop med frakt betingade ett *svälj* ca 3800kr stort hål i min plånbok. Jag kommer med en recensio när paketet levereras. Förhoppningsvis i mars. /Henrik _________________ Henrik Hård Drömmer om ett sevenprojekt. |
||
Hittade den här jämförelsen mellan G25 och 911 ratten http://www.youtube.com/watch?v=-dWjL
den är grym! |
||
_________________ May the Downforce be with you Team Swedish Racing Mates |
||
Suget blev för stort även för mig, beställde nyss en RS ratt samt clubsport pedaler.
Ska bli riktigt kul och testa när den dyker upp, har bara haft en thrustmaster av äldre modell tidigare. Uppbytet måste vara enormt! ![]() _________________ Tobias Hilmersson 944 S2 "Murphy", 968CS ![]() |
||
gräver ni lite så har jag en recension här någonstans på deras gamla 911 turbo ratt. Det är samma innanmäte så force feedbacken och känslan (förutom det nya rattgreppet möjligen) är detsamma.
Jag minns hur jag ojade mig över den kassa växelkursen när jag förbokade. Van vid runt 6 men då låg dollarn på 7. Men nu ligger den på 8,3 och verkar bara stiga så det är rätt jobbigt köpa saker utomlands för tillfället. Som sagt supernöjd med min 911 turbo ratt. Det enda som man riktigt velat åtgärda är pedalerna och det verkar de ju ha gjort med RS ratten. riktiga paddlar dessutom och betydligt mer racing stuk på ratten är väl det som gjorde att man inte kunde stå emot ![]() Har faktiskt två stycken RS på väg. Då jag beta testade deras gamla 911 turbo ratt så får man testa lite och efter att a dissekerat ratten och satt ihop den igen så fick jag av någon mysko anledning ingen ström. Så blir RMA och utbyte mot denna då. Förhoppningsvis är pedalerna så bra man kan sälja CST pedalerna då går man med vinst ![]() _________________ Pär Öqvist |
||
Re:
Finns här på rejsa har jag för mig. "Seek and you will find" |
||
insidesimracing har en ypperlig recension av Carrera ratten och också en preview på clubsport pedalerna. Minns inte om de har recenserat gamla 911 Turbo ratten också tidigare? Innanmätet är detsamma så force feedbacken och känslan torde va rätt så lik även om det kan hända de tweakar en del givetvis.
http://insidesimracing.tv/ Kan va värt notera gällande PS 3 kompabilitet att de inte lovar full support med RS ratten av någon anledning. Ska fungera med GT 5 dock. Senaste på bloggen är slutet av mars för de som har tur och kommer med i första batchen. Sedan tja snåla inte köp till shifters roligare än paddlar ![]() _________________ Pär Öqvist |
||
Nu har ClubSport-pedalerna börjat tillverkas: http://www.911wheel.de/?q=node/1855
_________________ May the Downforce be with you Team Swedish Racing Mates |
||
Nej, f-n... Jag får hålla mig borta från denna tråden, annars kommer det bara att sluta med att jag bränner en massa pengar...!
![]() _________________ David Olofson olofson.net Banredskap: Westfield V6 - 2014: Nya däck, ny motor, ny låda! Följebil: BMW 530i E61 M |
||
Re:
Läsk! ![]() ![]() _________________ May the Downforce be with you Team Swedish Racing Mates |
||
![]() ![]() Ja, det ser ju rejält och fint ut, det där... Och justerbart också, verkar det som. Jag hade ju inte haft något emot om man kunde få samma "geometri" som i den riktiga bilen, så att man slipper köra helt olika häl-tå-tekniker... ![]() _________________ David Olofson olofson.net Banredskap: Westfield V6 - 2014: Nya däck, ny motor, ny låda! Följebil: BMW 530i E61 M |
||
Snacka om att Fanatec ger mig huvudvärk. Vad skall jag nu göra med mina BRD och min gamla DFP?
Vill ha faktorn är massiv, speciellt eftersom jag har en PS3 också... |
||
hehe Jag vet, man kan få huvudvärk av mindre än Fanatec.
Jag deras pedaler är väldigt justerbara. Dels så är fjädrarna bakom justerbara men också plattorna på pedalerna kan justeras om man vill ha den närmare eller längre bort från varandra. Det som jag gillar med dessa är också att kopplingen och gasen inte har pottar som kan gå sönder. DEt är en annan teknik med ej utslitbara delar. Jag hade väl helst velat haft sådana även på bromsen men man kan väl inte få allt. De skriver så här: Contactless magnetic sensors for gas and clutch with unlimited lifetime _________________ May the Downforce be with you Team Swedish Racing Mates |
||
Just köpt en 360 är det lite lockande att skaffa turbo S ratten i stället... Väntetid till juli är inte så lockande och jag vill helst ha en version utan wireless.
Skaffar nog denna och ber till gudarna att fanatec släpper en budget ratt innan Forza 3 där man kan plugga in club sport pedalerna ![]() Kul att du har en PS 3 Hans då får vi köra i kapp lite när GT 5 släpps... Har tyvärr inte hittat något racing lir till PS 3 annat än midnight club LA jag är sugen på att köra ännu... Prologuen var ett riktigt sömnpiller ![]() _________________ Pär Öqvist |
||
![]() |
Racingsimulatorer
![]() |
1, 2, 3, 4 >> 13646 besök totalt |