| Allt Nytt | Kalender | Racerbanor | Arrangörer | Forum | Varvtider/Loggar |

![]() |
Allmänt banåkaforum
AR-CUP 2 timmars race 2010?
|
1, 2 >> 2 besök senaste veckan (20374 totalt) |
|
Nu har vi kört AR cupen på Anderstorp Raceway i 2 säsonger och för att få mer struktur och bilar till tävlingarna så gör vi en intresseanmälan inför säsong 2010. För att få ett stort startfält och inte riskera hela ARCs ekonomi så behöver vi ta ut en serieanmälan. Den är på 2000:- för varje team som skall betalas iförväg. Samt startavgift 500:- för varje förare. Den betalas på plats vid ankomst till tävlingen. Serieanmälan 4 st tävlingar=2000:-/4=500:- per tävling. Startavgift 1st förare =500:- 2 st förare =1000:- osv. Datum som är klara om vi ska köra tävlingen : 27 April 25 Maj 24 Augusti 21 September Så nu behöver vi alltså veta om intresset för att köra tävlingen i år igen finns hos er förare. Själv har jag tyckt att racen har varit roliga att se vid sidan om banan. Det är ju ett ypperligt tillfälle att träna inför era andra tävlingar! Nu är det bråttom att få era svar....så maila racing@arc.nu så tar vi beslutet utifrån antal intresserade. Vid frågor ring Pär Hydèn 070-24 45 859 MVH Carola Törnvall ARC
_________________ Carola Törnvall |
||||||
|
Hej Carola!
Finns det färdiga tävlingsdatum. Känns jobbigt att betala serieavgift om alla tävlingarna krockar med våra egna tävlingar! Det som var bra med AR cup innan var just att man kunde åka till en tävling när man hade tid eller lust. _________________ Mattias Pålsson-#25 tornado |
||||||
|
Re: AR-CUP 2 timmars race 2010?
Kan kanske behövas ett förtydligande innebär det att startavgift tillkommer eller ingår den i serie avgiften? Eller är det som är den 500:- som betalas av varje förare vid tävling. _________________ Björn Andersson Reg. Bes.för Vagnbok RA RC Drifting Vagnbok utf. Folkrace Chefstekniker BMWSC F.D. SerieTekniker ERC F.D vagnboksutfärdare AR Cupen |
||||||
|
Jag har aldrig förstått det här med att man ska betala mer för ju fler förare man är? Bilen är väl inte mer på banan om man är 5 pers i teamet eller 2?
Skulle gärna höra en motivering _________________ Anton Gruffman Banbil: BMW e46 GTR & Camaro cup gen 5 Gatbil: Porsche 996 - Såld http://www.gruffmanracing.com |
||||||
|
Re:
Tyvärr så finns inga spikade datum klara eftersom vi förhandlar om detta just nu. Jag förstår precis hur du menar med att komma om tillfälle ges. _________________ Carola Törnvall |
||||||
|
Re:
Vi hade att välja på att höja startavgiften eller att ta per förare. Men som du ser så är ju detta en intresseanmälan och vi får se vart det leder. _________________ Carola Törnvall |
||||||
|
Re: AR-CUP 2 timmars race 2010?
Förtydligandet är gjort Björn _________________ Carola Törnvall |
||||||
|
Re:
Kan absolut köpa att ni behöver ha in mer pengar men i mina ögon är det bättre och höja avgiften per ekipage än per förare... Förstår inte vitsen med att betala mer för fler förare när man ändå delar bilen. _________________ Anton Gruffman Banbil: BMW e46 GTR & Camaro cup gen 5 Gatbil: Porsche 996 - Såld http://www.gruffmanracing.com |
||||||
|
Re:
Jag återkommer under veckan angående datumen. Datumen ligger uppe nu _________________ Carola Törnvall |
||||||
|
Ändringar av datum ang. AR-Cupen
Var tvungen att ändra datumen för AR-Cupen ...lika snabbt som jag la in dem idag. Varför? Jo,vi kollade tävlingskalendern för ERC och BMW och ville inte att det skulle krocka/ligga för nära deras tävlingar. Hoppas på förståelse för mitt virrevarr!!
