| Allt Nytt | Kalender | Racerbanor | Arrangörer | Forum | Varvtider/Loggar |

![]() |
Nürburgring
Volvo C30 8:16 Ringen
|
6611 besök totalt |
|
Polarens Volvo c30 t5 tyckte jag var värd att lägga här. Här finns lite info. http://www.garaget.org/?car=262330 _________________ Göran Svensson |
||||||||
|
Re: Volvo C30 8:16 Ringen
Vem kör och vilken konf hade bilen? _________________
|
||||||||
|
Re: Volvo C30 8:16 Ringen
Ägaren kör,sen använde han nog starkaste 98mappen tror jag. _________________ Göran Svensson |
||||||||
|
Jag körde på 98 okt mappen ca 380 hp.
Gubbvolvon funkade över förväntan trots org bromsar som funkar ca 2 min in, sedan fick motorbromsen jobba
Till våren blir ny resa med riktiga bromsar, diff, r-däck samt uppgraderat chassi ( HR ställbart gatchassi nu ). Mvh Patrik _________________ Patrik Carvall BTG 8.08.7 |
||||||||
|
Re:
Ser framemot vad bilen kan prestera när även annat än spisen är iordning. Låter som det kan bli en riktigt intressant tid. _________________
NS 349/7.51.80/9.07.00 |
||||||||
|
Re:
Absolut!
Tackar
_________________ Patrik Carvall BTG 8.08.7 |
||||||||
|
Hej Patrik,
kan man få en liten kommentar om Yokohama neova AD08 nu när du borde kört slut på en omgång?
Fint varv, men jösses vad bromsarna inte verkar hänga med
_________________ Peter Sundström Nissan Skyline KGC10 Hakosuka, Datsun 280Z, MGB GTS V8, Giulia QV 313 varv på Nordschleife |
||||||||
|
Re:
Dom har gått mkt tester hemma å ca 15 varv på ringen och ser knappt använda ut.. riktigt bra däck Bromsarna funkar halvbra ca 2 min sedan får motorbromsen jobba som aldrig förr ( lyssna bergwerk
Fick ur bilen 101 kg idag
_________________ Patrik Carvall BTG 8.08.7 |
||||||||
|
Re:
Med den motorspecen borde ju iaf bilen klara av att matcha en Baguette med 150 hästar mindre
|
||||||||
|
Re:
GPS-hast är helt knas
Ja körde med Tomtom hållare men nått blev galet.. Hejhopp.. _________________ Patrik Carvall BTG 8.08.7 |
||||||||
|
Re:
Äta eller ätas, det är frågan. För att äta Baguetten måste man först fånga den. Har du käkat upp din Baguette? _________________ Thomas W Mehr sein als schein |
||||||||
|
Re:
Baguetten var kanon men Volvon ligger närmare hjärtat. Sedan så vart intresset stort för C30 RS! Speciellt i England.. _________________ Patrik Carvall BTG 8.08.7 |
||||||||
|
Re:
Det ligger inte i Volvos marknads strategi att bygga svängglada poppiga GTI bilar. T5'an är ju inte direkt slö rakt fram(230hk) men med orginal chassi är den inte speciellt glad i att pressar i kurvorna. . _________________ driver - Thomas Thuresson Porsche 964 C2 -90 |
||||||||
![]() |
Nürburgring
|
6611 besök totalt |