Tack till alla våra trogna sponsorer som stöttar och håller Rejsa rullande
Racingsimulatorer
Carrera Cup Scandinavia mod
1, 2   >>
6598 besök totalt
Robin johansson
Enköping
Här sen Nov 2008

Trådstartare

nu har jag släppt min mod för gtr evo/stcc/race on hoppas ni gillar den.
säg gärna vad ni tycker

http://www.nogripracing.com/details.php?filenr=24195

Örebro
Här sen Feb 2004

Laddar för fullt men som det såg ut på bilderna så kan jag bara säga: Toksnyggt jobbat och tackar!

AxelT

Här sen Jun 2009

Förklara för mig vart jag ska lägga det... blir aldrig klok på att hålla på med custom-grejer till Race07, rörigt som få och då är jag ändå ganska van vid datorer

Tack på förhand, ser ut att vara kanonsnyggt! Cant wait!

Nacka - Saltängen
Här sen Dec 2002

Re: Carrera Cup Scandinavia mod

Robin johansson skrev:
nu har jag släppt min mod för gtr evo/stcc/race on hoppas ni gillar den.
säg gärna vad ni tycker

http://www.nogripracing.com/details.php?filenr=24195

Riktigt snyggt!! thumbs up

Några grejer bara...

Jag testade på Mantorp lite snabbt och får väldigt dålig temp i däck och bromsar. Sedan orkar de bara upp i 200km/h på rakan, de borde väl gå fortare?

.

Robin johansson
Enköping
Här sen Nov 2008

Trådstartare
dom e lite gjorde så att dom går ej så fort på rakan men lägger man sig bakom någon så får man mycket mer sug en vad man brukar få i spelet för tycker det är för lite i spelet så den går up i cirka 220 när man ligger nära någon. kunda ha gjort dom snabbare men då va jag tvungen att sänka farten i kurvorna och det är den som e frän.

prova ändra ducten till 1 och öka på camber lite så du får up värme
och mantrop e den banan bilen e sämst på prova typ karlskoga där går den fint.
kommer förmodligen up en server under dagen som kommer heta 100mbit carrera cup tror ja

Enköping
Här sen Nov 2008

Trådstartare
Re:

AxelT skrev:
Förklara för mig vart jag ska lägga det... blir aldrig klok på att hålla på med custom-grejer till Race07, rörigt som få och då är jag ändå ganska van vid datorer

ja du laddar ner moden sen så öpnnar du winraret och i den ligger det 2 mappar gamedata och uidata ta dom och lägg dom på x:\Program\Steam\steamapps\din steam profile\race 07 och då kommer det up vill du lägga i hopp tryck ja då och sen ersätt om det kommer up men tror ej det
lycka till

Här sen Jun 2009

Re:

Robin johansson skrev:
AxelT skrev:

ja du laddar ner moden sen så öpnnar du winraret och i den ligger det 2 mappar gamedata och uidata ta dom och lägg dom på x:\Program\Steam\steamapps\din steam profile\race 07 och då kommer det up vill du lägga i hopp tryck ja då och sen ersätt om det kommer up men tror ej det
lycka till

Tack, ser fram emot det här!

Här sen Jun 2009

Testat en liten stund och det känns lite konstigt i vissa avseenden. Exempelvis kom jag inte upp i mer än 200km/h mot slutet av Anderstorps raka, STCC-bilarna gör uppemot 220 där vill jag minnas, generellt verkade accelerationen bete sig lite konstigt. Sen kändes det som att bilen var helt tyngdlös.

Vet inte hur mycket du kan påverka det, men de två sakerna kändes lite mystiskt. Men i övrigt rolig mod och ett snaslöst fint ljud!

Järfälla
Här sen Okt 2009

det går ej att ladda ner banor för mig.....ska man spara lr öppna dom direkt å sen finns de inte uidata och gamemapp i winret det e konstig:(

Enköping
Här sen Nov 2008

Trådstartare
Re:

AxelT skrev:
Testat en liten stund och det känns lite konstigt i vissa avseenden. Exempelvis kom jag inte upp i mer än 200km/h mot slutet av Anderstorps raka, STCC-bilarna gör uppemot 220 där vill jag minnas, generellt verkade accelerationen bete sig lite konstigt. Sen kändes det som att bilen var helt tyngdlös.

Vet inte hur mycket du kan påverka det, men de två sakerna kändes lite mystiskt. Men i övrigt rolig mod och ett snaslöst fint ljud!

prova på typ karlskoga eller knutstorp eller falkenberg där e den perfekt enligt mig.

Degerfors
Här sen Nov 2007

Härlig mod. Tack för den Robocop Det roliga med moden är ju onlinerace. blir grymt täta och roliga race.

Här sen Jun 2009

Re:

Robin johansson skrev:
AxelT skrev:

prova på typ karlskoga eller knutstorp eller falkenberg där e den perfekt enligt mig.

Testade Knutan först, tycker fortfarande accelerationen känns lite konstig? Kanske bara är jag?

Alltså inte konstig som i... lite för bra/dålig mot verkligheten, utan det verkar som att något inte riktigt fungerar som det ska.

Enköping
Här sen Nov 2008

Trådstartare
accelerationen har jag aldrig hört någon säga något om. måste vara du som uptäker något dom andra har missat

Här sen Jun 2009

Re:

Robin johansson skrev:
accelerationen har jag aldrig hört någon säga något om. måste vara du som uptäker något dom andra har missat

Säger ju såklart inte detta för att klanka ner utan bara dela mina erfarenheter för att försöka förbättra din kanonfina mod så ta det inte som gnäll

Kan vara så att bara jag märkte det. Men att bara toppa 200 på långa rakan på Mantorp kändes lite klent för en bil med 420hk.

Enköping
Här sen Nov 2008

Trådstartare
okej tack för tipset. Om någon dag släpps en patch så den blir kanon den kommer gå cirka 265 nu det är bätre

Här sen Jun 2009

Re:

Robin johansson skrev:
okej tack för tipset. Om någon dag släpps en patch så den blir kanon den kommer gå cirka 265 nu det är bätre

Hittade du felet? om det var ett fel.

Enköping
Här sen Nov 2008

Trådstartare
ändra massor av saker så nu bla lite sämre grepp i däcken och lite mindre luft motstånd

Här sen Jun 2009

Re:

Robin johansson skrev:
ändra massor av saker så nu bla lite sämre grepp i däcken och lite mindre luft motstånd

okej, ska testa igen. Måste jag ladda ner modden på nytt?

Enköping
Här sen Nov 2008

Trådstartare
ja sen för har ej släppt den än vänta någon dag eller kanske i kväll så släpper jag den

Här sen Jun 2009

Låter kanon fint jobbat thumbs up

Enköping
Här sen Nov 2008

Trådstartare

1, 2   >>
6598 besök totalt
Tack till alla våra trogna sponsorer som stöttar och håller Rejsa rullande