Tack till alla våra trogna sponsorer som stöttar och håller Rejsa rullande
Allmänt banåkaforum
BMW Cup regler 2010, länk till reglementet sid 14 i tråden.
1, 2, 3 ... 12, 13, 14   >>
7 besök senaste veckan (40474 totalt)
Exit

Här sen Maj 2008

Trådstartare

Hej, tänkte med denna tråd se om vi kan få till en kreativ och positiv dialog avseende kommande reglemente för BMW Cup.

Sen vill jag oxå passa på att få gehör för mitt önskemål att kunna köra en e36 328i i klass modifierad? Vill i så fall modifiera den med annat insug och annat grenrör/avgas samt chip/mappning av orginalbox för att kunna ha lite att sätta emot S14-ligan..
Önskar även att däcksbredden tillåts upp till 225 i stället för dagens 205 samt att även bromsar tillåts i större versioner t ex max 330 mm..

Då modifierad är den klass med minst deltagare så borde det väl ligga i reglementsgruppens intresse att kunna öka på möjliga bilar även i modiiferad klassen så att inte alla snart åker standardklassen??

Känns lite som att dagens reglemente är ett rent e30 reglemente inom klass modifierad..

obs, har ingen bil ännu men har vilda planer

M v h

// Johan
Citera
ANTEROW
Skellefteå
Här sen Okt 2004

Är det inte bara jag som kör S14? original insug och grenrör skall det vara, 195hk. Inte mycket att sätta emot toppbilarna där inte kan jag lova. Hursom så måste nåt göras med reglementet avsende modifierat klassen annars är det nog bara de E30 som redan är byggda som kommer figurera där. Eller?

Flesh
Nyköping
Här sen Mar 2004

Re:

ANTEROW skrev:
Är det inte bara jag som kör S14? original insug och grenrör skall det vara, 195hk. Inte mycket att sätta emot toppbilarna där inte kan jag lova. Hursom så måste nåt göras med reglementet avsende modifierat klassen annars är det nog bara de E30 som redan är byggda som kommer figurera där. Eller?

Jo det är bara du som kör en s14 på 2,3l, Vi kör en m42 2l maskin.... Och de flesta andra kör sexor på 2,5l.

Citat:
Hej, tänkt med denna tråd se om jag kan få gehör för mitt önskemål att kunna köra en e36 328i i klass modifierad? Vill i så fall modifiera den med annat insug och annat grenrör/avgas samt chip/mappning av orginalbox för att kunna ha lite att sätta emot S14-ligan..
Önskar även att däcksbredden tillåts upp till 225 i stället för dagens 205 samt att även bromsar tillåts i större versioner t ex max 328 eller 330 mm..

Då modifierad är den klass med minst deltagare så borde det väl ligga i reglementsgruppens intresse att kunna öka på möjliga bilar även i modiiferad klassen så att inte alla snart åker standardklassen??

Känns lite som att dagens reglemente är ett rent e30 reglemente inom klass modifierad..

Visst kanske du skulle få köra en 328 i modifierad, men knappast med de modifieringar som du nämner, hur ska då en 2l maskin eller en helt standard s14 på 2,3l kunna mäta sig?
och skulle däcksbrädden eller bromsar ändras så blir det ju lika för alla bilar i klassen, inte specifikt för en bilsort.

Sen tror jag inte reglementsgruppen kommer uttrycka sig här utan du får skicka i ett förslag till dem som de får behandla och sedan godkänna eller inte.

Citera
Exit

Här sen Maj 2008

Trådstartare
Re:

Flesh skrev:
ANTEROW skrev:

Jo det är bara du som kör en s14 på 2,3l, Vi kör en m42 2l maskin.... Och de flesta andra kör sexor på 2,5l.

Citat:
Hej, tänkt med denna tråd se om jag kan få gehör för mitt önskemål att kunna köra en e36 328i i klass modifierad? Vill i så fall modifiera den med annat insug och annat grenrör/avgas samt chip/mappning av orginalbox för att kunna ha lite att sätta emot S14-ligan..
Önskar även att däcksbredden tillåts upp till 225 i stället för dagens 205 samt att även bromsar tillåts i större versioner t ex max 328 eller 330 mm..

Visst kanske du skulle få köra en 328 i modifierad, men knappast med de modifieringar som du nämner, hur ska då en 2l maskin eller en helt standard s14 på 2,3l kunna mäta sig?
och skulle däcksbrädden eller bromsar ändras så blir det ju lika för alla bilar i klassen, inte specifikt för en bilsort.

