Allt Nytt | Kalender | Racerbanor | Arrangörer | Forum | Varvtider/Loggar |
![]() |
Nürburgring
![]() |
1, 2 >> 11704 besök totalt |
Resa till Ringen 30/6-5/7 Länk till ett 8:23 varv MED TRAFIK
Tja, Jag var på min första Ringenresa i Maj med ett gäng vänner och snabba bilar. Vilken fantastisk resa och vilken fantastisk bana, jag är toksåld. Att jag dessutom hittade bilder dagarna efter där bilen är i luften (och landningen faktiskt innebär fortsatt färd i rätt riktning runt banan och inte runt min egen axel) gjorde mig inte mindre påtänd så att säga ![]() Jag har bokat in en ny resa med plan enligt nedan: 30/6 Lördag morgon avfärd från Malmö mot Ringen. Körning i ett sträck. 30/6 Lördag kväll, incheckning, god mat och en kall öl :-) 1/7 Söndag, körning. Banan öppen 08-19 med lämpligt matuppehåll under tiden banan saneras ;-) 2/7 Måndag, banan öppen 17-19.30 3/7 Tisdag, banan öppen 17-19.30 4/7 Onsdag, banan öppen 17-19.30 5/7 Torsdag, tidig frukost och avfärd mot Malmö. Ankomst till Malmö under eftermiddagen. Någon som är sugen att hänga på? Hade varit skoj att bli ett gäng entusiaster igen ![]() _________________ Robert Sladdowski :-) Saker som inte finns kostar inget, väger inget, går inte sönder... |
||||||||||
Re:
Alldeles utmärkt! Det skulle mao i teorin innebära att mängden Porschar som hindrar en i de kurviga partierna och som svoshar förbi en på rakan kan bli färre än väntat... ;-) _________________ Robert Sladdowski :-) Saker som inte finns kostar inget, väger inget, går inte sönder... |
||||||||||
Re:
Vad kör du för bil? _________________ Thomas W Mehr sein als schein |
||||||||||
Re:
Mazda MX-5 2,0 -07 _________________ Robert Sladdowski :-) Saker som inte finns kostar inget, väger inget, går inte sönder... |
||||||||||
Re:
På 8 låga, om jag minns rätt. ![]() _________________ -- |
||||||||||
Re:
Hehe, attans... Vem har du pratat med? ;-) Det gick väl lagom fort för att vara ett premiärbesök på Ringen men eftersom jag både saknar logg och video så är det inte en tid jag anser representativ. Jag klockade tiden för hand. Nästa resa kommer jag troligtvis ha både video och en DL1 så då blir det lite lättare att lära sig spår och hitta sekunder. _________________ Robert Sladdowski :-) Saker som inte finns kostar inget, väger inget, går inte sönder... |
||||||||||
Vi är 4 st som är på plats fr o m 28/6-2/7 så ser in en Silverstonemetallic M5 E60, en svart R1 -09 och en streetfighter-kawa så är det bara säga goddagens
![]() _________________ Daniel Borgström Yamah YZF-R1 2009 Toyota iQ 2010 Varv på Ringen: 50 BTG 8:48 |
||||||||||
Re:
Vad skoj! Hade varit kul att skrapa ihop ett "nytt" gäng folk på plats att ljuga med någon kväll. Mig hittar ni lättast i en Silvrig MX-5 NG hoppandes över krönen ;-) _________________ Robert Sladdowski :-) Saker som inte finns kostar inget, väger inget, går inte sönder... |
||||||||||
Re:
Vad skoj! Hade varit kul att skrapa ihop ett "nytt" gäng folk på plats att ljuga med någon kväll. Mig hittar ni lättast i en Silvrig MX-5 NG hoppandes över krönen ;-) _________________ Robert Sladdowski :-) Saker som inte finns kostar inget, väger inget, går inte sönder... |
||||||||||
Sådär...
Då vart allt packat och klart, dags för lite sömn innan avfärd bara. Denna resans största "uppar" 1st GoPro 1st GoPro till 1st GPS Datalogg 1st Portion Överdos av ambition :-) Tveka inte att komma fram och snacka lite skit om någon av er är där. Jag färdas i en Silver Mazda MX-5 NC, mörka fälgar, studsandes mellan kurbsen eller nåt :-) _________________ Robert Sladdowski :-) Saker som inte finns kostar inget, väger inget, går inte sönder... |
||||||||||
Re:
Hehe, ajdå. Vad körde du för bil? Min bil blev under söndagen sexuellt ofredad av Herr Armco och hans 23 Polare tror jag det var.... Hade bilen klar till onsdagens körning igen och gjorde 10 varv under kvällen, allt känndes bra. Gick allt bra för dig? _________________ Robert Sladdowski :-) Saker som inte finns kostar inget, väger inget, går inte sönder... |
||||||||||
Re:
Då var det dig jag såg... Skönt att du bara blev ofredad, ibland kan det ju handla om våldtäkt ![]() _________________ Thomas W Mehr sein als schein |
||||||||||
Re:
Haha, jadu. Våldtäkt vill jag inte kalla det, körde juh bättre tider på onsdagen än på söndagen men vissa bestående kosmetiska men kommer finnas kvar ett tag. Får bli ett vinterprojekt att göra den "fin", fram till vintern är det bantid som gäller, hehe. Den enda svensken jag lyckades träffa på Ringen var David E. Vill även passa på att tacka David för all hjälp med att få iordning bilen :-). _________________ Robert Sladdowski :-) Saker som inte finns kostar inget, väger inget, går inte sönder... |
||||||||||
Re:
Den incidenten har jag inte hört något om?! Hur fort går det med en CTR? EP3? FN2? (eller är du svinig nog för att kränga rundor i en EK9 eller FD2?) Jag hann med 10varv på den korta kvällen vi hade i onsdags, så reperationen är väl funktionstestad, hehehe. Hemresan gick också superbra :-) _________________ Robert Sladdowski :-) Saker som inte finns kostar inget, väger inget, går inte sönder... |
||||||||||
Det är en Ep3 jag har. Kör ganska lugnt för jag är här för att lära mig banan så det finns mycket mera att hämta ur bilen men jag vill ha med mig bilen hel hem oxå
![]() _________________ Thomas Kristiansen |
||||||||||
Re:
Ja.just det, de klippet har jag sett, rätt sjukt "Hel", vad är det för något? ;-) _________________ Robert Sladdowski :-) Saker som inte finns kostar inget, väger inget, går inte sönder... |
||||||||||
![]() |
Nürburgring
![]() |
1, 2 >> 11704 besök totalt |