| Allt Nytt | Kalender | Racerbanor | Arrangörer | Forum | Varvtider/Loggar |

![]() |
Allmänt banåkaforum
98 oktan nära Kinnekulle?
|
1, 2 >> 4951 besök totalt |
|
Faktiskt på just Preem.
Men på en mindre station i Skara, andra avfarten norrifrån och in på industriområdet vid Vianor. Letade nu i fredags och de påstod sig vara de enda som sålde 98 i Skara. _________________ T h o m a s P i h l Mazda MX-5 Miata -99 #78 MX-5 Standard Cup / Roadsport C Fd ERCup #98 - Caran Racing |
||||
|
Re:
Den letade jag också upp efter mycket om och men. http://www.preem.se/templates/page__ Funkar ju om man kommer söderifrån iaf. _________________
|
||||
|
Re:
Vette katten om inte Lidköping är närmare än Skara från banan (16,4km till Preem Lidköping vs över 2 mil till Skara). |
||||
|
Sist jag var där tankade jag på Shell, det fanns i närmsta by (Götene?), tankade så mycket på en dag att jag fick en DVD på köpet
![]()
_________________ Cédric Nyberg Porsche 924 Turbo Toyota GT86 Formel Vee Veemax MKIVB 1970 www.instagram.com/garagecedric/ |
||||
|
Re:
Shell (ST1) höjde arrendet rejält och då surnade mackägaren till och la ner verksamheten... Så nu är det Skara, Lidköping och Mariestad (Statoil vid E20 och Preem en bit norr, passar bättre om man kommer från Norr) som gäller. |
||||
|
Fyllde upp 98 oktan på Statoil Lidköping på vägen upp i fredags - kan inte vara mycket mer än 15 km därifrån till banan (?).
Statoil i Lidköping ligger i östra delen av stan, i anslutning till industriområdet man kommer till först om man kommer från Kinnekulle på 44:an. Ibland skall man ha tur och komma från "fel" håll!
_________________ ///Martin Gistell Z3 2.8 Coupé -00 - Roadsport B 2012 / 2013 / 2014 / 2016 / 2019 M3E30 -90 - tredje i ordningen! Passat GTS R-line -18 - personfraktare |
||||
|
Ja snacka om jävelskap.
Var på kullen med Jaguar V8 STAR för att provköra lite 22 Maj. Det började bra redan här i Bjuv, någon kund som skulle hämta sin bil kl 3 kom kl4 när vi skulle åka kl 3. Hälften av grejorna jag skulle ha på Jula i Halmstad var slut , sen stor poliskontroll vid Falkenberg ,hela motorvägen avstängd för att kolla all trafik. Next stopp Lidel i Falkenberg , igen hälften av det goda som vi ville ha = slut. Fullgas vidare ,till Göteborg , sen mot Kullen , typ 25 fart kamror , stopp igen vid Skara , E20 av"stängd pga olycka, ut långväga på landet. Äntligen i Götene för att tanka på den fina Shell staionen , = riven sen länge visade det sig. Igen fullgas till Preem , äntligen 98, todde jag , pumpen avstäng pga bristande 98 försäljning. In och fråga , var finns 98a ?? i Lidköping typ 2mil x2. Efter detta så är jag fullt övertygad om att jag är en ond människa som ska straffas av högre makt.
_________________ henrik rosengren |
||||
|
Re:
Har jag förstått allt rätt: Söderifrån = Statoil Lidköping Norrifrån = Statoil Mariestad Närmast om man behöver påfyllning = Statoil Lidköping ? _________________ Magnus Thomé
|
||||
|
Re:
Söderifrån (om du kommer på e20) = Preem Skara annars e det helt korrekt. |
||||
|
|
||||
|
Magnus, kan du inte göra en tråd om närmsta 98 mack på samtliga banor i sverige. både Gelleråsen och Knutstorp är för mig lite oklart vart man skall åka.
_________________ Daniel Fredin -------------- Sierra Cosworth Superstage 1.17.71 Kinnekulle 54.51 BMW E46 compact 332i Kinnekulle 1.00.5 - ska under minuten 2023 |
||||
|
Re:
Står på banguidesidorna https://rejsa.nu/bana_lista.asp _________________ Magnus Thomé
|
||||
|
Re:
Tack, har missat den infon tidigare _________________ Daniel Fredin -------------- Sierra Cosworth Superstage 1.17.71 Kinnekulle 54.51 BMW E46 compact 332i Kinnekulle 1.00.5 - ska under minuten 2023 |
||||
|
Här i Jönköping finns det ett par Statoilmackar som säljer 98 oktan.
http://gulasidorna.eniro.se/f/statoi och http://gulasidorna.eniro.se/hitta:st Sen tror jag även att nån av Preemmackarna här säljer 98 oktan, men det är inget jag vet säkert. Tyvärr ligger ingen racerbana direkt nästgårds, men 107 km till Mantorp, 116 km till Kinnekulle och 82 km till Anderstorp är inte så illa _________________ Anders Karlsson Opel Commodore GS/E -77 |
||||
|
Re:
Jönköping ligger ju nästan mitt i Sverige. vilket Skillingaryd där emot gör. Sturup 260 km , Gälleråsen 265 km , Falkenberg 124 km , Mantorp 156 km, Kinnekulle 158 km , Gotland 336 km (varav 122 km på vatten) , Anderstorp 40 km , Har även 98 oktan på mackarna som är mackar och inte någon djävla automat. _________________ Björn Andersson Reg. Bes.för Vagnbok RA RC Drifting Vagnbok utf. Folkrace Chefstekniker BMWSC F.D. SerieTekniker ERC F.D vagnboksutfärdare AR Cupen |
||||
|
Re:
Jobbigt att åka till Skillingaryd eller Jönköping och tanka när soppan börjar ta slut i tanken på banträffen på Sturup 260 km , Gälleråsen 265 km , Falkenberg 124 km , Mantorp 156 km, Kinnekulle 158 km , Gotland 336 km (varav 122 km på vatten) , Anderstorp 40 km, ah den sista är ju inte heeeelt tokig ändå
_________________ Magnus Thomé
|
||||
![]() |
Allmänt banåkaforum
98 oktan nära Kinnekulle?
|
1, 2 >> 4951 besök totalt |