Sen tror jag inte reglementsgruppen kommer uttrycka sig här utan du får skicka i ett förslag till dem som de får behandla och sedan godkänna eller inte.

Absolut, jag vet att jag ska kontakta reglementsgruppen, vill bara få lite synpunkter och feedback från andra först..
Klart däcksbredd och bromsar skulle gälla hela klassen och inte en enstaka bilmodell.. Ser bara att modifierat klassen måste utvecklas lite för att inte stanna upp helt, titta på utvecklingen och omsättningen på deltagare i standard.. vore ju kul om samma utveckling och ökning av bilar o förare gällde även modifieratklassen.. Vad vore en "lagom" grad av modifiering av en S52B28 (328) för att matcha dagens bilar med upp till 250 hk rätta mig om jag har fel?
Tror att de modifieringar jag föreslår skulle ge ca 210-220 hk och det är väl i paritet med de bilar som går i modifierad idag?? Sen blir ju en e36:a tyngre än en e30 oxå..

// Johan
Citera
Michael Bäck
Sverige
Här sen Aug 2003

Re:

Sunk skrev:
Flesh skrev:
ANTEROW skrev:

Citat:

Absolut, jag vet att jag ska kontakta reglementsgruppen, vill bara få lite synpunkter och feedback från andra först..
Klart däcksbredd och bromsar skulle gälla hela klassen och inte en enstaka bilmodell.. Ser bara att modifierat klassen måste utvecklas lite för att inte stanna upp helt, titta på utvecklingen och omsättningen på deltagare i standard.. vore ju kul om samma utveckling och ökning av bilar o förare gällde även modifieratklassen.. Vad vore en "lagom" grad av modifiering av en S52B28 (328) för att matcha dagens bilar med upp till 250 hk rätta mig om jag har fel? Tror att de modifieringar jag föreslår skulle ge ca 210-220 hk och det är väl i paritet med de bilar som går i modifierad idag?? Sen blir ju en e36:a tyngre än en e30 oxå..

// Johan

Jag anser precis som du johan att när det gäller 4-ventils maskiner på mer än 2L i modefierat så är
inte reglementet rättvist. Då dessa ska vara i orginalskick & ger kanske med lite tur 200hk. Mao
inte en chans att ha nått att sätta emot en trimmad 2,5L 2 ventil eller en 2L 4 ventil som båda
dessa går att plocka ut uppemot 250 hk. Tycker även att seglementet i mod rörande S14 är orättvist
du har inte en chans med en sån motor.

Det syns ju på mod klassen då det är lätt att räkna dom som åker 4-ventilat över 2L.

Jag tycker det vore i klassens intresse precis som du är inne på att få ner kostnader.
En enkel formel här är att tillåta t.ex M52B28 (328 motorn) med följande förändringar

Byta av insug till ett orginalinsug från annan bmw modell (för att få lite bättre effekt)
Byte av grenrör till ett orginalgrenrör från annan bmw modell (För att få lite bättre effekt)
Byte av svänghjul till orginal från annan bmw modell (för att hitta vettiga kopplingar som håller för banåka)

Motorn ovan lämnar ca 220 hk med nämnda ändringar & skulle ha lite bättre chans att slåss om vinsten
dom som väljer att trimma kommer givetvis att kunna plocka ut mer effekt men det blir i alla fall
jämnare & fler har chansen att åka utan att motorn kostar 50K .

Jag vill dock tillåta motorerna generellt i klassen.

Att sänka kostnaderna för klassen kommer ju att göra att den lockar fler.

Har redan lämnat mina åsikter i ärendet till relementesgruppen

BMW 328is -84 BmwCup #50

Citera
Exit

Här sen Maj 2008

Trådstartare
Re:

Michael Bäck skrev:
Sunk skrev:
Flesh skrev:
ANTEROW skrev:

Citat:

Klart däcksbredd och bromsar skulle gälla hela klassen och inte en enstaka bilmodell.. Ser bara att modifierat klassen måste utvecklas lite för att inte stanna upp helt, titta på utvecklingen och omsättningen på deltagare i standard.. vore ju kul om samma utveckling och ökning av bilar o förare gällde även modifieratklassen.. Vad vore en "lagom" grad av modifiering av en S52B28 (328) för att matcha dagens bilar med upp till 250 hk rätta mig om jag har fel? Tror att de modifieringar jag föreslår skulle ge ca 210-220 hk och det är väl i paritet med de bilar som går i modifierad idag?? Sen blir ju en e36:a tyngre än en e30 oxå..

