Tack till alla våra trogna sponsorer som stöttar och håller Rejsa rullande
Racingsimulatorer
Vy vid online race
1, 2   >>
3581 besök totalt
Nisse Classon
Lidköping
Här sen Nov 2002

Trådstartare
Vy vid online race

Vilken vy använder ni vid onlinekörning?

Jag såg en screenshot där zeddie körde med TV-cam-vyn. I den vyn har man ju inga backspeglar, vilket jag tycker man borde ha om man skall få shyssta race. Jag körde faktisk nästan 2 sekunder snabbare på Mugello med den vyn än den innifrån, eftersom man har betydligt bättre överblick på hur kurvorna sträcker sig. Men att köra utan bakåtsikt tycker jag inte är bra.
Vad tycker ni?

Golf 16V -88 1303S -73 Passat 280 R -18
Citera
Pär Hylander
Laholm
Här sen Nov 2002

Re: Vy vid online race

Nisse skrev:

Jag såg en screenshot där zeddie körde med TV-cam-vyn. I den vyn har man ju inga backspeglar, vilket jag tycker man borde ha om man skall få shyssta race. Jag körde faktisk nästan 2 sekunder snabbare på Mugello med den vyn än den innifrån, eftersom man har betydligt bättre överblick på hur kurvorna sträcker sig. Men att köra utan bakåtsikt tycker jag inte är bra.
Vad tycker ni?

Ja, vyn innifrån bilen känns "sämst", men det är väl den enda med backspeglar. Det känns ärligare att köra med backspeglar tycker jag.

Sen iofs så är det väl mest i början när man lär sig en ny bana som det är dåligt att ha dålig översikt?

Solna
Här sen Jan 2003

Jag kör med den på motorhuven så man ser lite motorhuv/tak och stor del av banan. Sen kan man ju ställa in så man har kolla bakåt på nån knapp det funkar bra på rakorna och så.

Skåne
Här sen Dec 2002

kör i bilen... finns det ngt annat?

Malmby
Här sen Dec 2002

Nej Kalle, det finns inget annat. Självklart sitter man i bilen och kör

Westfield SE
Citera
djungel-Jim
Stockholm
Här sen Dec 2002

För er som sitter i bilen och kör - ni har väl tankat ner dessa?
http://skurjzgtr.m4driving.sm/cockpitviews.htm
Så man slipper sitta tre meter ifrån ratten när man kör...

Jim Almqvist
Nordschleife über alles!
www.djungeljim.com
Citera
Åke Wallebom
Åkersberga
Här sen Dec 2002

Jag kör med höger-vänster-bakåt-tittknappar på ratten. Funkar inte att sitta inomhus ju... Särskilt inte om man har en lite B dator...

Jim: man förlorar väl högerbackspegeln när man kör med dom där vyerna iofs... så det är nog lite dumt :-P

Tycker dom kunde plocka bort ratten ur modellerna! Ratten har man ju framför sig!

djungel-Jim
Stockholm
Här sen Dec 2002

Jag kör med nose-cam:en.. precis som åke så pallar inte min dator mer! Men-men... Nose-cam:en är ju åtminstone bättre än att sitta på taket o köra!! Men det är ju tyvärr en fördel att sitta på taket på mugello eftersom man kan se slutet av alla kurvor, även fast de är bakom krön...

Jim Almqvist
Nordschleife über alles!
www.djungeljim.com
Citera
CI

Här sen Dec 2002

Nisse skrev:

Vad tycker ni?

Vad ska jag säga till mitt försvar...
Ärligt talat så var det den vyn första gången jag startade spelet och jag har inte orkat ta reda på hur man ändrar vyn så den har lixom hängt med.
Men det ligger ju något i det ni säger. Eftersom jag ofta sladdar av så blir det ju ofta som man glider in på banan igen och hoppas på att det inte kommer någon... thumbs down
Jag lover att jag ska reda på hur man ändrar vyn och så ska jag testa de andra vyerna så får vi se vilken jag fastnar för!
Någon kanske till och med känner för att tipsa mig om hur man byter vy...?
Citera
Kalle Larsson
Skåne
Här sen Dec 2002

Går att få backspeglar i alla vyer... Hur man gör har jag inte tagit reda på... men gräv lite i simmods forum så hittar ni... Ferrarifan är killen som håller på med det så söker ni efter trådar med honom så är ni på rätt spår.
oförsvarligt att inte ha backspegel tycker jag...

