Tack till alla våra trogna sponsorer som stöttar och håller Rejsa rullande
Nürburgring
Krasch på Ringen inkl Ring Taxi och svensk Corvette?
1, 2, 3   >>
22459 besök totalt
Exit

Här sen Maj 2008

Trådstartare

http://jalopnik.com/5845899/rented-corvette-and-ring-taxi-crash-at-nur . . . .

Citera
fredrik larsson
Lund
Här sen Maj 2005

Re: Krasch på Ringen inkluderar Ring Taxi och svensk hyrbil?

Sunk skrev:
http://jalopnik.com/5845899/rented-corvette-and-ring-taxi-crash-at-nurburgring-cause-130k-in-damage

Tycker inte om att kommentera krascher men efter ha läst och sett lite filmer om denna olycka blir man lite illa berörd över säkerhetstänket(eller avsaknaden av det) på Nurburgring.... väldigt fel ställe att markera ut vägarbete så dåligt/alldeles för sent!!

lite mer:
http://bridgetogantry.com/2/index.php?option=com_content&view=arti . . . .

BTG
Stockholm
Här sen Nov 2002

Shiiit Fredrik!

Som man kan se i filmerna är tydligen avspärrningarna numera gjorde av kompletta idioter - inget saknas dem!??!?!?
Dessa fartsänkningar neråt 30km/h med extremt tighta koner har jag inte sett förut på Nordslingan.
Det känns lite svenskt överdrivet? Som att köra in i valfritt villaområde och köra över fartgupp mellan chikaner av blomlådor omgiven av fostrande skyltar om att här bor det minsann levande barn...

Filmer med idiotiska avspärrningar:

Tokholm
Här sen Apr 2004

Kan inget annat än säga vilka förbaskade idioter till vägarbetare!!

Vart skulle jag som motorcykelförare som kommer i farter långt över 200km/h där ta vägen?? Trodde att dom om några kunde detta med att förvarna publiken vid händelser likt denna & vid snabba partier som denna!! thumbs down

PeterF
Stockholm
Här sen Nov 2002

Namndispens
Namndispens

Var på Ringen i helgen och det var en tråkig helg med många olyckor. TF börjar kännas sådär...
Citera
Johan Sjöström
Der drüben
Här sen Dec 2002

Kan bara hålla med om att arbetet med att FÖRvarna om arbetet verkar vara väldigt undermåligt. Upplevde detta till viss del sist jag var nere oxå.

NS 349/7.51.80/9.07.00
Citera
Platon
Kullavik
Här sen Jan 2009

TF lite väl stökigt

Var själv nere och körde helgen innan. Kanske inte lika illa, men... På lördag kväll körde jag 5 rundor mellan kl 18 och 19. På söndagen blev det lika många under en hel dag! På eftermiddagen avlöste avstängningarna varandra och jag såg själv flera allvarliga tillbud med MC. Dagen kröntes med en olycka med 5 bilar inblandade och 4 ambulanser som lämnade området, inget kul. Efter 1,5 timmars väntan på parkeringen fick vi veta att banan inte öppnade mer för dagen.

obegripligt att if täcker olyckor på TF, men inte på trackdays som är dokumenterat betydligt säkrare och mindre olycksdrabbade. Håller med om att TF börjar kännas olustigt iaf på helgerna.

Member of Bongard Sponsors
Citera
Niklas Falk
Fixhult
Här sen Apr 2004

Re: TF lite väl stökigt

Platon skrev:
obegripligt att if täcker olyckor på TF, men inte på trackdays som är dokumenterat betydligt säkrare och mindre olycksdrabbade. Håller med om att TF börjar kännas olustigt iaf på helgerna.
Det finns ju landsvägssträckor i Portugal som gissningsvis har fler dödsfall per år än TF, så varför inte?

Fredrik - SLC

Här sen Nov 2002

och faktiskt så är det ju så att det är ganska lätt att se till att man inte drabbas själv av allvarliga skador....

dvs åk långsamt i vanliga bilar eller kör en bil med säkerhetsutrustning och använd den.....

att folk dör som clio-passageraren som satt i baksätet och flög ur bilen, eftersom han förmodligen inte ens hade bälte på sig.. som hände den helgen jag var där..... tja, om man utsätter sig för det i en vanlig bil utan säkerhet och med en förare som kör över sin förmåga.... då tycker iaf jag att man nästan får skylla sig själv.

För kör du sakta.... eller i en bil med full säkerhetsutrustning, så ska det väldigt mycket till innan man gör illa sig.
(fast åka sakta på ringen ser jag inte vad meningen med är, utan riktig bil med bur och riktig stol och bälte tycker iaf jag är minimum säkerhet) och har man ingen egen, så hyr en, det finns hur många som helst att hyra enkelt därnere i alla prisklasser.

Självbevarelsedrift är en bra grej och lite koll helt enkelt....