// Johan

Jag anser precis som du johan att när det gäller 4-ventils maskiner på mer än 2L i modefierat så är
inte reglementet rättvist. Då dessa ska vara i orginalskick & ger kanske med lite tur 200hk. Mao
inte en chans att ha nått att sätta emot en trimmad 2,5L 2 ventil eller en 2L 4 ventil som båda
dessa går att plocka ut uppemot 250 hk. Tycker även att seglementet i mod rörande S14 är orättvist
du har inte en chans med en sån motor.

Det syns ju på mod klassen då det är lätt att räkna dom som åker 4-ventilat över 2L.

Jag tycker det vore i klassens intresse precis som du är inne på att få ner kostnader.
En enkel formel här är att tillåta t.ex M52B28 (328 motorn) med följande förändringar

Byta av insug till ett orginalinsug från annan bmw modell (för att få lite bättre effekt)
Byte av grenrör till ett orginalgrenrör från annan bmw modell (För att få lite bättre effekt)
Byte av svänghjul till orginal från annan bmw modell (för att hitta vettiga kopplingar som håller för banåka)

Motorn ovan lämnar ca 220 hk med nämnda ändringar & skulle ha lite bättre chans att slåss om vinsten
dom som väljer att trimma kommer givetvis att kunna plocka ut mer effekt men det blir i alla fall
jämnare & fler har chansen att åka utan att motorn kostar 50K .

Jag vill dock tillåta motorerna generellt i klassen.

Har redan lämnat mina åsikter i ärendet till relementesgruppen

Kanon thumbs up
Hur gör jag för att bäst stödja detta förslag till reglementsgruppen??

//
Citera
Patrik Skoog

Här sen Apr 2005

Re:

Sunk skrev:
//

Hej Johan,
Som du antagligen förstår så kommer reglementsgruppen inte diskutera eller kommentera några förslag i öppna forum. Däremot så är vi alltid intresserade av att få email från BMW SC medlemmar med ideer och förslag om hur reglementet kan utformas.

Vi är väl medvetna om de flesta utmaningarna i de olika klasserna, men tveka för den sakens skull inte att maila oss. Kontaktinfo finns här: http://www.bmwsc.com/website1/1.0.1.0/91/1/index.php

Det behövs ingen namninsamling eller röstning på rejsa.nu eller liknande forum för hur många som vill åka trimmade M52B28 i modifierad klassen utan det räcker gott med dina ideer nedskrivna i ett mail till oss

Vill du diskutera rena modifierat frågor så är det Johan som har "huvudansvaret" för den delen. Han svarar allt som oftast per telefon.

Nyköping
Här sen Jun 2005

Re:

Åsikter från somliga skrev:

Jag blir väldigt trött på alla "förståsigpåare" som inte riktigt har alla fakta, men ändå har åsikter
om klassen. Inget ont om dig Micke, för det finns folk högre upp som "åxå tycker" utan att ha fakta.

Vi behöver inte "hymmla" då vi vet att det är vår bil dom flesta åsikter gäller då vi är dom enda som åker två liters fyra. Vi har till och med hört att "sådana där bilar borde förbjudas, dom är för dyra"

Då jag sitter på alla fakta i ämnet, så kan jag garantera att vår bil är nog en av dom billigaste som
går i cupen. Allt är hemma snickrat och det annser jag är en av fördelarna med Modf klassen, det finns
plats för "Åsanisse andan" och att utveckla egna ideer.

Föresten så är ju redan ettserie modellen med tre liters motor ok att åka i modif, vad kostar inte en sån att bygga eller köpa

Facebook/Stålheim Motorsport
BMW 700 Sport Coupé - 60
M3 E36 Modsport I #57, BMW cup #7
Citera
Michael Bäck
Sverige
Här sen Aug 2003

Re:

Rolfson skrev:
Åsikter från somliga skrev:

Jag blir väldigt trött på alla "förståsigpåare" som inte riktigt har alla fakta, men ändå har åsikter
om klassen. Inget ont om dig Micke, för det finns folk högre upp som "åxå tycker" utan att ha fakta.