Datum som gäller ligger i huvudtexten för AR-Cupen, men jag skriver dem här med. 27 April 25 Maj 24 Augusti 21 September Carola
_________________ Carola Törnvall |
||||||
|
Re:
Finns på http://www.arc.nu/doc.asp?D=60000204 _________________ Björn Andersson Reg. Bes.för Vagnbok RA RC Drifting Vagnbok utf. Folkrace Chefstekniker BMWSC F.D. SerieTekniker ERC F.D vagnboksutfärdare AR Cupen |
||||||
|
Re:
Det mesta passar in bara det uppfyller SBF's regler beträffande säkerheten. Frågan är bara om det blir stora eller lilla klassen. _________________ Björn Andersson Reg. Bes.för Vagnbok RA RC Drifting Vagnbok utf. Folkrace Chefstekniker BMWSC F.D. SerieTekniker ERC F.D vagnboksutfärdare AR Cupen |
||||||
|
Re:
Har du för stor och stark bil får du bevisa att du har något innanför hjälmen genom att visa hänsyn till övriga på banan. _________________ Björn Andersson Reg. Bes.för Vagnbok RA RC Drifting Vagnbok utf. Folkrace Chefstekniker BMWSC F.D. SerieTekniker ERC F.D vagnboksutfärdare AR Cupen |
||||||
|
Ska vi eller ska vi inte!
Många har varit inne o läst o även ställt lite frågor.... men när jag var ute på ARC idag och kollade mailen så var det inte en enda som svarat att man vill vara med o köra! Jag är fullt medveten om att du/ni behöver planera inför säsongen men det börjar bli lite bråttom för oss också. Så frågan återstår.....ska vi eller ska vi inte köra AR-Cupen? Vi behöver minst 20 bilar för att kunna genomföra detta. Så nu har jag stressat er klart
Carola _________________ Carola Törnvall |
||||||
|
Re: Ska vi eller ska vi inte!
Har du någon statistik på hur många som läst? Nu menar jag inte soffpotatisar som inte bara sitter och läser här utan dom som verkligen kommer igång och åker. Synd bara att ni tillhör Syndarna "sent skall syndarna vakna" De flesta seriöst satsande raceare har redan lagt sin kalender. Tror även SBF tycker ni är sena om ni söker tävlingstillstånd nu det skulle varit gjort i Augusti. _________________ Björn Andersson Reg. Bes.för Vagnbok RA RC Drifting Vagnbok utf. Folkrace Chefstekniker BMWSC F.D. SerieTekniker ERC F.D vagnboksutfärdare AR Cupen |
||||||
|
Re: Ska vi eller ska vi inte!
Björn: Vi försöker bara göra något roligt för alla sugna förare! Är det oss du kallar för "syndare"? Jag personligen tycker att det är "synd" att få negativa kommentarer här när man försöker göra något bra av det hela. _________________ Carola Törnvall |
||||||
|
Jag tycker det är synd att ni inte får tummen ur förren det det är försent. För att sedan kunna säga folk ställer inte upp. Ser man till att det finns en tävlings ansökan när den skall vara inne så får man gratis reklam i SBF's kalender och folk vet att det är på gång. Det är inte bara att dra igång en bil så där man behöver planera jaga ihop lite ekonomi tex.
Det är det jag kallar syndfullt inte att det görs något. _________________ Björn Andersson Reg. Bes.för Vagnbok RA RC Drifting Vagnbok utf. Folkrace Chefstekniker BMWSC F.D. SerieTekniker ERC F.D vagnboksutfärdare AR Cupen |
||||||
![]() |
Allmänt banåkaforum
|
1, 2 >> 2 besök senaste veckan (20374 totalt) |