Allt Nytt | Kalender | Racerbanor | Arrangörer | Forum | Varvtider/Loggar |
![]() |
Inför träffar
![]() |
1, 2, 3, 4 >> 1 besök senaste veckan (11616 totalt) |
2012-06-30 Opel Sport Club Bjuder in till banåka Kinnekulle
Inbjudan till Bankörning 30/6 på Kinnekulle Ring Lördagen den 30 juni bjuder Opel Sport Club in till banåka på Kinnekulle Ring. Träffavgiften är på 1000kr och och betalas in på Opel Sport Clubs plusgiro konto 269451-1 senast den 27/6. Märk inbetalningen med Namn Bil samt Klubb (ex; Peter Rosinski Opel Calibra OSC ). Medtag ett kvitto på din inbetalning på träffdagen. Rejsa har fått 15 platser som ni kan fylla ut så gott ni kan. Prova på licens ingår i träffavgiften. Inbjudna klubbar är även Peugeot Sport Club. Bilarna skall vara skattade och besiktade av ackrediterat besiktningsorgan. Vill du komma och titta utan att delta i några aktiviteter är det gratis. Att tänka på: Var beredd på att du som deltagare får ställa upp som funktionär/flaggvakt. Bankörningen kommer att ske i 15-minuterspass med funktionärsbyte varje heltimme. För att få köra måste man delta på förarmötet så kom i tid! All körning under dagen sker med hjälm, använd en så lätt hjälm som möjligt samt heltäckande klädsel (bomullskläder ) och handskar. Kontrollera och eventuellt Byt bromsvätska! Vi kontrollerar fukthalten med bromsvätskeprovare. Ej godkänd bromsvätska resulterar i utebliven körning. Inga lösa föremål får finnas i bilen. Detta gäller även baslådor, lösa hatthyllor etc. Slicks är förbjudet d.v.s. endast gatgodkända däck är tillåtna. Presenning ska finnas under varje bil som ska köra vid uppställningen i depån, detta för att förhindra att diverse vätskor rinner ut på marken. Vi kommer att på förhand ha utvalda instruktörer som kan åka med dig runt banan för att ge tips för att förbättra din körning. Vi utser inga instruktörer på plats! Observera att medåkning sker endast med instuktör, inga kompisar eller nära och kära. Är du intresserad av att åka ett par varv på banan men ej har tillgång till egen bil, kan du med utsedd instruktör få lov att åka med för 150:- Preliminärt program: 08.00 - 09.00 Insläpp, parkering och besiktning. Efter 09.00 finns det ingen som tar emot i grinden, utan du får själv söka upp den ansvarige för insläpp. 09.15 - 09.30 Samling och förarmöte (detta är obligatoriskt för att få köra, missas detta = ingen körning). 09.30 - 16.30 Bankörning, som inleds med "Följa John" för att lära känna banan. Anmälan skickas till peppevectra@gmail.com varefter du betalar din träffavgift. Eventuella frågor skickas till peppevectra@gmail.com Varmt välkomna! MvH Peppe Träffansvarig Opel Sport Club _________________ Peter Rosinski |
||||||
Re:
För att slicks är förbjudet i motorsport och OSC följer SBF:s reglemente. nog enbart 402 meters tävlare som använder slicks. _________________ Peter Rosinski |
||||||
Re:
![]() ![]() _________________ ![]() --VVTS-- ![]() |
||||||
Re:
är ett tag sen FIA införde mönstrade däck på motorsport arrangemang med början i formel1. Vi kör under SBF med inriktning gatbilar, dvs att du som deltagare får använda en bil som är godkänd på en ackrediterad bilprovning. En bilprovning godkänner inte din bil så länge du inte har DOT godkända däck. _________________ Peter Rosinski |
||||||
Om man bortser från F1 och GP2 så har nog nästan samtliga FIA-klasser (racing) slicks. Gäller även flesta klasserna i Sverige förutom långlopp.
Men att bilarna ska vara gatgodkända köper jag som argument. _________________ T h o m a s P i h l Mazda MX-5 Miata -99 #78 MX-5 Standard Cup / Roadsport C Fd ERCup #98 - Caran Racing |
||||||
Många klubbar kör ju sen många år med kravet att bilen ska vara "gatbil", dvs besiktigad, skattad och i skick att den går att köra på gatan utan rädda blickar över axeln
![]() Att det går att arrangera träffar där man får köra med slicks är helt klart. Maciek, du gillar slicks, vi vet ![]() ![]() ![]() _________________ ![]() |
||||||
Re:
Skall vara: "E-märkta däck" ![]() DOT gäller inte i Europa ![]() Sorry för besserwisermode ![]() ![]() (och icke e-märkta däck av äldre tillverkning kan ev. fortfarande gå under övergångsreglerna trots att åren gått men nu snackar vi det finstilta i lagen om försäljning av icke e-märkta däck...) _________________ ![]() |
||||||
Re:
Jag är med på allt detta Magnus ![]() ![]() _________________ ![]() --VVTS-- ![]() |
||||||
Re:
Jo, jag minns t.ex. när Micke Vita Kadetten körde nån skitbra tid runt Kinnekulle på slicks. Med punka ![]() ![]() _________________ ![]() |
||||||
Får nog styra upp lite här ser jag, bilarna skall enligt inbjudan ha gatgodkända däck inkluderat r-däck, bilarna skall vara gatlegala så som skrivits i inbjudan!
