| Allt Nytt | Kalender | Racerbanor | Arrangörer | Forum | Varvtider/Loggar |

![]() |
SÄLJES
S: Svarvar bromsskivor
|
21 besök senaste veckan (14491 totalt) |
|
Nu har jag äntligen inskaffat en bromsskivesvarv. Den kan åtgärda en mängd olika problem på de flesta typer av skivor. Kassa ytor, rostangrepp, skevhet eller andra förekommande problem. Skivor som sitter på hub blir klurigt så dom undviker jag gärna. Likaså skivor med hjullager i. Maskinen är inte flyttbar, den är av stationär typ. Dina skivor måste alltså demonteras för att kunna bearbetas.
Har frågat Magnus och fått ok för denna "annons" _________________ Anders Franzén 320i Coupé -80 Hennarot |
||
|
Re:
Det finns inte mycket att plocka med svarvning på ditt svänghjul utan det är fräsning som gäller. Kolla på samsons svänghjul nedan. Har för mig det väger runt 4,3kg
_________________ Michael Bäck BMW 328is -84 BmwCup #50 |
||
|
Brukar ta 100:- per skiva av en gelike om allt går smidigt.
Jävlas det, vilket det kan göra ibland, så kanske det blir 150:- per skiva. Referensjobb? Hur tänker du nu? Menar du att jag skall skriva att jag har riktat Supramannens bakskivor eller CycloneRobbans framskivor på hans Opel som han bruxar? om du har ett par skivor som är illa åtgågna eller skeva på något sätt, så rätar jag ut dom åt dig. om skivorna är så slitna att vi understiger minimimåttet så går dom i skrotbingen. That's it.
_________________ Anders Franzén 320i Coupé -80 Hennarot |
||
|
Ja men om du vill räta dina 535-skivor så går väl det alldeles utmärkt.
Du kan få med ett dokument som säger allt om hur skivorna såg ut före och efter med alla mått osv. Det finns en mängd olika typer av förslitningar där en del är vanligare än andra och den infon kommer också med.
||
|
Japp, bromstrummor kan också ordnas.
Givetvis med viss reservation för vad som har hänt med dom och hur slitna dom är. Men visst har jag meckat till bromstrummor med mycket goda resultat. Det borde ju stå i annonsen också. Rättar även till svepytorna för bromsbackarna till handbromsen i konventionella bakskivor. Kan även ta ner diametern på bromsskivorna om man pysslar med ett bromsbygge exempelvis.
||
|
Re:
Han kör det där själv. Svar kommer så fort han hinner. Han rätade ut mina bakskivor inklusive P promsdelen helt suveränt. Gubbkörda skivor med allt vad det innebär.
_________________ Jonathan Danell Kör svart E34 touring och svart E30 touring med plast från www.specialsvarv.se |
||
|
Näähä, gör han de själv.. Trodde alla här hade en ABB robot som jobbar åt än.....
Mailade om ett svänghjul för snart 1,5år sen utan ett enda svar. Har viss förståelse efter som de inte bedrivs ett företag, men har man inte tid "just nu" så tar de inte så långt tid att skriva de.. Mitt senaste mail skickade jag för snart en månad sen... Kan ta en fråga här då. När de kommer till bromsskivor, svarvas båda sidorna samtidigt? _________________ Oscar olander - Sthlm BMW 335i Touring |
||
![]() |
SÄLJES
|
21 besök senaste veckan (14491 totalt) |