Allt Nytt | Kalender | Racerbanor | Arrangörer | Forum | Varvtider/Loggar |
![]() |
Foruminfo/frågor
![]() |
1, 2 >> 8512 besök totalt |
Kan folk bara sluta...
Citera hela jä**a tiden, blir så kladdigt, och fult i trådarna. Svårare att följa också. Man behöver inte citera de som skrev sist bara för man svarar på just det. Sen citerar folk text som redan är citerad, allt upprepas 25 gånger om. Denna regel borde plankas rakt av från Elektronikforumet..
God Jul _________________ Oscar olander - Sthlm BMW 335i Touring |
||||||||||
|
||||||||||
Re:
[quote="Mats Th" Tycker att citat tydliggör och undviker missförstånd ![]() Visst, men de som citerar tex 10st bilder är ganska irriterande. Tycker man kan göra sig jobbet att citera det som är relevant. _________________ Markus Johansson BMW M3E46 ESS BMW 2002 |
||||||||||
Re:
Visst, men de som citerar tex 10st bilder är ganska irriterande. Tycker man kan göra sig jobbet att citera det som är relevant.[/quote] Det där citatet blev ju inte så bra ![]() ![]() Klart man ska citera men givetvis ska man hålla det relevant ![]() |
||||||||||
Re:
Var ju bara tvungen att citera detta ![]() Håller med om att det räcker att citera lagom och inte exempelvis 10 bilder... ![]() |
||||||||||
Re:
Jag fattar ingenting om det inte är Citerat. om man hänger i en tråd så är det ju lätt. Men för mig som följer dussintals trådar på dussintals forum så hade det varit omöjligt att hänga med om Cituationen var borttagen. Edit: Vad hände med Citatet |
||||||||||
Nu tar jag ett exempel, ett dåligt sådan för de kan se mycket värre ut..
https://rejsa.nu/forum/viewtopic.php Ta användarens DAP inlägg tex. Allt står ju redan i inläggen ovanför. Allt bara upprepas... Blir hur otydligt som helst. Citera enbart ifall de är flera inlägg ovan eller på tidigare sidor. Har sett forum som till och med tagit bort knappen för att citera på de sista inlägget.. _________________ Oscar olander - Sthlm BMW 335i Touring |
||||||||||
Re:
Möjligtvis "citatet" ![]() ![]() |
||||||||||
Re:
Nej Cituationen. Jag tog två idéer och satte ihop dem. Här iform utav ord. Situation och Citat. och eftersom situationen handlade om just citat så fick det bli Cituationen. ![]() |
||||||||||
Re:
Eller så kan man leva med att folk citerar och att många *läs alla utom du* tycker att det är en bra funktion. Det är väldigt lätta att bara läsa svaret på frågan. |
||||||||||
Re:
Tycker absolut inte att det blir otydligt snarare tvärtom eftersom svaret kommer på det som citeras, är det så jobbigt att scrolla ner och läsa svaret? Sorry men jag tycker faktiskt att du är helt ute och cyklar ![]() |
||||||||||
Re:
Men ni måste hålla med om att göra som jag gjorde nu är helt onödigt, jag skulle lika gärna bara skriva detta som de är... Citera får ni gärna göra, men jag tycker de är helt onödigt att alltid göra de som många gör. Dvs citera de sista inlägget när ens inlägg ändå kommer postas direkt efter. _________________ Oscar olander - Sthlm BMW 335i Touring |
||||||||||
Re:
Citera ska man! Punkt utropstecken! För att hålla ihop parallella diskussioner! Jag stör mig faktiskt en hel del på de som INTE citerar. Både i inlägg pch PM. Som referens och pekare. _________________ Per Hansson https://stockholm.hjarnkoll.se/ambassador/per-hansson/ (har bytt ä -> e som i folkbokföring och pass) |
||||||||||
Re:
+1 Men man får gärna ta bort bilder i sina citeringar. ![]() _________________ ![]() |
||||||||||
Re:
_________________ Per Hansson https://stockholm.hjarnkoll.se/ambassador/per-hansson/ (har bytt ä -> e som i folkbokföring och pass) |
||||||||||
Re:
+2 _________________ I.n.g.3.m.a.r O.1.s.s.o.n ![]() |
||||||||||
Re:
![]() ![]() ![]() _________________ Gabriel Roos ButterflyRacing Div. BMW: https://rejsa.nu/forum/viewtopic.php?p=688834 |
||||||||||
Re:
Instämmer, även om man svarar på det senaste inlägget kan det vara bra att citera. Ibland hinner någon annan svara innan man skrivit sitt svar och då kan det bli väldigt förvirrande utan citat. _________________ Martin Öberg ![]() |
||||||||||
![]() |
Foruminfo/frågor
![]() |
1, 2 >> 8512 besök totalt |