OSC körde med slicks i början men då det är väldigt få amatörförare som klarar av att hantera funktionen i slicks så valde Vi redan 2003 att ta bort slicks och enbart gatgodkända däck tillåts numera, sedan ca 8-9 år ![]() Och därmed är den diskusionen avslutad, vill Ni köra så är det våra regler som gäller (väldigt många märkesklubbar kör med detta) och detta skall inte diskuteras här utan kan tas i någon annan tråd på forumet om man nu inte gillar det val som OSC/GTI-Klubben gjort!! Jag startar upp en anmälningslista, ska försöka uppdatera denna dagligen, betalning sker till vårat konto som nämnts i första inlägget. Vi har 15 platser iår som skall förbetalas innan träffen för att minska kontanthanteringen och rånrisken för mig på plats, betalning senast 27/6 så denna hinner in till vårat PG och att man hunnit få lön (gäller oss löneslavar ![]() Jag kommer att skriva BETALD bakom varje namn i listan när denna är registrerad med namn och REJSA på inbetalningen för spårbarhet. 0: Namn Bil 1: Martin Brzezinka, Megane RS BETALD 2: Dennis Andersson, Renault Clio R -06 BETALD 3: Stefan Linder, Bmw 318is -90 BETALD 4: Johan Pettersson, Megane RS BETALD 5: Niklas Falk, BMW 318is -90 BETALD 6: Erik Wedlund, Opel Ascona 7: Lars Bark, MR2 BETALD 8: Dennis Sundberg, M3e30 BETALD 9: Arun Sandu, M3 Motorsport Turbo 10: Peter Wärhner, E46M3 RHD BETALD 11: Peter Bark, Mercedes BETALD 12: Mathias Lennström, Nissan 13: 14: 15: _________________ Per Erik Struve Lek: Miata MX-5 NB Bruks: XC60 Sommarbruks: Vectra OPC |
||||||
Re:
Jag tänkte försöka titta förbi, även fast jag bara kör en Opelmotoriserad bil. ![]() Men jag skiter i att anmäla mig här eftersom jag är medlem (sent omsider ![]() ![]() _________________ Mvh /Marcus I garaget: Påffe 944 & Martini Seven |
||||||
Re:
Flaggvaktandet är inte så avancerat, man kommer närmare bilarna och det är bara bra om man är två på posteringen, men det tas upp på förarmötet vad som gäller med flaggor osv, Vi har tre flaggor per postering, grön, gul, röd, allra bäst är det när man inte använder dom alls ![]()
Göööött GUS, då ses Vi ![]() _________________ Per Erik Struve Lek: Miata MX-5 NB Bruks: XC60 Sommarbruks: Vectra OPC |
||||||
Går även att skicka mail till mig om Ni inte kommit med i listan, info@struve.se
![]() ![]() _________________ Per Erik Struve Lek: Miata MX-5 NB Bruks: XC60 Sommarbruks: Vectra OPC |
||||||
Re:
La till dig så hoppas jag att Du bestämmer dig för att komma, vore ballt o åka med i en Megane RS, gillar dom bilarna skarpt ![]() _________________ Per Erik Struve Lek: Miata MX-5 NB Bruks: XC60 Sommarbruks: Vectra OPC |
||||||
Re:
Tyvärr antar jag att du tänker på megane III. Åker tyvärr generation II RS, inte lika vanliga men går förhoppningvis likvärdigt. Självklart går det att bjuda på en åktur. Extra roligt då det var ett par Renaulter anmälda. ![]() _________________ Pettersson, Johan Megane 2 rs - såld Nu Lotus Exige S |
||||||
Inget "tyvärr" att åka generation II heller, i mina ögon är dom fräna oavsett vilken generation det är
![]() Tackar på förhand då jag troligtvis inte har något eget att köra på banan för V70:n får inte smaka bana och tänkta bilen är fortfarande olagad, har visserligen en del ledighet nästa vecka men då är man på Legoland några dagar med familjen ![]() _________________ Per Erik Struve Lek: Miata MX-5 NB Bruks: XC60 Sommarbruks: Vectra OPC |
||||||
![]() |
Inför träffar
![]() |
1, 2, 3, 4 >> 1 besök senaste veckan (11616 totalt) |