Vi behöver inte "hymmla" då vi vet att det är vår bil dom flesta åsikter gäller då vi är dom enda som åker två liters fyra. Vi har till och med hört att "sådana där bilar borde förbjudas, dom är för dyra"

Då jag sitter på alla fakta i ämnet, så kan jag garantera att vår bil är nog en av dom billigaste som
går i cupen. Allt är hemma snickrat och det annser jag är en av fördelarna med Modf klassen, det finns
plats för "Åsanisse andan" och att utveckla egna ideer.

Föresten så är ju redan ettserie modellen med tre liters motor ok att åka i modif, vad kostar inte en sån att bygga eller köpa

Vill man trimma få får man givetvis göra det hur mycket man vill.

Jag tycker bara steget från orginalmotorerna upp till de som vill åka trimmat är för stor som reglementet ser ut idag.

Varför skulle man förbjuda nått som för dyrt det är väl upp till var & en att trimma så mycket man vill inom reglementets gränser.
Uppåt i kostnad är det ju upp till den som bygger bilen hur mycket han vill lägga ut

Det som ja ville få fram är att man med en hyfsat std motor ska kunna vara med & åka
visst skiljer det effekt till dom som trimmar sina motorer, men som det är idag är
avståndet för stort & det syns i klassen för hur många kör std 4-ventilat på 2,5L

Sen kan man ju givetvis fråga sig av alla fakta i fallet är

BMW 328is -84 BmwCup #50

Citera
Exit

Här sen Maj 2008

Trådstartare
Re:

Patrik Skoog skrev:
Sunk skrev:
//

Hej Johan,
Som du antagligen förstår så kommer reglementsgruppen inte diskutera eller kommentera några förslag i öppna forum. Däremot så är vi alltid intresserade av att få email från BMW SC medlemmar med ideer och förslag om hur reglementet kan utformas.

Vi är väl medvetna om de flesta utmaningarna i de olika klasserna, men tveka för den sakens skull inte att maila oss. Kontaktinfo finns här: http://www.bmwsc.com/website1/1.0.1.0/91/1/index.php

Det behövs ingen namninsamling eller röstning på rejsa.nu eller liknande forum för hur många som vill åka trimmade M52B28 i modifierad klassen utan det räcker gott med dina ideer nedskrivna i ett mail till oss

Vill du diskutera rena modifierat frågor så är det Johan som har "huvudansvaret" för den delen. Han svarar allt som oftast per telefon.

Hej, det är då märkligt vad folk skall tolka in vad man egentligen menar och egentligen vill.. Jag förväntar mig inte någon respons från reglementsgruppen, jag förväntar mig inte en namninsamling eller någon röstning.. jag luftar en fråga helt i enlighet med BMW SC's avsikt med att ha öppna forum som t ex Rejsa.. ska man då inte få kalla till diskussion och överläggning, funderingar och lära av andras åsikter?? Den dagen jag har torrt på fötterna, är påläst och vet 100% var jag står i frågan så kommer jag självklart gå "rätt" väg.. Därav frågan vad som är "rätt" väg.. kanske uselt formulerat av mig, i så fall ber jag ödmjukast om ursäkt

Det är inte heller någon avsikt att hänga ut någon enskild bil eller ett enskilt team utan inom BMW SC måste vi hålla ribban högt och tillåta öppna diskussioner, som ibland kan leda till något bra och som i bland bara är BS.

Det är dock intressant att en 1 serie är tillåten med 3-liters motor, i alla föreningar finns det en princip som är gällande och det är "lika principen", och tillåts en 3-liters bil så borde alla tillåtas.. eller har jag fel?? Hoppas det i detta ärende för i så fall skulle väl e36 m3 3,0 oxå vara tillåten under samma premisser och då ska jag inte hävda att klassen är i behov av utveckling om så pass kaxiga bilar är tillåtna indirekt.. Å då räcker ju inte mina funderingar på en 328 endast modifierad med andning särskilt långt..
(obs! ironi!!)

Seså, öppna nu upp för en trevlig diskussion om hur det skulle kunna vara, tankar och idéer.. precis som det skall vara på ett öppet och positivt forum!!

Å alla som känner sig klämda, utpekade, påhoppade osv.. Ni är i fel tråd, här finns ingen illvilja bara en önskan att lära mera genom diskussion och genom andras kunnande (och även icke-kunnande)..

