Allt Nytt | Kalender | Racerbanor | Arrangörer | Forum | Varvtider/Loggar |
![]() |
Bilder o videos
![]() |
1, 2 >> 10001 besök totalt |
|
||||||||
|
||||||||
Såhär ser min ut, en riktig liten räser
![]() Har gått 5-papp innan men med andra sulor (is-däck) på så funkar den kanon på isen också ![]() Nästan klar för isen: ![]() Helt klar för isen ![]() ![]() ![]() /Påsen _________________ PÅSEN RACING Robert Johnsson, Älmhult |
||||||||
_________________ Hälsningar Magnus Janard Svänger med Renault Clio 16V, Dauphine "proto" och R8 Gordini samt bygger en Renault 4CV SPORT Brummar det så är det kul ! |
||||||||
Den här åker jag med...
![]() Fyrkrafs gör att man hänger med rallydubbsåkarna hyfsat så länge det inte svänger för mycket och absolut inte heller i hårnålar... Friktionsdäck funkar finemang när man kör samtidigt med rallyåkarna, inte fullt så så finemang om man ska köra på orörd is. ![]() _________________ /Niße Golf 16V -88 1303S -73 Passat 280 R -18 |
||||||||
Mötte denna idag när jag körde hem från Ullared ![]() _________________ Lotus 2-Eleven Honda K20 replika projekt Westfield Seven Roadsport A |
||||||||
kanske inte rätt ställe att fråga men jag gör ett försök.
Vart i närheten av GBG kan man utnyttja isbilen? Bor i Lerum och lokala sjön "lilla stamsjön" har 25cm is men får inte köra bil på den sjön ![]() _________________ Niklas johansson The Hardest cars to chase are GERMEN CARS- L.A.P.D |
||||||||
stämmer bra det. fast nån mil kan de väl knappast ha varit? ![]() ![]() _________________ Jakob Josefsson |
||||||||
Det kan varit mindre. Det räcker med ett par timmar på Gekås för att jag ska få bråttom att åka hem sen... Efter jag mött dig vid 15 tiden såg jag att de körde på en sjö till höger om vägen efter en liten bit iaf. _________________ Lotus 2-Eleven Honda K20 replika projekt Westfield Seven Roadsport A |
||||||||
ajjemen. den sjön är hemma. ![]() _________________ Jakob Josefsson |
||||||||
På 70-talet hade jag en Fiat 850 Cupe som bruksis som jag även åkte lite isbana med. Men den var jag tvungen att ha 50kg ballast fram för att den inte skulle vara otroligt understyrd. Men med 50kg var den underbar, minns att jag med sommardäck körde jämt med Amazoner med dubbdäck! ![]() ![]() Hur funkar Doffen på vinterväglag? _________________ Calle Olsson ![]() |
||||||||
http://www.youtube.com/user/vombsmot Har helst rallydubbat på den röda ![]() _________________ Sebastian Steiner Vw golf Mk5 cup Vombsmotorsport |
||||||||
![]() |
||||||||
|
||||||||
De kör säkert där i dag med, men kör mot Tingsryd. 2 km utanför emmaboda står det Moshult 5 åt höger, ta av där och kör fram tills du ska passera järnvägen 3 km. Sen är det vänster precis innan järnvägen och en bra bit in i skogen så kommer man till en sjö!! och då ä du framme!! |
||||||||
En 850 coupe är ja lite svag för... en läcker bil ![]() Funkar bra. man får anamma en anna körstil bara ![]() ![]() Hursom har flyttat fram tank och kylare så den har lite mer vikt fram än orginal men visst kan det understyra ibland ![]() _________________ Hälsningar Magnus Janard Svänger med Renault Clio 16V, Dauphine "proto" och R8 Gordini samt bygger en Renault 4CV SPORT Brummar det så är det kul ! |
||||||||
Min multiräser får även i år smaka is:
Nissan Skyline R32GTR RWD (360Hk 420Nm 1120kg) ![]() Bilder från förra året: ![]() ![]() ![]() Mvh Peter _________________ /Peter Wärhner Nu: Legends car Ford 37 sedan Tidigare: 968CS, 997.2 T, 997GT3CS, 996GT3CS, E46M3, Skyline R32GTR, Corsa A 2.0 16V "Jäger", MGB GT -69 |
||||||||
Ingen dedikerad isbil och heller ingen som jag äger längre. Saknar den dock...
Från en körning med Auto Motor & Sport på en sjö utanför Hallstahammar 2006. ![]() Har för mig att fotografen heter Kristoffer Bylund. Hoppas det är ok att jag lägger upp! _________________ Andreas Engström Honda Civic -12 Du borde cykla mer! |
||||||||
![]() |
Bilder o videos
![]() |
1, 2 >> 10001 besök totalt |