FredrikÅ
Skåne
Här sen Nov 2002

Re:

Bra skrivet, Fredrik -SLC. thumbs up

Jönköping
Här sen Maj 2004

Re:

FredrikÅ skrev:
Bra skrivet, Fredrik -SLC. thumbs up

+1 thumbs up

2.8quattro
Hamar/Norge
Här sen Jul 2009

http://www.youtube.com/watch?v=BXTXGY1sUeA&feature=player_embedded . . . .

Her er en film fra en som kommer rett etter forste delen av ulykka. Ring-Taxien står enda ikke i autovernet, men den kommer etterhvert.

BTG Audi S4 B5: 8:34
Citera
Magnus Lohm
Motala
Här sen Jan 2003

Re:

2.8quattro skrev:
http://www.youtube.com/watch?v=BXTXGY1sUeA&feature=player_embedded

Her er en film fra en som kommer rett etter forste delen av ulykka. Ring-Taxien står enda ikke i autovernet, men den kommer etterhvert.

Mycket intressant å se den filmen, hela olyckan beror ju på att vägarbetarna gjort en alldeles för otillräcklig varning i ett såpass snabbt parti.
Slår vad om att dom går helt fria i skuldfrågan! thumbs down
/Magnus
Citera
Johan Sjöström
Der drüben
Här sen Dec 2002

Med tanke på dom höga hastigheterna och den dåliga sikten anser jag att det skulle varnas redan nere i Bergwerk, riktigt tråkig incident var detta och den kändes till viss del onödig.

Man ser på denna video hur det såg ut innan olyckan och hur lätt det var att en incident skulle uppstå.
http://www.youtube.com/watch?v=N8rct9-HXiE

NS 349/7.51.80/9.07.00
Citera
Dignell
Västerås
Här sen Mar 2006

Moderator i ett av underforumen

Helt sjukt...

Syns ju tydligt när ringen taxin kommer och brakar in i bilarna, är ju massor med bilar och till och med en eller flera människor ute på vägbanan. Med lite mer missflyt kunde någon precis lika gärna strukit med.

Sanslöst oproffsigt att varna så sent. Precis som Johan säger borde varningen stått redan nere i Bergwerk och redan då haft kraftigt sänkt hastighet. Vi har ju redan sett ett antal filmer på riktiga "close calls" de kanske är helt obenägna att lära av sina misstag eller så gillar de helt enkelt att jobba med livet som insatts...

Johan Sjöström
Der drüben
Här sen Dec 2002

Sen får man väl till viss del "skylla" dom senare incidenterna på att folk som kommer in i det hela inte förflyttar sig ur farozonen och därmed agerar hinder för kommande bilar. Tex ringtaxin hade säkerligen klarat situationen om dom bilar som inte var mulade hade glidit igenom olycksplatsen.

Guuud vad lätt det är att sitta här och tycka och vara efterklok oavsett vilket lider jag med alla drabbade.

NS 349/7.51.80/9.07.00
Citera
BTG
Stockholm
Här sen Nov 2002

Eftersom en ringtaxi vart inblandad får man väl hoppas att det med eftertryck sker någon förändring i sättet att skylta av?

Så jävla superkorkat att dra ner farten till 30?!?! Varför inte dra ner farten till stillastående med en skogsmulle vid sidan av banan som hoppar ner från träden drar ett spett i alla motorhuvar på de bilar som stannar så kan ingen ens kan köra bilarna vidare...
Vart är världen på väg med alla dessa överdrivna säkerhetsnojor till höger och vänster? Snart kommer vi inte få gå på asfalt utan hjälm och knäskydd...

Livet är en sexuellt överförbar sjukdom med garanterat dödlig utgång.

Tur att inte jag passerade den där avspärrningen får då hade de j*vlar i mig fått sina fiskar varma.

Lidköping
Här sen Aug 2005

Ja, va kan man säga

Nån som vet hur det gick med den svenska Corvetten? Den ser helt intakt ut på bilderna?

Lider med de inblandade....verkar inte va samma stämning runt Ringen som för ett par år sedan.

Citera
BTG
Stockholm
Här sen Nov 2002

Re:

Qvisfr skrev:
verkar inte va samma stämning runt Ringen som för ett par år sedan.

Kanske kan man inte dra så generaliserande slutsatser? Det kan ju vara så att det det vissa helger med vissa deltagare är värre?

När vi var nere i somras var det riktigt bra på alla sätt. Samma sak förra sommaren.

Lidköping
Här sen Aug 2005

Re:

BTG skrev:
Qvisfr skrev:
verkar inte va samma stämning runt Ringen som för ett par år sedan.

Kanske kan man inte dra så generaliserande slutsatser? Det kan ju vara så att det det vissa helger med vissa deltagare är värre?

När vi var nere i somras var det riktigt bra på alla sätt. Samma sak förra sommaren.

Skönt o höra..tänkte mest på de som driver det o problemen i regionen, men det är nog fel forum här

Längtar tbx!!

Citera
BTG
Stockholm
Här sen Nov 2002

Re:

Qvisfr skrev:
Längtar tbx!!

Samma här!

1, 2, 3   >>
22459 besök totalt
Tack till alla våra trogna sponsorer som stöttar och håller Rejsa rullande