| Allt Nytt | Kalender | Racerbanor | Arrangörer | Forum | Varvtider/Loggar |

![]() |
Däck för banåka
Sänkta priser på Yokohamas R-däck
|
1, 2 >> 3332 besök totalt |
|
Såg precis nu att priserna på Yohohama 032R i den dimention som jag är intresserad av har sänkts kraftigt.
Detta gäller troligtvis även andra dimensioner. Nu är priserna nere på "Danmarks nivå" vad jag kan se. Har ingen relation med företaget som säljer dom annat än att jag nu kommer att köpa däck av dom istället ifrån Danmark. http://www.khmotorsport.se/shop/page _________________ Renault 5 GTE -88 |
||||
|
Hurra!! Min dimension har gått ner med nästan 40%
Från till mer
Kan undra vad Yokohama 048 gör på varvtiderna jämfört med Pirelli Zero Corsa
_________________ Kör BMW......... M3 GT, 1502, 560 sel och Turbo s www.rejsa.nu/forum/viewtopic.php?t=5901 |
||||
|
Re: Sänkta priser på Yokohamas R-däck
Det är nog inte priserna som gått ner utan bara att KH inte tar hutlöst längre. Danskarna lär väl tjänat pengar innan? Jag fortsätter iof handla av Danmark ändå, närmre för oss skåningar =) Edit :
Är väl vanligaste storleken för banåka bland oss dödliga? _________________ Daniel Steiner |
||||
|
Håller med om att dom tidigare priserna var hutlösa. Nu är dom på mera vettig nivå. Lite långt till Danmark ifrån Stockholm bara
Nu är det snart dags att beställa 4st däck i damstorlek
_________________ Renault 5 GTE -88 |
||||
Här är Danska Yokohamas sida för R däcken. Där visas det bara en återförsäljare. Men jag tror att det finns flera. Men det finns en prislista där. Tänk dock på att priserna är ex moms och tänk på valutakursen. http://www.yokohama.dk/race/racetire För den dimensionen jag ska ha går det på ett ut om jag beställer ifrån Danmark eller ifrån Sverige numera. Det som skiljer är frakten. _________________ Renault 5 GTE -88 |
||||
|
Brukar det vara några problem med leveranser m.m om man beställer däcken i maj-juni, med tanke på att säsongen då redan börjat?? _________________ Chalmers Formula Student 2010 och 2011 E30 325 24v Katadzic |
||||
priserna är i danska kr.... kolla vxlkursen på ex, www.forex.se _________________ M.v.h Nils Olofsson |
||||
|
Jag vet faktiskt inte. Jag tog det säkra före det osäkra och beställde en uppsättning 032:or idag. Kan ju lika gärna ligga i mitt garage å vänta lite i värsta fall som hos firman
Brukar ju snarare vara regel än undantag att man får vänta på sakerna. Har iofs inte handlat ifrån den firman tidigare. Kan återkomma när jag har fått sakerna. _________________ Renault 5 GTE -88 |
||||
|
Hittade följande på www.miata.se (och i SLC köp o sälj här på rejsa...):
http://orionracing.se/ Priserna är nästan på kronan samma som KH's, men fraktfritt över 4000 kr netto - och det blir det ju inte lätt att komma under... _________________ Dennis Kullman Miata -93 clubräser Lotus Exige S240 2010 |
||||
YOKOHAMA 032R och 048, finns också att köpa av WWW.ORIONRACING.se Köper man störr parti kan man kanske pressa priserna lite till. Dom säljer också AVS SPORT. Hjälmar overaller osv. _________________ Martin Fridholm - |
||||
Doh! Iofs kom jag inte över 4000kr. Bra ibland med små däck
Alltid bra med flera leverantörer. Kan vara anledningen till att KH sänkte priserna. Billigare däck = mer kul för samma peng
_________________ Renault 5 GTE -88 |
||||
Jag har lagt upp denna info i rdäcksdatabasen nu
(Martin, komplett namn please!)
_________________ Magnus Thomé
|
||||
754 DKK = 921,99 SEK Jag tycker att priserna är ganska lika jag. Om ditt pris är i Danska kronor naturligtvis. _________________ Renault 5 GTE -88 |
||||
![]() |
Däck för banåka
|
1, 2 >> 3332 besök totalt |