Allt Nytt | Kalender | Racerbanor | Arrangörer | Forum | Varvtider/Loggar |
![]() |
Foruminfo/frågor
![]() |
1, 2 >> 6016 besök totalt |
Sökfunktionen ur funktion?
Hay. Jag har provat att söka på MINA standardsökfraser som har fungerat i flera år men nu kommer det inte upp några sökresultat. Har till och med provat att söka på BMW utan någon framgång. Fler som har samma problem eller vet vad som hänt. Hehe, jag skulle ju kunna söka på frågor om sökfunktionen men sökfunktionen fungerar ju inte;) _________________ Bert-Åke Blennow Fordonspark: Mazda RX-7 -85. Nissan Primera med brölarfilter, slirande koppling, kass synkring på tvåan och klena drivaxlar. |
||||||
Ibland så blir det bara tomt, inte ens texten "nothing found" (det står inte så ordagrannt men med den andemeningen). Men som sagt ibland blir det inget resultat alls och inte ens info om det, det är bara att göra sökningen igen. Jag tror det är en bugg med cookiehanteringen men är osäker. Det är exakt samma som när du trycker på "Allt: Nytt" eller någon av de andra på en raden, ibland kommer inget och trycker man och kör sökningen igen typ 4-5 ggr så ploppar den igång igen. Mycket irriterande!!!
_________________ ![]() |
||||||
Är det inte ett resultat av sökningar för tätt inpå varandra?
Jag får en känsla av att jag får problemet när jag kanske klickat allt "nytt" och sen går för snabbt till sök eller söker, tar tillbaka och söker om för fort. Kan man söka på BMW? Togs inte det ordet bort från sökmotorn för länge sedan för att lätta upp databasen lite? _________________ Brukshäcksarsenalen: Citroën Xsara Picasso 1,8 -05 Opel Vectra 1,8 -09 |
||||||
Hmm, jag har alltid gått in på gamla söksidan och sökt på mitt eget användarnamn då alla trådar jag gjort inlägg i kommer upp i datum-ordning.
Nu får jag resultatet "Could not obtain search results"........? _________________ Nils Ljung BMW 325i -87 (banrace edition) 600hk, 800Nm på BANA ![]() ![]() |
||||||
Re:
Samma sak för mig när jag klickar på bevakade...... ![]() _________________ Carl Wrangel MK Indy Familjekombi Mondeo Golf 1,6 FSI |
||||||
om det bara är trådar man kladdat i som är intressant (och inte alla separata inlägg) så kan snabbsättet att välja "Egna Senaste" och manuellt ändra tiden.
Tex https://rejsa.nu/forum/search.php?se Men det kanske är att vara lite dum mot servern eftersom den nu ger samma fel... ![]() Jag får inte heller författarsökningar att fungera om svarsmängden är lite större. Antingen "Could not obtain search results" eller en Browsertimeout. Begränsar jag till senaste månaden så fungerar det fint... När det inte kommer nåt så är det väl 10sekundersreglen som slår i (dvs vi ska inte klicka på "Nytt" oftare ![]() |
||||||
Re:
Ja det är samma resultat om jag testar 8 gånger.. ![]() Testade idag igen och får inte fram något mer än det där meddelandet jag skrev i förra inlägget. _________________ Nils Ljung BMW 325i -87 (banrace edition) 600hk, 800Nm på BANA ![]() ![]() |
||||||
om de av er som har problem, kan ni testa att logga ut från rejsa, och sedan söka utan att vara inloggade ?
Borde såklart inte ge någon skillnad... Men stranger things has happened.... _________________ Lars H Bamsefar kan vara närmare än du tror.... |
||||||
Re:
Funkar ju inte att titta på sina bevakade trådar utan att vara inloggad. Men logga ut o logga in igen har jag testat mer än en gång. Samma sak igen "Could not obtain watch topic information" _________________ Carl Wrangel MK Indy Familjekombi Mondeo Golf 1,6 FSI |
||||||
Re:
Har ganska många "bevakade" trådar. Problemet är ju att komma ihåg alla utan att komma åt "bevakade" trådar. Skall göra ett försök. _________________ Carl Wrangel MK Indy Familjekombi Mondeo Golf 1,6 FSI |
||||||
Re:
Crap, det är ju lite öken om det inte hjälper ![]() _________________ ![]() |
||||||
Men vänta nu, nu pratar vi om två olika saker eller ?
OP talade om att söka med ordfraser via sökfunktionen ? och nu talar vi om att utnyttja en annan variant av sökfunktion genom 2h eller 24h funktionerna ? _________________ Lars H Bamsefar kan vara närmare än du tror.... |
||||||
Re:
Tagit bort bevaktning på ett gäng trådar jag "bevakar" nu. Hade länkar till en del av dem i min mailbox. Tyvärr utan positivt resultat. Öken är precis vad det är ![]() Nu ska jag titta på träning 1 i Canada (inspelningsbar digitalbox är grymt bra!) _________________ Carl Wrangel MK Indy Familjekombi Mondeo Golf 1,6 FSI |
||||||
Re:
Precis, två olika saker men samma trista resultat. Genom att klicka på "Bevakade" så får man upp en lista på de trådar man skrivit i alt. vill bevaka. En automatisk sökfunktion kan man ju kalla det. _________________ Carl Wrangel MK Indy Familjekombi Mondeo Golf 1,6 FSI |
||||||
Re:
Samma felmeddelande men två helt olika varianter av sökningar ![]() _________________ ![]() |
||||||
Re:
Såg att meddelandet jag får upp är "Could not obtain watch topic information" _________________ Carl Wrangel MK Indy Familjekombi Mondeo Golf 1,6 FSI |
||||||
Mmmm...
Jag tror det är en timeout på databasen pga volymen ? Baronen: När du får felmeddelandet, innan du får felmeddelande, hur lång tid uppskattar du att det tar från det att du klickat tills felmeddelandet dyker upp ? På ett 5-10 tal sekunder när duger ;-) _________________ Lars H Bamsefar kan vara närmare än du tror.... |
||||||
![]() |
Foruminfo/frågor
![]() |
1, 2 >> 6016 besök totalt |