Allt Nytt | Kalender | Racerbanor | Arrangörer | Forum | Varvtider/Loggar |
![]() |
Nürburgring
![]() |
1, 2 >> 1 besök senaste veckan (6639 totalt) |
Min polare Walter skall köra nya GT3 RS (gatbilen) i 24h
http://www.crash.net/world+rally/news/155426/1/walter_rohrl_to_race_at_nurburgring.html Är det någon som vet vilken klass det blir? Törs Nissan ställa upp med sin GTR? ![]() ![]() _________________ Mårten Olsson PCS 7003 |
||||||
Finns det nån standardklass och vilka modifieringar kommer de att göra på bilen?
Kan nog vara relativt konkuranskraftig då driftsäkerheten borde vara bra om de bara håller sig borta ifrån olyckor och andra problem. _________________ ![]() Renault 5 GTE -88 |
||||||
Letade upp klasserna 2009 men blev inte klok på vad de innebär...
![]() om de skall ställa upp med en standardbil, innebär det att de inte kör på slicks? _________________ Niklas "Nillet" Olsson | Westfield SEIW = NILLET RACING = https://www.ellensagentur.se https://www.cancerstiftelsen.se |
||||||
Re:
Börjar du tex byta däck till slicks så är det ganska annorlunda förutsättningar (speciellt som det kräver andra optimeringar i nära allt annat). |
||||||
Re:
![]() |
||||||
Re:
Ja så är det ju alltid. Men hade det funnits en klass där du jämför orginalbilar i 24h med standardgrejor fast bur, sitta-fast-stolar och sexpunktsbälten typ så hade det ju varit den bästa jämförelsen. När man börjar gå loss med lättning, trim osv som man gör i en riktig racebil så är det ju inte så mycket GT3 vs GT-R längre... Och plötsligt har man inte rett ut någonting på den fronten. ![]() ![]() _________________ Axel Tanner |
||||||
Tror ni glömmer en sak i sammanhanget. GT-R har ju aldrig varit tänkt att konkurerra med GT3. Det var Turbon som GT-R skulle konkurrera med. Att köra 24h med en GT-R out-of-the-box mot en GT3 kan bara sluta på ett sätt, GT3an "vinner".
_________________ Perra Pettersson Nissan GT-R www.23GTR.se - ALLT du behöver till din Nissan GT-R! www.facebook.com/23GTR.se |
||||||
Re:
Är du säker? Eller du kanske syftar på driftsäkerheten? _________________ Axel Tanner |
||||||
Re:
Bränsle förbrukningen och däckslitaget är mycket högre i gt-r. _________________ Johan Joffs |
||||||
Re:
Exakt. Och ska man köra 24h så gäller det att lägga km på banan, inte stå i depån. ![]() Så ja, jag är tämligen säker eftersom GT3an är mycket mera racebil direkt från fabrik än vad GT-R är. GT-R är en GT-vagn som är mycket snabb på bana men man ska inte jämföra den mot en GT3 tycker jag. Den ska jämföras mot Turbon eller möjligtvis mot GT2 även om den jämförelsen haltar lite. _________________ Perra Pettersson Nissan GT-R www.23GTR.se - ALLT du behöver till din Nissan GT-R! www.facebook.com/23GTR.se |
||||||
Re: Min polare Walter skall köra nya GT3 RS (gatbilen) i 24h
Va kul! Gammal man gör så gott han kan ![]() ![]() _________________ Fredri k Q vis ander / NS BTG 8.05 / 447 PCS 9581 / BMWSC 650 BMW M3 E46 SMG 2002 |
||||||
Re:
Haha, åh herregud, vilket rabalder det skulle bli IGEN. ![]() _________________ Axel Tanner |
||||||
Läste i tidningen EVo att dom måste köra på slicks, därför skulle dom vara tvungna att gå upp i fjäderhårdhet och justera dämpningen lite. I övrigt verkade den standard bortsett från säkerhetsgrejerna. Ska bli kul att se hur det går, lär ju vara tillförlitlig, kan man nog komma långt med.
_________________ Cédric Nyberg Porsche 924 Turbo Toyota GT86 Formel Vee Veemax MKIVB 1970 www.instagram.com/garagecedric/ |
||||||
Hur blir det med din polare Walter, Mårten? Hittar honom inte i startlistan, utan bara vår polare Patrik! _________________ ![]() |
||||||
Vet inte hur bombsäker / slutgiltig den där startlistan är. Du skall se att Walter (eller "Valle" som vi brukar kalla honom) dyker upp till slut. Annars får vi fokusera vårt hejande endast på Patrik + team! (OT: Gjorde min "slutbetalning" för september idag. Kändes bra!) _________________ Mårten Olsson PCS 7003 |
||||||
Vet inte varför men Walter kör inte bil nr 11 som det var tänkt, han finns i depån dock.
Bil nr 11: Patrick Simon, Horst von Saurma, Roland Asch, Chris Harris. Edit: Enligt Chris Harris twitter sida så är kör inte Walter pga ryggproblem.. ![]() _________________ Tobias Hilmersson 944 S2 "Murphy", 968CS ![]() |
||||||
![]() |
Nürburgring
![]() |
1, 2 >> 1 besök senaste veckan (6639 totalt) |