Tack till alla våra trogna sponsorer som stöttar och håller Rejsa rullande
Foruminfo/frågor
Forumet ser konstigt ut till höger, i alla fall för mej...
1, 2, 3, 4   >>
9485 besök totalt
calle_o
Gävle
Här sen Mar 2005

Trådstartare

Västerhaninge
Här sen Apr 2003

Samma för mig...

Edit: Men jag tror Magnus håller på att ändra om en del eftersom alla möjliga bilder (ikoner) håller på att ändra sig...

I garaget: Påffe 944 & Martini Seven
Citera
Magnus Thomé
Stockholm
Här sen Nov 2002

Forumägare
Forumägare

Pillar lite för att det ska bli mer telefonvänligt större knappar o trycka på

jepp, gillar o pilla på siten live, vadå "stageing"? ;-)

Täby
Här sen Apr 2006

Re:

Magnus Thomé skrev:

thumbs up

Magnus Thomé
Stockholm
Här sen Nov 2002

Forumägare
Forumägare

Nu tor jag är klar för stunden. Ser nåt fortfarande skumt ut så tjoa till här i tråden! Är det någon som tycker det blev lite enklare på en pekskärm så tjoa till! Är det någon som tycker det blev sämre, tjoa till!

huddinge/sthlm
Här sen Jan 2003

<span style='color:red;font:bold'>Moderator</span>
Moderator

Såhär ser det ut för mig

Plymouth Cuda Conv -70
VaGinetta G20
Opel Speedster
Ford Cortina

Anders Bisting
Citera
Mats Th
Täby
Här sen Apr 2006

Re:

Magnus Thomé skrev:
Nu tor jag är klar för stunden. Ser nåt fortfarande skumt ut så tjoa till här i tråden! Är det någon som tycker det blev lite enklare på en pekskärm så tjoa till! Är det någon som tycker det blev sämre, tjoa till!

Testade precis på min Desire Z och det blev mycket lättare att komma åt trådarna thumbs up

Johan Sjöström
Der drüben
Här sen Dec 2002

Förstår att det underlättar för nalleanvändare men jag tycker det stör lite, går det inte att göra knappen några procent mindre? och en tydligare färg kanske svart eller mörkgrått så borde det bli ännu enklare?

NS 349/7.51.80/9.07.00
Citera
Niklas Falk
Fixhult
Här sen Apr 2004

Ska du vara konsekvent så ska väl de små gula/blå documentikonerna även bytas på inläggen (den som står innan "Skrivet: 02 Maj..."

Jag tycker de är lite för stora (mer än två rader för mig, exakt två rader vore perfekt) och den till höger ligger under texten.
Nu är ju raderna högre än bilderna för de olika forumdelarna, det behövs väl inte.
Det är inte ikonstorlekarna fel (för de är 16x16), men det finns ju gott om css som spelar med...

Magnus Thomé
Stockholm
Här sen Nov 2002

Forumägare
Forumägare

Re:

Dude skrev:
Såhär ser det ut för mig

bild

Hmm... får testa i flera browsers.... pillar mer ikväll

Stockholm
Här sen Nov 2002

Forumägare
Forumägare

Re:

Niklas Falk skrev:
Ska du vara konsekvent så ska väl de små gula/blå documentikonerna även bytas på inläggen (den som står innan "Skrivet: 02 Maj..."

Jag tycker de är lite för stora (mer än två rader för mig, exakt två rader vore perfekt) och den till höger ligger under texten.
Nu är ju raderna högre än bilderna för de olika forumdelarna, det behövs väl inte.
Det är inte ikonstorlekarna fel (för de är 16x16), men det finns ju gott om css som spelar med...

orkar du ta nåra screenshots?

Christianstad/Scania
Här sen Jul 2005

Re:

Magnus Thomé skrev:
Niklas Falk skrev:

Tror han avser de ikoner som ligger precis till höger om tipsa fejjan-symbolen.

Magnus Thomé
Stockholm
Här sen Nov 2002

Forumägare
Forumägare

Re:

Naqref skrev:
Magnus Thomé skrev:
Niklas Falk skrev:

Den har man iof inte till något vettigt alls, behöver den verkligen vara större? Jag har den bara om jag vill kopiera en länk till exakt rätt inlägg till någon. Det händer inte ofta. Typ

Västerhaninge
Här sen Apr 2003

Re:

Magnus Thomé skrev:
Naqref skrev:

Den har man iof inte till något vettigt alls, behöver den verkligen vara större? Jag har den bara om jag vill kopiera en länk till exakt rätt inlägg till någon. Det händer inte ofta. Typ

Jag har den till precis samma sak, den får gärna vara kvar. Det är en av de sakerna jag inte har "rensat" bort på jobbdatorn.

