Allt Nytt | Kalender | Racerbanor | Arrangörer | Forum | Varvtider/Loggar |
![]() |
Nürburgring
![]() |
1, 2 >> 9095 besök totalt |
Hyra "racebil" vid ringen
Funderar på att flyga ner och hyra bil vid ringen istället för att köra från Stockholm. Jag har hittat RSR nurburgring, Rent4Ring och Rent-a-racecar. Jag är ju relativt ny på banan (ca 15 varv) så en Swift eller en Clio lär räcka till bra för att lära sig tror jag. ![]() Är det någon på forumet som har erfarenhet av ovanstående uthyrare? Tacksam för svar! _________________ Fredrik Grundsell VW Passat EcoFuel (tjohej) BMW M3 CP-05 BMWSC #739 ------------------ Kör ett miljövänligt alternativ - Die Grüne Hölle |
||||||
Har hyrt Swift hos rent4ring, kan varmt rekommenderas.
![]() ![]() ![]() Deras priser är väl fortfarande rätt oslagbara om man jämför med RSR? |
||||||
Re:
RSR tar 449 Euro för Renault Sport Clio Cup - 200 km och rent4ring 349 Euro för Swift Stage 2 med 250 km. Inte helt jämförbara. Clion verkar inte ha burbåge, vilket jag tycker är ett minus... Och max självrisk Euro 8000, för Swiften är självrisken Euro 2500. Inte för jag tänkt krascha, men något att ha i åtanke väl?! Vilken körde du? Vilken stage Swift menar jag. _________________ Fredrik Grundsell VW Passat EcoFuel (tjohej) BMW M3 CP-05 BMWSC #739 ------------------ Kör ett miljövänligt alternativ - Die Grüne Hölle |
||||||
Re:
Håller med Mats, rent4ring är supertrevliga. ![]() Har hyrt både Stage 2 och Stage 3 där nere. Min uppfattning är att Stage 2:an duger ganska långt. Naturligtvis så är Stage 3 både snabbare och roligare - men du kan lätt köra 20-30 varv med Stage 2 innan du behöver uppgradera. ![]() _________________ -- |
||||||
Re:
Låter som rent4ring är ett bra alternativ! ![]() om man tar en Stage 2 så kan man ha en all-inclusive för 759 Euro (plus 410 mot vanligt pris...) dvs med runden-tickets (15,5 varv) och fulltankad bil - frågan är om det lönar sig? _________________ Fredrik Grundsell VW Passat EcoFuel (tjohej) BMW M3 CP-05 BMWSC #739 ------------------ Kör ett miljövänligt alternativ - Die Grüne Hölle |
||||||
Lönar sig? Haha, det är nog inte många resor till Ringen som gör det.. ![]() Ta det alternativ som känns enklast för dig. Tänk bara på att du kan ha otur med att t.ex. banan stängs på grund av olyckor/sanering och elände - och då betalar du hyra för bilen i alla fall. En dag (i november förra året) lyckades vi klämma in 22 varv med en Swift, mellan 09.00 och 15.00.. ![]() Andra dagar får man vara nöjd om man lyckas med 5-10 varv.. ![]() _________________ -- |
||||||
Re:
Haha, ja lönar sig gör det väl aldrig nej. ![]() Räcker nog med bilhyra så får man se hur mycket man orkar/hinner med. Tack för alla svar - härligt med ett aktivt forum! ![]() _________________ Fredrik Grundsell VW Passat EcoFuel (tjohej) BMW M3 CP-05 BMWSC #739 ------------------ Kör ett miljövänligt alternativ - Die Grüne Hölle |
||||||
Re:
Jag har bara kört Stage 2 Swiften men precis som Fredrik säger så räcker det gott och väl inledningsvis. När du kör snabbare än 8.40 kanske det är läge att byta ![]() http://www.youtube.com/watch?v=zdQVg Det är nog inte så många som tänkt att krascha men det händer ju tyvärr ändå, jag skulle definitivt valt Swiften med tanke på självrisken. |
||||||
De flesta som hyrt bil därnere verkar ha hyrt Swiften. Någon som hyrt något annat? Jag tänkte på det finns ju ett gäng BMWs på Rent-a-racecar samt någon hade Sciroccon. Är det värt det eller känner man sig nöjd med Swiften?
