Allt Nytt | Kalender | Racerbanor | Arrangörer | Forum | Varvtider/Loggar |
![]() |
Racingsimulatorer
![]() |
1, 2, 3, 4 >> 5794 besök totalt |
Race of Champions - Mikko Memorial, 31/3 kl 19-22
Då var det dags för den stora finalen med top5-förarna i respektive pool. 10 stycken förare som tävlar om vem som är bäst! En bana - tre bilar... Varför jag sköt på det hela var för att jag hade en kille som hjälpte mig att konvertera Darnes Gotland Ring till GTREvo. Tänkte att det vore kul när vi kört svenska banor i ligan. MEN det sket sig tyvärr. ![]() Så vi kör på Zandvoort-banan som det var sagt från början. Vi kör på denna eftersom det är en orginalbana samt att det är en bana som har det mesta. Den är helt enkelt riktigt kul att köra på. Vilka tre bilar kör vi med? * Mini * Formula BMW * Camaron Det kommer att vara tre rejs efter varandra så vi kommer att hålla på ett tag. Rejsen kommer att vara sprintrejs UTAN depåstopp. Rejsen kommer att hålla på i 20 minuter. Vilken dag kör ni? Tisdagen den 31 mars Reservdag om det visar sig att fler än 4 pers inte kan vara med är: söndag 5 april Namn: ROC - rejsa.nu Lösen: sprint Bilar: Mini, Formula BMW och Camaro Bana: Zandvoort Väder: Changeble Race: 20 min Vilka tider kör vi då? Eftersom det är så många rejs vi ska köra måste vi börja kl 19.00. Rejs 1: 19.00 - 19.20 Practice 19.20 - 19.30 Kval, Superpole (stängt) 19.30 - 19.40 Warmup (stängt) 19.40 - 20.00 Race Rejs 2: 20.00 - 20.20 Practice 20.20 - 20.30 Kval, Superpole (stängt) 20.30 - 20.40 Warmup (stängt) 20.40 - 21.00 Race Rejs 3: 21.00 - 21.20 Practice 21.20 - 21.30 Kval, Superpole (stängt) 21.30 - 21.40 Warmup (stängt) 21.40 - 22.00 Race Hur gör vi med poäng odylikt? Vi kör på samma som i ligan, dvs: 1:a plats.......10 p 2:a plats.......9 p 3:e plats.......8 p 4:e plats.......7 p 5:e plats.......6 p 6:e plats.......5 p 7:e plats.......4 p 8:e plats.......3 p 9:e plats.......2 p 10:e plats.....1 p Sen räknar vi ihop poängen efter alla tre rejsen och den med högst poäng är the Champ! ![]() Vilka fler regler kör vi med då? * Vi skippar vikterna * Gentlemmannarejsing kör vi med! Råkar ni putta av någon eller gena kraftigt släpper ni av på gasen och släpper förbi den som ni puttat av. * Jag kommer inte heller dela ut några varningar och gula kort. Men kört ok iallafall, please! Ingen småputtande och sånt skit när ni ska om! * Vill ni lösa mer så läs på om de regler som vi kört med i ligan. Jag kommer att sätta upp en server med Zandvoort och dessa tre bilar. Så när det första rejset är över hoppar ni ut och byter sen snabbt till ny bil. Det är 20 min träning så ni får inte söla för mkt. ![]() Frågor??? _________________ May the Downforce be with you Team Swedish Racing Mates |
||
Glömde att skriva vilka som är med i denna stora final:
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() Pool1: Hompe Torbjörn Lennartsson Christ0ffer mike77 Ronnback Pool2: Robin Johansson Kenth Karlén oskar Jonsson Mattias Stahre Linus Pettersson Reserver i bägge pooler om det skulle vara så att någon är sjuk eller av annan anledning inte kan vara med är: Daniel Bäck i Pool1 och Johnny Larsson i Pool2. _________________ May the Downforce be with you Team Swedish Racing Mates |
||
|
||
|
||
Körde lite träning med Formula BMW'n och Camaron.
Med Formulan kom jag runt banan men Camaron kan jag ej hantera. Jag körde en halvtimme sen gav jag upp > ![]() 2,04 ![]() ![]() ![]() ![]() _________________ Kent Karlén Blue Flag Racing team SSR TCC Div1 - Säsong 1 - 5:a RD TCC mini 2007 - 10:a RD WTCC08 - Team med Mikael Larsson - 3:a |
||
Re:
Tror ej att det kommer ske, men replayfilerna kommer kunna får via Messenger eller annat sätt. Jag tänker försöka vara spectator så jag kommer ha replayfiler, dessutom finns dom från servern! Det ska bli spännande! |
||
Man kan ju antingen Stream loppet eller använda ett program som heter LiveView som visar data från loppet i realtid, som tex ställning, varvtider etc.
Kruxet är att jag kan för lite om datorer för att fixa detta. ![]() Men hur man får till webbservern och förflyttningen av data däremellan vette fanken hur man gör... _________________ May the Downforce be with you Team Swedish Racing Mates |
||
Testade snabbt med mini & camaron, camaron var skit köra tyckte jag.
Hade föredragit porsche eller ferarri istället, men får försöka lära mig köra jänken ![]() _________________ mikael englund |
||
Re:
? Kolliderar ROC 31/3 19.00 med en STCC-ligas tävlingsrejs? För mig vore det inte ett svårt val att välja vilket att vara med i! Kanske kan datumet för ROC ändras en andra gång, eller tills alla är nöjda med datumet? Vi vill gärna se dig i ROC! |
||
_________________ Roland Johansson [SRM]Rolle www.racingmates.se Missa inte SRMs Tisdagsrejs varje tisdag Probably the friendliest team in the world |
||
Rolle: Ja, jag gick in i SRM-kalendern och kollade men det stod inget om något Tisdagsrejs den 31/3 så jag trodde ni hade nåt uppehåll eller så.
![]() _________________ May the Downforce be with you Team Swedish Racing Mates |
||
ok, jag brukar bara lägga in ett rejs i taget, så det inte blir rörigt...
får väl kolla om vi har nån alternativ server eller göra ett uppehåll då.... ![]() _________________ Roland Johansson [SRM]Rolle www.racingmates.se Missa inte SRMs Tisdagsrejs varje tisdag Probably the friendliest team in the world |
||
![]() |
Racingsimulatorer
![]() |
1, 2, 3, 4 >> 5794 besök totalt |