Edit: Den andra Nicklas menar är denna:

Bilden ligger längre ner än texten.

Jag "stör" (inte rätt ord egentligen) också på det som Nicklas påpekar, raderna verkar vara lite för höga... Jag hade gärna sett dem lite mindre höga så att jag ser mer rader på en skärm. Iofs jättebra med stora rader på mobilen, men för det mesta kollar jag på Rejsa på en riktig dator.

Är det CSS som styr det? Går det att styra vad man använder isåfall?

Citera
Niklas Falk
Fixhult
Här sen Apr 2004

Re:

Magnus Thomé skrev:
Niklas Falk skrev:

Nu är radhöjderna mycket bättre (align mm?). Tack thumbs up (även om sekunderna glider över "playpilen" till höger)

Att ha ett "tajtare" utseende (mer information och mindre dödspace) gynnar ju små devices ännu mer än monsterskärmar.

Marcus Gustafsson
Västerhaninge
Här sen Apr 2003

Re:

Niklas Falk skrev:
Nu är radhöjderna mycket bättre (align mm?). Tack

+1

Niklas Falk skrev:
Att ha ett "tajtare" utseende (mer information och mindre dödspace) gynnar ju små devices ännu mer än monsterskärmar.

Inte med min tjocka jättefingrar som alltid trycker en rad ovan eller under den jag egentligen vill titta i...

Citera
Marcus Gustafsson
Västerhaninge
Här sen Apr 2003

En undran om något jag har märkt idag efter bildförändringen....
Tidigare har "visa senaste olästa inlägget" försvunnit när man har varit inne i en tråd, de gör det inte nu... Tar jag att visa alla nya inlägg så visas bara Kebabtråden som läst, alla andra har fortfarande markeringen för olästa inlägg (nåja, inte säd-tråden).

Jag har tittat i "LED framljus"-tråden och läst alla inlägg, även om jag refreshar listan eller trycker på att visa alla nya inlägg så ser det likadant ut. Bildlänken pekar på https://rejsa.nu/forum/viewtopic.php?p=1025645#1025645 och den borde väl ha uppdaterat sig efter att jag gick in i tråden?

Edit: Även alla inlägg i denna tråden visas som nya, dvs de har https://rejsa.nu/forum/templates/Rejsa/images/icon_minipost_new.gif som ikon istället för https://rejsa.nu/forum/templates/Rejsa/images/icon_minipost.gif

Citera
Niklas Falk
Fixhult
Här sen Apr 2004

Re:

Marcus Gustafsson skrev:
En undran om något jag har märkt idag efter bildförändringen....
För mig (och förmodligen många andra enligt tidigare diskussioner) så är det likadant som tidigare, markeringen "läst tråd" fungerar stokastiskt. Likadant med "nytt", eftersom de verkar räknas nyare än nån gång för längre sen (iaf förra inloggningen/sessionen eller nåt).

Jag hoppas att Magnus pillande nu inte gör det ännu svårare att ta över forumet till PhpBB3.

Sörpan
Slåtte
Här sen Nov 2002

Re:

Magnus Thomé skrev:

Telefoner med större knappar:

http://www.phonehouse.se/Guider-mobiltelefoni/Seniormobiler

"Raksträckor är bara en transport till nästa kurva"
Citera
Kimmen
Eskilstuna
Här sen Jan 2006

Ser jättebra ut Magnus, men den gamla funktionen "visa sista inlägg först" saknar jag ändå stort sedan flera år

www.modsport.se
Citera
Folxam
Eskilstuna
Här sen Feb 2004

Går det inte att visa en annan layout om browsern rapporterar en mobil enhet?
Jag antar att både Androids och iP***s browser säger "tjena, webkit-browser här på en Android, obey or you shall perish" respektive "Helleeuuuu I'm a fruit yo and stuff. Buy more."

Att göra EN layout som passar både pytteskärm och 1600 pixlars upplösning tror jag blir enbart dåligt.

1, 2, 3, 4   >>
9485 besök totalt
Tack till alla våra trogna sponsorer som stöttar och håller Rejsa rullande