Allt Nytt | Kalender | Racerbanor | Arrangörer | Forum | Varvtider/Loggar |
![]() |
Elitracing (åskådarracing)
![]() |
1, 2 >> 6858 besök totalt |
2012 Formula 1 Grand Prix of Europe
Dags för årets höjdare! Inte... ![]() Stadsbanan i Valencia har ju varit värsta sömnpillret tidigare år, men i år är ju inget normalt. Massa tror i alla fall på vinst i helgen! _________________ ///Mvh Sören Hall (fd Kristensson) "Raksträckor är bara en transport till nästa kurva" |
||
Re: 2012 Formula 1 Grand Prix of Europe
Jag tror inte att Massa vinner men han har rätt inställning. Har inte missat nåt lopp än i år och försöker hålla det. _________________ Martin Öberg ![]() |
||
Hur sjutton kan det vara så att ingen kommenterat kvalet fast det är åtskilliga timmar sen? 13 bilar inom 0,3 sekunder i Q2!
![]() Mitt tips om Schumacher är nog lika sannolikt som att Webber ska vinna. Otroligt tung dag för Webber. _________________ Man kan inte ha samma bil hela livet! |
||
Jag tippade Alonso-seger i iRace. Det blir tufft för honom också, liksom som för Schumi och Webber.
Vore kul om Raikkönen fick in en fullträff i morgon. Gärna Kobayashi och någon Force India på pallen också. Kovalainen visar fin form också. Kul! Extremt kul att F1 är så oförutsägbart! ![]() ![]() _________________ Aston Martin V8 Vantage BMW 328i Cab E36 Haase DD2 kart NS: 38 varv |
||
Tycker detta inte är kul längre, inte bra för F1 att det är så spritt... kul att många topp förare är med men det gör ingen glad att force india är med där uppe det ska va dom stora liksom
_________________ Mvh/Rickard Cornacchini Porsche 997 RSR GT2 |
||
Re:
Det är du nog rätt ensam om att tycka. Jag tror F1 är populärare än på länge. Hade FI varit framme och vunnit vartannat race hade jag kunnat förstå dig men nu handlar det om att de är med upp i toppen när förhållandena råkar passa dem. På kvalet dessutom, hur de står sig i racet återstår att se. Jag tycker det är kul att ett mittenstall som FI kan utmana lite ibland. Vem minns inte när Fisichella tog pole på Spa för några år sedan. Kollar man det utslaget på hela säsongen ser det väl ut ungefär som vanligt i teammästerskapet: http://www.formula1.com/results/team _________________ Martin Öberg ![]() |
||
Inte kul? Tvärtom tycker jag.
F1 är mer spännande än på många år när alla har en chans att överraska. Omöjligt att gissa segraren från tävling till tävling. Däremot kan Porsche Supercup plockas bort som nyss avslutades. Ett mindre antal bilar som harvar runt, och där skillnaderna mellan förarna är stor. Större än vad den ska vara på denna nivå. In med någon annan lämplig GT-serie i stället. _________________ BMW MC-klubben |
||
Re:
F1 är ju grymt spännande i år bättre än på många år. ![]() Varför skulle inte t.ex Force India får var uppe i toppen om dom är så snabba att dom hamnar där ![]() Är dom "bra" stallen långasamma hör dom inte hemma i toppen _________________ Michael Bäck BMW 328is -84 BmwCup #50 ![]() |
||
Re:
Force India har ju sitt ursprung i Jordan, ett stall som kom trea i konstruktörsmästerskapet 1999. _________________ Martin Öberg ![]() |
||
Upptäckte/kollade på Viasat extra kanalerna på 160-164 (min viasatbox iallafall) var ju lite kul, bästa är 163 med mer medåkning
![]() _________________ /mvh Stefan Björklund Fear is lack of knowledge. Your problem, my profit! F1-bärgare |
||
Hur många lopp tog det för Schumacher att ta pall efter återkomsten
Kul och se Alonso bjuda på sig själv efter bilen stannat _________________ Jonas Zetterman Västerås Sonens Race Insta https://www.instagram.com/philiptangerstad63/ |
||
Re:
Skönt att se att jag inte är ensam om att tycka F1 blivit sämre. Enligt mig har den rena racingen offrats för ett bättre spektakel och högre tittarsiffror. F1 ska vara den absoluta toppen av motorsport och inte en cirkus där förare kan köpa in sig och sen gå och vinna med lite flyt. Jag tycker inte det är särskillt roligt att sitta och titta på långsamma svårkörda bilar som förr eller senare rasar genom fältet. För dom som vill se sånt finns standardvagnsracing. Förarna måste hela tiden tänka på att spara däck och bränsle istället för att göra det sporten går ut på, pressa materialet till sin yttersta gräns. Det är hur nära gränsen man kommer som särskiljer en bra och en dålig förare men eftersom det nu endast handlar om taktik, spara på materialet och ren bonntur kan dom bästa förarna inte ge det där lilla sista som skiljer dom från resten av fältet. Med den här utvecklingen kommer det dyka upp en annan serie som anses som den högsta nivån inom racing. För övrigt hoppas jag på ett hårt straff för Vergne. Hur f-n tänker man när man sprider ut hela bilen över banan på det där viset? ![]() _________________ Anders Igelström |
||
Nja, jag håller inte riktigt med dig.
Jag tycker det är rätt att det inte bara handlar om att ta max ur materialet i varje sekund utan tanke på att det skall räcka till mål också. F1 är tillräckligt långt lopp för det skall finnas utrymme för taktik och då är det bättre att taktiken skapas av faktiska behov än stelbenta regler. Sedan kan jag hålla med om det stundom blir nästan löjligt när däcken tar så fullständigt slut. _________________ Gunnar Östlund "Jag kör för att det är kul, inte för att det ska se kul ut" |
||
Re: 2012 Formula 1 Grand Prix of Europe
Tyckte det var det bästa racet på länge... Och jag som trodde Valencia var okurerbart urtråkig, men nu får man äta upp hatten minsann. Kul för Alonso att äntligen vinna på (riktiga) hemmaplan, och urkul med Kimi och Schumacher på pallen igen! De slutade i kronologisk Ferrari-ordning, vilket är lite kul för en gammal Ferrari-fan. |
||
![]() |
Elitracing (åskådarracing)
![]() |
1, 2 >> 6858 besök totalt |