// Johan
Citera
Måns Ulveståhl
Stockholm
Här sen Jul 2004

En svår sak för en reglementsgrupp måste vara att hantera önskemål från alla som vill ha just sin bil maximerad för en viss klass.
Ännu värre är alla vilda planer då ingen vild plan är den andra lik

Av allt detta ska sedan ett hyfsat rättvist reglemente skrivas som gäller för vad som finns i backspegeln (02, E21, E30...), i förarstolen just nu (E36, E46...), samt vad som är dolt i krönet framför (E87,E90...).
BMW har inte direkt samlat på sig en liten modellflora, eller för den delen motorflora, under åren som gått.
Desssutom finns det också önskemål att BMW Cup fortsätter vara en tävlingsserie för glada BMW-entusiaster där möjligheten till seger inte ska hänga på storleken på spargrisen.
Inget lätt jobb att få ihop allt det på en bit papper som ska locka både gamla, nuvarande, samt nya potentiella cupförare. Oavsett tjocklek på spargrisen.

Det finns ju en nyvald och enligt djungletrumman även motiverad reglementsgrupp som är redo att ta hand om detta svåra arbete.
Visionen finns så då är det säkert bara den "lätta" uppgiften att få ned allt på papper också
Givetvis efter mycket kommunikation med cupförarna och till allas belåtenhet

Det ska bli spännande att få ta del av resultatet när det väl är klart även om man förnärvarande råkar befinna sig på åskådarläktaren bland gatbilarna

Då denna tråd verkar främja personligt önskemål om BMW Cup så passar jag på att lämna mitt bidrag:
Begränsa allt till tvärställda fyror på 1,6 L och framhjulsdrift.
Krav på monterad stereo och AC.
Förbjud kolfiberfolie.
Äsch, det borde gälla gatbilarna också!

Göteborg
Här sen Mar 2003

Kul att många intresserar sig för klass modifierad.
Precis som Patrik skrev här ovan håller reglementsgruppen på att kika över reglementet för att de flesta bilmodeller i BMWs modellprogram ska passa hyggligt in i en klass med liknande bilar. Svårigheten ligger i att äldre bilar är lättare men har sämre väghållning och klenare motorer jämfört med nyare modeller. Att hitta ett recept så dessa vitt skilda bilar fortfarande kan åka backspegel mot backspegel genom Parisern på Mantorp är verkligen inte lätt...
Sedan måste man ha förståelse för att oavsett hur man vrider och vänder på det så kommer troligtvis någon bilmodell att vara "perfekt" för klassen, alla kan inte vara det hur gärna vi än vill det.

Under 2009 tilläts Sven Berg köra på dispens med sin 130i i modifierat för att se hur den presterar gentemot de övriga i klassen. Den bilen är väldigt standard vad det gäller hjulupphängningen men med rätt förare går den i princip exakt lika fort som de snabbaste i klassen runt t.ex Mantorp.
Jag tänker inte gå in på detaljer, men vi tänker verkligen inte blunda för alla potentiella BMW Cup-ekipage i form av BMWs storsäljare med 2,5 till 3-litersmotorer som rullar bland gatbilarna. De har ju faktiskt ingen klass att köra i idag! om det sedan kommer någon form av vikt/effekt-koefficient även i Modifierad låter jag vara osagt.

Diskutera gärna vidare i tråden. Vill ni lyfta något direkt till mig finns jag på 070-655 84 42 eller johan.samson(at)firstengineering.se

NS: 38 varv
Citera
ButterflyRacing
Forshaga
Här sen Dec 2002

Vi har inte betalat medlemsavgiften än.....men det byggs bilar i Värmland (e30) som förhoppningsvis ska klassa in i Modifierad.
Jag har även tittat på Standard....men det ligger inte i min natur att inte bygga om.
Jag har läst det gamla regementet ett tag....och sett problematiken.
Våra bilar skulle köras med m50b25.....men nu är jag osäker.

Jag tvivlar inte en sekund på att reglementsgruppen har på fötterna, så jag vill inte påverka detta åt något håll.
Men detta är fortfarande en intresant diskusion att föra med nytilltänkta och gamla deltagare.

Är det någon som åker m50b20 i klassen ?

Bil: BMW e36R TimeAttack
https://rejsa.nu/forum/viewtopic.php?t=49630&postdays=0&postorder=asc&start=462
Citera
Johan Samson
Göteborg
Här sen Mar 2003

Re:

ButterflyRacing skrev:

I dagsläget, nej!
Håll ut till årsskiftet så ska nya reglementet kunna lusläsas.