Jag har varit nere på Ringen förut och har kört cirkus 50 varv. Ska dit nu i september eller oktober och undrar lite. _________________ May the Downforce be with you Team Swedish Racing Mates |
||||||
Re:
Personligen prioriterar jag iaf hellre fler varv i en Swift än färre varv i en snabbare bil för samma pengar. Men i slutändan handlar det väl om vad den egna plånboken tillåter och hur mycket man värdesätter en bil med fler hästkrafter. Ringen är väl annars en av väldigt få banor där i princip vad som helst är kul att åka med ![]() |
||||||
Har leid Scirocco på Rent a Racecar, og har vært godt fornoyd med det. Bilene er satt opp bra for Ringen, veltebur, gode bremser og dekk og er lettet, dvs bakseter er fjernet. http://www.rent-racecar.de/english/vehicles-prices/index.htm Theo og hans Fru er alltid særs hyggelige.
_________________ Anne Chr. Winness '09 997 Carrera S, GT Silver x '08 Porsche Cayman S Design Edition 1 |
||||||
Re:
Det verkar som om hyrbilsfirmorna bryr sig om sina kunder. Jag var i kontakt med RSR och de gav också ett mycket gott intryck. ![]() Har dock bestämt mig för att prova Swiften och sedan "arbeta mig upp" i skalan. ![]() Kul att se filmen med Swiften - ser lite trött ut i backarna, men går finfint i böjarna som det ju finns ganska många av! ![]() Det ska bli riktigt skoj! _________________ Fredrik Grundsell VW Passat EcoFuel (tjohej) BMW M3 CP-05 BMWSC #739 ------------------ Kör ett miljövänligt alternativ - Die Grüne Hölle |
||||||
Så då var det gjort. Alla som funderar på att hyra bil på ringen - gör det! Suzuki Swiften som jag hyrde var välidigt rolig och så sjukt lättkörd att till och med jag, som bara kört 15 varv där tidigare, kom ner på 9.22 inklusive de sedvanliga partierna där man är tvungen att köra långsamt för olycka och oljespill. Visst, i backarna skulle man gärna haft 100 hästar till men i kurvorna bet den fast riktigt fint.
Fredy och Ralf som har rent4ring var jättetrevliga killar och bilarna välpreparerade. ![]() Just do it! ![]() _________________ Fredrik Grundsell VW Passat EcoFuel (tjohej) BMW M3 CP-05 BMWSC #739 ------------------ Kör ett miljövänligt alternativ - Die Grüne Hölle |
||||||
Re:
Sa ju det ![]() Kul att det blev lyckat ![]() ![]() ![]() |
||||||
|
||||||
Jag har hyrt en Suzuki Swift Stage 3 av Fredy och Ralf, och jag kan varmt rekommendera dom.
Se bara till att vara där i god tid på morgonen för att betala och skriva på, så att man utnyttjar tiden maximalt. Jag minns inte exakt, men jag har för mig att jag betalade omkring 8.400 kr för en heldag. Då är det inklusive allt: hyrbil, varv (har för mig 2-4 extravarv), bensin dvs. "allt" och inte enbart bilen. Ex. mat och bira ![]() Kan vara bra att veta om man vill ha en verklig kostnad och inte bara vad bilen kostar. Notera att Stage 3 är rätt mycket dyrare än 1 och 2. Har dock inte kört dessa så kan inte jämföra. Självrisken för stage 3 tror jag är ca 50k, och 25k för stage 1-2. Tycker det är hyfsat, om olycka skulle vara framma blir man iaf inte ruinerad. Jag är dock väldigt nöjd, bilen fungerade utmärkt och det är ett toppensätt att upptäcka ringen på. ![]() _________________ Erik B Såld: Megane RS Cup 250 |
||||||
Hej
steg 1 swiften vilken tid har ni som bäst kommit runt med den? Undrar även om jag skulle hyra bilen sen skulle min vän vilja prova ett varv, måste han då först teckna "ny förare" för ca 700kr eller hur har ni gjort om någon nära vän skulle vilja testa ett varv? dom kanske kontrollerar föraren vid bommarna tänkte hyra på rent4ring swift klass1 mvh robert _________________ Robert Pentén 7:53 BTG 996 Turbo X50 997 Gt3 CS MK1 997 Gt3 CS MK2 993 C2 ombyggd för bana 993 C2 gatbil Ferrari 430 Scuderia BMW 325i E90 för VLN |
||||||
Re:
Jag tror inte att någon har kört så mycket snabbare än Gaute och Jocke Mangs, du hittar deras varv via Youtube-länken tidigare i tråden. ![]() Tecknandet av extra förare är främst en försäkringsfråga. Klart du kan låta din kompis provköra ett varv, men om något händer så får han ju vara beredd på att ingen försäkring täcker skadorna. _________________ -- |
||||||
|
||||||
![]() |
Nürburgring
![]() |
1, 2 >> 9095 besök totalt |