Stockholm
Här sen Dec 2002

Kalle Larsson skrev:
Går att få backspeglar i alla vyer... Hur man gör har jag inte tagit reda på... men gräv lite i simmods forum så hittar ni... Ferrarifan är killen som håller på med det så söker ni efter trådar med honom så är ni på rätt spår.
oförsvarligt att inte ha backspegel tycker jag...

Letade lite o fann hans hemsida! Såhär fint kan man få det!:

På hans hemsida finns moddarna att hämta:
http://teamspeedsims.com/zero1ferrarifan/

Jim Almqvist
Nordschleife über alles!
www.djungeljim.com
Citera
djungel-Jim
Stockholm
Här sen Dec 2002

zeddie skrev:
Nisse skrev:

Vad tycker ni?

Vad ska jag säga till mitt försvar...
Ärligt talat så var det den vyn första gången jag startade spelet och jag har inte orkat ta reda på hur man ändrar vyn så den har lixom hängt med.
Men det ligger ju något i det ni säger. Eftersom jag ofta sladdar av så blir det ju ofta som man glider in på banan igen och hoppas på att det inte kommer någon... thumbs down
Jag lover att jag ska reda på hur man ändrar vyn och så ska jag testa de andra vyerna så får vi se vilken jag fastnar för!
Någon kanske till och med känner för att tipsa mig om hur man byter vy...?

Äh vi har ju ingen regel som säger vilka vyer man får köra med - så du behöver inte försvara dig!! Du ändrar vy med knapparna insert, delete, home, end, page up, page down..

Klart det blir roligast om alla kan se lika mycket av banan - iom att det blir mer rättvist.. Men samtidigt - är det lönt att bestämma regler för det här tycker ni?

Jim Almqvist
Nordschleife über alles!
www.djungeljim.com
Citera
Kalle Larsson
Skåne
Här sen Dec 2002

hahaha nej det är upp till var och en...
Regler som inte efterlyds och som inte kan kollas... Lika dumma här som i tullen...

Horda
Här sen Nov 2002

Jag har ändrat min vy så man sitter i bilen men endast ser lite på instrumentpanelen och motorhuven precis som i en riktig bil. För som sagt ratten har man ju framför sig. En liten extra dataskärm där man ser bakåtvyn i skulle inte sitta fel. thumbs up

Skara
Här sen Jan 2003

Är det bara jag som har hela bilen framför mej snett uppifrån? Inte det mest realistiska, men jag har spelat de flesta bilspel så genom åren.
Fast i GTR saknar man bakåtsikten i racen. Man bara hör när nån närmar sej.

Lidköping
Här sen Nov 2002

Trådstartare
ove Mörk skrev:
Är det bara jag som har hela bilen framför mej snett uppifrån? Inte det mest realistiska, men jag har spelat de flesta bilspel så genom åren.

Att sitta på taket på en tillkopplad husvagn och köra har aldrig legat för mig.

Golf 16V -88 1303S -73 Passat 280 R -18
Citera
Ove Mörk
Skara
Här sen Jan 2003

Nisse skrev:
ove Mörk skrev:

Att sitta på taket på en tillkopplad husvagn och köra har aldrig legat för mig.

Kan tänka mej att du tycker det är lättare att öppna takluckan och sticka ut huvudet och köra. (tv-cam-vyn) Du har ju dessutom längden för det...

Stockholm
Här sen Dec 2002

Nu har jag fixat min vy så att den ser ut som i min tidigare post här ovan (+ synlig info om bästa varv o sådant) - det funkar perfekt!! Jag får klart bättre FPS än om jag kör med vanlig nose-cam med HUD!! thumbs up

Jim Almqvist
Nordschleife über alles!
www.djungeljim.com
Citera
Eddie Varvstopp
Kävlinge
Här sen Nov 2002

ove Mörk skrev:

Du är inte ensam. Jag trivs med den vyn oxå. I en riktig bil känner man i stolen och under påverkan av acc.krafter hur bilen beter sig. Eftersom jag inte har någon super-jigg att sitta i så tittar jag i stället på min bil på skärmen. Det jag saknar i spelet är att man skulle varit höre upp så man ser banan bättre.

Ove Mörk
Skara
Här sen Jan 2003

Eddie, har du bara tyckt "Page up"?
om du trycker på "5" så kommer du högre upp bakom bilen.

Kävlinge
Här sen Nov 2002

Tack ove. thumbs up De e ju fasligt vad inställningar det finns på det här spelet, de e så man blir

Racingsimulatorer
Vy vid online race
1, 2   >>
3581 besök totalt
Tack till alla våra trogna sponsorer som stöttar och håller Rejsa rullande