Citera
ButterflyRacing
Forshaga
Här sen Dec 2002

Re:

Samson skrev:
ButterflyRacing skrev:

I dagsläget, nej!
Håll ut till årsskiftet så ska nya reglementet kunna lusläsas.

Väntar med spänning.

Vi skulle ha varit och tittat på några race i år, så vi kunde se vad det åks med.....men det blev inte så.

Är det någon som verkligen optimerat en 2,5 eller 2,8 e36 för modifierad ?

Ska man kunna mäta sig med e30, som nästan är optimerad från fabrik.....så får man väl lägga en del jobb.

Ett sätt att jämna ut det mellan lätta och tunga bilar är ett däck-brädds reglemente som RoadSport har.
(vi ska inte gå in på varför det inte funkar i just roadsport, då det inte kan bli samma problem i BMW-cup)
Men tanken är inte så dum.

Bil: BMW e36R TimeAttack
https://rejsa.nu/forum/viewtopic.php?t=49630&postdays=0&postorder=asc&start=462
Citera
Flesh
Nyköping
Här sen Mar 2004

Re:

Sunk skrev:

Det är dock intressant att en 1 serie är tillåten med 3-liters motor, i alla föreningar finns det en princip som är gällande och det är "lika principen", och tillåts en 3-liters bil så borde alla tillåtas.. eller har jag fel?? Hoppas det i detta ärende för i så fall skulle väl e36 m3 3,0 oxå vara tillåten under samma premisser och då ska jag inte hävda att klassen är i behov av utveckling om så pass kaxiga bilar är tillåtna indirekt.. Å då räcker ju inte mina funderingar på en 328 endast modifierad med andning särskilt långt..
(obs! ironi!!)

// Johan

Skulle vara lika trevligt om en s14 2,9l skulle vara tillåten

Citera
Flesh
Nyköping
Här sen Mar 2004

Re:

Samson skrev:

Jag tänker inte gå in på detaljer, men vi tänker verkligen inte blunda för alla potentiella BMW Cup-ekipage i form av BMWs storsäljare med 2,5 till 3-litersmotorer som rullar bland gatbilarna. De har ju faktiskt ingen klass att köra i idag! om det sedan kommer någon form av vikt/effekt-koefficient även i Modifierad låter jag vara osagt.

receptet mot detta är alltså att lätta ännu mera och mera mos i motorn för oss med E30 och 2L

Citera
Johan Samson
Göteborg
Här sen Mar 2003

Re:

Flesh skrev:
receptet mot detta är alltså att lätta ännu mera och mera mos i motorn för oss med E30 och 2L

thumbs up Rätt tänk!

Citera
Vätterleden Racing
Jönköping
Här sen Sep 2005

oj, man missar mycket om man är offline en kväll .
Det är bra att du ventilerar frågan Johan, det är ingen lätt uppgift som den nya reglementsgruppen har fått. Men jag vet att de kommer ro detta iland. Och de behöver all input de kan få!
Att skriva ett reglemente så att alla blir nöjda är istort sett omöjligt, reggruppen måste tänka tre år framåt för att ny bilar ska passa in, samtidigt måste de tänka trettio år tillbaka för att kunna behålla äldre modeller. Medans de har allt detta att tänka på så ska de hantera hur de ska få alla dessa modeller att kunna tävla med på lika vilkor, men det är som Samson skriver, att det kommer alltid finnas en optimal bil för varje klass.

Fortsätt att hjälpa reglementsgruppen genom att maila/ringa dem. thumbs up

Här sen Apr 2005

Re:

Måns Ulveståhl skrev:
Förbjud kolfiberfolie.

men vi kanske skall se över ett vikttilägg för de som har kolfiberfolie för det verkar gå snabbt om man dekaltrimmar

Nyköping
Här sen Mar 2004

Bara av nyfikenhet, om en motortyp eller rättare sagt biltyp klassas in i modifierad, och vi nu går till yterligheter att m3 3,0 skulle klassa in. I dagens reglemente så får man ju ha vilken motor man vill?(nästan) i vilken bil man vill. Skulle det då fortfarande vara ok att stoppa i den motorn i en E30 ?
Eller ska man bara "godkänna den motorn till den bilen" osv

Hoppas ni förstår min frågeställning

Citera
Allmänt banåkaforum
1, 2, 3 ... 12, 13, 14   >>
7 besök senaste veckan (40474 totalt)
Tack till alla våra trogna sponsorer som stöttar och håller Rejsa rullande